Chippen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:roll: is wel duur naar mijn mening
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

ik zege er maar weinig over ...
ben bij 3 verschillende chip tuners geweest in het verleden

cip tuning is leuk maar verwacht er niet te veel van alleen bij TURBO en diesel motoren is de winst hoog

maar 10 pk is echt de limmit wat iedereen ook zegt.
en bij een tuner die zelf een bank heeft kan de boel net zo foppen als hij wil
als hij beweerd vooraf dat je 25 pk er bij krijgt zal je dat ook op je uitdraai zien.....
maar ik en veel van ons weten wel beter ....ik bedoel wat je dus moet doen om 25 /30 pk er bij te krijgen en wat DAT kost.
en als een motor gechipt is en veel gladder loopt dan geeft het al snel het gevoel dat hij sneller is maar das niet echt zo
alleen voelt het zo.

en iedereen die beweerd dat hij er 30 pk bij heeft wil ik wel eens op een ECHTE bank zien b.v. bij rica tuning in wateringen

nou heb ik toch stiekem toch veel gezegt bedankt joh!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

heb ik toch goed begrepen...chip verandert je auto niet in een ferarie.
nja goed je krijgt er in ieder geval geen 30pk bij...meer 5 ofzo.
ma goed als je gechipt hebt laat het ons weten e we zijn beniuwd!! :P
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Dennis B.
forum-gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:09

Bericht door Dennis B. »

Mad Driver schreef::roll: is wel duur naar mijn mening
Tja wat is duur.
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

en een licht vliegwiel scheelt wel veel hoor kosten ongeveer €1000,-
maar dan praat je over een LICHT vliegwiel
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:lol: jup ik had dus ook eentje gezien van 300....zou liever dat doen dan een chippie eerlijk gezegd.
Maar dat zal per mening verschillen?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

GrinX schreef:http://www.dsop.net/products/schwungrad.php


1000 euro??????????????? :D :o
6 en 5,5, kilo vind ik niet echt licht :wink: :wink: :wink:

ik zeg toch ik heb het over een echt een licht vlieg wiel niet zo'n afgedraaid ding :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Maar met een Te licht vliegwil kun je niet meer normal rijden tog?
Moet natuurlijk wel een alledaagse auto blijven!
Heb begrepen dat dat niet lukt met een te lichte vliegwil!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

chucky66 schreef:
GrinX schreef:http://www.dsop.net/products/schwungrad.php


1000 euro??????????????? :D :o
6 en 5,5, kilo vind ik niet echt licht :wink: :wink: :wink:

ik zeg toch ik heb het over een echt een licht vlieg wiel niet zo'n afgedraaid ding :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Stop jij die dan maar in je auto ;)
Veel lichter dan 5,5KG moet je gewoon niet gaan, het vliegwiel is ook een balansdeel voor je motor.
En als je krukas niet meer in balans is, dan is de vraag niet of hij kapot gaat, maar wanneer hij kapot gaat..
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

NIET mee eens.
Krukas is al in balans door de contragewichten.
Check maar eens automaten en 2 massa vliegwielen.
O fkijk es bij V8en en auto's met nog meer cilinders. Die hebben amper een vliegwiel.
Vliegwiel is er puur voor om hem goed door stationair heen te trekken en de auto prettiger te maken met rijden/optrekken.
Je moet het gewicht zo zien te krijgen dattie nog net mooi stationair loopt (hoewel dat bij Fred toch niet meer uitmaakt).
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

lekker Alu. vliegwieltje hummmmm hummmm :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
en wat boeit stationair :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Alu rulez.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Laagvlieger schreef:NIET mee eens.
blalbla
Ik ook niet helemaal mee eens :lol:
Denk eens aan de zuigerkanteling onder de 2000 toeren.
Legios mensen die niet weten dat een benzine motor welke zwaar wordt belast / op zijn donder krijgt bij lage toeren veel voor zijn kiezen krijgt.
Mede door het vliegwiel wordt de motor iets tammer in de lage toeren en heeft op die manier een balancerende functie.
Tevens heb je als je een lichter vliegwiel monteert een grotere motorrem, als je op je motor afremt zul je veel sneller stilstaan omdat er minder gewicht is welke je motor op gang houd.
Wordt je vliegwiel te licht (< 4KG), dan krijgt de motor problemen om door het BDP heen te komen (doordat deze veel minder gewicht aan te zetten heeft), en dus bij het gasgeven totaal stil valt / uitvalt.

Kortom lichter heeft zo zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Ik denk dan ook dat het verstandig is om goed na te denken voordat je met dergelijke operaties gaat beginnen.
Een lichter vliegwiel geeft geen pk winst, maar geeft minder pk verlies, doordat hij lichter is zal de motor rapper door de toeren lopen. echter pk's zul je er nagenoeg niet mee winnen.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ok, lage toeren wat jij zegt klopt wel. Voor jan met de pet.
Kijk ik weet wat er onder de kap gebeurd. Jan met de pet nie. Gelukkig rijd jan met de pet nie met mijn auto maar doe ik dat zelf. Dus j ehebt gelijk voro een fabrieksauto die nieuw verkocht wordt en door de grootste autoleek van de wereld gekocht kan worden.

Motorrem. Yupz klopt helemaal. Scheelt remblokken :wink:
Maar ook weer hier. Niet van toepassing. Je weet het, je houd er rekening mee. Komt die jan met de pet weer om de hoek kijken met zijn Astra F 1.4i :wink:

Dan nog even op het <4 Kg verhaal.
Een gewicht van een vliegwiel is geen standaard voor.
Wordt door de constructeurs bepaald voor een bepaald type motor.
Heef te maken met aantal cilinders, slag, soort motor, emissie-eissen en toepassing van de motor.
2,5 Kg op een C20XE enz is best mogelijk. Niet door BDP heenkomen valt wel mee bij deze motoren.

Krukaspk's win je er niet mee idd.
Je hebt alleen winst bij accelereren kwa pk's op de wielen. Dan heb je wel meer.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Laagvlieger schreef:Ok, Krukaspk. :lol:
Het probleem met dit soort verhalen is dat er te snel met kreten wordt gegooid voordat men uberhaubt weet wat het positieve maar ook negatieve effect ervan is.
Vandaar mijn uitleg.

Ik heb 2,5 KG nog niet gezien op een C20XE, dus daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven.
De motor zal iig geen 900 toeren stationair lopen in dat geval ;)

Het ligt er gewoon aan wat je wil gaan doen met de motor.
Ik denk 99,8% wat hier op het forum rondneust, echt geen extreem licht vliegwiel zal gaan monteren, aangezien het niet blijft bij alleen even monteren en vrolijk door de stad kunnen rijden.
Degene die dit gebruiken zijn voornamelijk toch wel op de circuits / in de rally te vinden.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Klopt, en met 2.5 kg draai je ook geen 900 rpm meer neej.

Daarom. Vliegwiel aanpassen aan de wensen.
Is iets persoonlijks.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Om hier meteen even een vraag aan vast te knopen: hoeveel weegt het standaard vliegwiel van een C20XE/ C20NE ????

Dan hebben we even een vergelijking met die dingen die daar worden aangeboden van 5.5 kg..
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

C20XE M2.5 heeft 5,5 kilo dacht ik.
C20XE M2.8 (komwiel), was die geen 7 ofzo???

Niels weet dat wel..... even wachten op hem.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

even offtopic

Wij hadden van de week de tweede auto dit jaar met een gebroken krukas !

Zafira met x18xe1
En de eeste was een omega met x30xe

bij beide leek het alsof ze met de weinig olie hadden gereden en daarna snel bijgevuld. Breken mooi op de krukwang
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja dat zijn schades.
Enne X30XE over dus..... :thumbsup:

Raar! wij hebben er nog noit een gehad met gebroken krukas.
Hoe zagen de cilinderwanden eruit dan? Klemsporen?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

GrinX schreef:
Laagvlieger schreef:Ok, Krukaspk. :lol:


Ik heb 2,5 KG nog niet gezien op een C20XE, dus daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven.
De motor zal iig geen 900 toeren stationair lopen in dat geval ;)



bladieblabla
.
ik heb wel ongeveer 2,5 kilo wielen gezien
en het stationair toeren tal kan je net zo hoog laten lopen als je wil
de mijne draait op moment ook 1400 rpm.
maar als je hem horrd lopen denk je ook dat hij 900 loopt
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

Laagvlieger schreef:C20XE M2.5 heeft 5,5 kilo dacht ik.
C20XE M2.8 (komwiel), was die geen 7 ofzo???

Niels weet dat wel..... even wachten op hem.
zit daar zoveel verschil in dan eentje met dis ofniet?

als je de blokken langs elkaar ziet zeg je ja da zijn allebei c20xe

maar t zijn heel verschillende motors ofnie?
en welke is dan beter de m2.5 of de m2.8
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Zijn dezelfde motoren.
Alleen de M2.8 is een doorontwikkeling.
- Onderblok is sterker,
- Hydraulische klepstoters van de C30NE
- Geruislozere en verbeterde distributieloop,
- Multiriem aandrijving voro de aggragraten,
- Verdelerloze ontsteking (DIS),
- Klopsensor met cilidnerherkenning,
- Zwaarder vliegwiel voor lagere uitstoot,
- Gaskleppositiesensor, geen schakelaar meer, maar echt een sensor.
- en vast nog wel meer.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

soo daar zit nogal wat verschil in zeg.
Ik weet dat de c18xe een ander blok is ...maar zijn al die voordelen ook op de ecotjes toegepast?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Plaats reactie