koelprobleem 100.000
koelprobleem 100.000
hallo,
ik heb bijna 90% van de slangen vervangen omdat die allemaal sprongen.
nu kom ik net thuis hoor ik weer het geluid van vallend water JA HOOR ZE IS WEER LEK.
ditmaal komt het niet uit 1 of andere gesprongen slang maar uit me koelvloeistofreservoir.
iemand enig ide hoe dit kan?
ik zit zelf te denken me waterpomp kapot ofzo is dat ergens aan te zien?
want ook heel de weg is me temp meter niet boven het 1e streepje uit geweest, en ik hoor zo een kokend geluid uit me reservoir komen.
moet ik het bij me waterpomp zoeken of in de richting van me thermostaat?
mvg jeroen van der wel.
ik heb bijna 90% van de slangen vervangen omdat die allemaal sprongen.
nu kom ik net thuis hoor ik weer het geluid van vallend water JA HOOR ZE IS WEER LEK.
ditmaal komt het niet uit 1 of andere gesprongen slang maar uit me koelvloeistofreservoir.
iemand enig ide hoe dit kan?
ik zit zelf te denken me waterpomp kapot ofzo is dat ergens aan te zien?
want ook heel de weg is me temp meter niet boven het 1e streepje uit geweest, en ik hoor zo een kokend geluid uit me reservoir komen.
moet ik het bij me waterpomp zoeken of in de richting van me thermostaat?
mvg jeroen van der wel.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
owja vergeten erbij te zeggen
heb een nieuwe cilinderkop(ouwe was gescheurd) en een nieuwe koppakking gemonteerd 2 a 3 maanden geleden, en der zat nog een beetje drap int systeem maar dat heb ik eruit gespoeld.
heb een c20xe
mvg jeroen van der wel
heb een nieuwe cilinderkop(ouwe was gescheurd) en een nieuwe koppakking gemonteerd 2 a 3 maanden geleden, en der zat nog een beetje drap int systeem maar dat heb ik eruit gespoeld.
heb een c20xe
mvg jeroen van der wel
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
even nog een theorie bedacht net onder de douche.
ik denk dat het zo zit.
thermostaat sluit ik bijna uit want ik heb me thermostaat ook vervangen gelijk met de cilinderkop mee.
dus ik bedacht, misschien is me waterpomp verrot want hij word te heet omdat het water niet gekoeld kan worden(door de radiateur).dus ik denk dat die niet pompt of is dat onmogelijk.
want ik begin zo langzamerhand een beetje moe te worden van meer te sleutelen dan te rije, want de laaste 2 maanden heb ik misschien maar 1 week gereden en elke keer knalde die teringslangen.
ik denk dat het zo zit.
thermostaat sluit ik bijna uit want ik heb me thermostaat ook vervangen gelijk met de cilinderkop mee.
dus ik bedacht, misschien is me waterpomp verrot want hij word te heet omdat het water niet gekoeld kan worden(door de radiateur).dus ik denk dat die niet pompt of is dat onmogelijk.
want ik begin zo langzamerhand een beetje moe te worden van meer te sleutelen dan te rije, want de laaste 2 maanden heb ik misschien maar 1 week gereden en elke keer knalde die teringslangen.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: koelprobleem 100.000
je hebt je cilinderkop met koppakking en thermosstaat vervangen?vd_wel schreef:hallo,
ik heb bijna 90% van de slangen vervangen omdat die allemaal sprongen.
nu kom ik net thuis hoor ik weer het geluid van vallend water JA HOOR ZE IS WEER LEK.
ditmaal komt het niet uit 1 of andere gesprongen slang maar uit me koelvloeistofreservoir.
iemand enig ide hoe dit kan?
ik zit zelf te denken me waterpomp kapot ofzo is dat ergens aan te zien?
want ook heel de weg is me temp meter niet boven het 1e streepje uit geweest, en ik hoor zo een kokend geluid uit me reservoir komen.
moet ik het bij me waterpomp zoeken of in de richting van me thermostaat?
mvg jeroen van der wel.
was dat omdat je ook bruine smurrie in je koelsysteem had (olie in koelwater).
heb je bij het vervangen van de kop OOK de waterpomp vervangen of heb je die laten zitten? hetzelfde geld voor de waterslangen, waren die allemaal opgezwollen en zacht want de waterslangen kunnen niet tegen de olie (heb ik zelf namelijk ook ervaring mee).
je water pomp kun je eigenlijk alleen bekijken door hem eraf te halen of te kijken of er water onderuit komt lekken.
thermostaat kun je controleren door, of de thermostaat in een pannetje te koken(en kijken bij welke temperatuur die gaat) en controleer ook of je radiateur goed doorstroomt. als je thermostaat of radiateur niet (genoeg) water laat doorstromen wordt je motor ook niet goed gekoelt en gaat je koelvloeistofreservoir staan koken.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Reservoir wil ook nog wel eens scheuren bij de aansluitpunten doordat het messingbuisje in het kunststof uitzet en krimpt. Daardoor scheurt het kunststof. Zie je vaak alleen als er druk op staat.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
haha nee niet nodig,
dat van die slangen was mij ook bekent,ja ik heb alle slangen vervangen nu, alleen die ene die van de bovenkant van de radiateur naar je reservoit loopt niet maar die taat in bestelling.
dan ga ik vant weekend eens kijken naar de thermostaat en dan even kijken hoe of wat.
iig bedankt.
dat van die slangen was mij ook bekent,ja ik heb alle slangen vervangen nu, alleen die ene die van de bovenkant van de radiateur naar je reservoit loopt niet maar die taat in bestelling.
dan ga ik vant weekend eens kijken naar de thermostaat en dan even kijken hoe of wat.
iig bedankt.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.