Chippen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ik zege er maar weinig over ...
ben bij 3 verschillende chip tuners geweest in het verleden
cip tuning is leuk maar verwacht er niet te veel van alleen bij TURBO en diesel motoren is de winst hoog
maar 10 pk is echt de limmit wat iedereen ook zegt.
en bij een tuner die zelf een bank heeft kan de boel net zo foppen als hij wil
als hij beweerd vooraf dat je 25 pk er bij krijgt zal je dat ook op je uitdraai zien.....
maar ik en veel van ons weten wel beter ....ik bedoel wat je dus moet doen om 25 /30 pk er bij te krijgen en wat DAT kost.
en als een motor gechipt is en veel gladder loopt dan geeft het al snel het gevoel dat hij sneller is maar das niet echt zo
alleen voelt het zo.
en iedereen die beweerd dat hij er 30 pk bij heeft wil ik wel eens op een ECHTE bank zien b.v. bij rica tuning in wateringen
nou heb ik toch stiekem toch veel gezegt bedankt joh!!!!!!!!!
ben bij 3 verschillende chip tuners geweest in het verleden
cip tuning is leuk maar verwacht er niet te veel van alleen bij TURBO en diesel motoren is de winst hoog
maar 10 pk is echt de limmit wat iedereen ook zegt.
en bij een tuner die zelf een bank heeft kan de boel net zo foppen als hij wil
als hij beweerd vooraf dat je 25 pk er bij krijgt zal je dat ook op je uitdraai zien.....
maar ik en veel van ons weten wel beter ....ik bedoel wat je dus moet doen om 25 /30 pk er bij te krijgen en wat DAT kost.
en als een motor gechipt is en veel gladder loopt dan geeft het al snel het gevoel dat hij sneller is maar das niet echt zo
alleen voelt het zo.
en iedereen die beweerd dat hij er 30 pk bij heeft wil ik wel eens op een ECHTE bank zien b.v. bij rica tuning in wateringen
nou heb ik toch stiekem toch veel gezegt bedankt joh!!!!!!!!!
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
en een licht vliegwiel scheelt wel veel hoor kosten ongeveer €1000,-
maar dan praat je over een LICHT vliegwiel
maar dan praat je over een LICHT vliegwiel
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
6 en 5,5, kilo vind ik niet echt licht
ik zeg toch ik heb het over een echt een licht vlieg wiel niet zo'n afgedraaid ding
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Stop jij die dan maar in je autochucky66 schreef:6 en 5,5, kilo vind ik niet echt licht
ik zeg toch ik heb het over een echt een licht vlieg wiel niet zo'n afgedraaid ding
Veel lichter dan 5,5KG moet je gewoon niet gaan, het vliegwiel is ook een balansdeel voor je motor.
En als je krukas niet meer in balans is, dan is de vraag niet of hij kapot gaat, maar wanneer hij kapot gaat..
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
NIET mee eens.
Krukas is al in balans door de contragewichten.
Check maar eens automaten en 2 massa vliegwielen.
O fkijk es bij V8en en auto's met nog meer cilinders. Die hebben amper een vliegwiel.
Vliegwiel is er puur voor om hem goed door stationair heen te trekken en de auto prettiger te maken met rijden/optrekken.
Je moet het gewicht zo zien te krijgen dattie nog net mooi stationair loopt (hoewel dat bij Fred toch niet meer uitmaakt).
Krukas is al in balans door de contragewichten.
Check maar eens automaten en 2 massa vliegwielen.
O fkijk es bij V8en en auto's met nog meer cilinders. Die hebben amper een vliegwiel.
Vliegwiel is er puur voor om hem goed door stationair heen te trekken en de auto prettiger te maken met rijden/optrekken.
Je moet het gewicht zo zien te krijgen dattie nog net mooi stationair loopt (hoewel dat bij Fred toch niet meer uitmaakt).
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
lekker Alu. vliegwieltje hummmmm hummmm
en wat boeit stationair
en wat boeit stationair
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Ik ook niet helemaal mee eensLaagvlieger schreef:NIET mee eens.
blalbla
Denk eens aan de zuigerkanteling onder de 2000 toeren.
Legios mensen die niet weten dat een benzine motor welke zwaar wordt belast / op zijn donder krijgt bij lage toeren veel voor zijn kiezen krijgt.
Mede door het vliegwiel wordt de motor iets tammer in de lage toeren en heeft op die manier een balancerende functie.
Tevens heb je als je een lichter vliegwiel monteert een grotere motorrem, als je op je motor afremt zul je veel sneller stilstaan omdat er minder gewicht is welke je motor op gang houd.
Wordt je vliegwiel te licht (< 4KG), dan krijgt de motor problemen om door het BDP heen te komen (doordat deze veel minder gewicht aan te zetten heeft), en dus bij het gasgeven totaal stil valt / uitvalt.
Kortom lichter heeft zo zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Ik denk dan ook dat het verstandig is om goed na te denken voordat je met dergelijke operaties gaat beginnen.
Een lichter vliegwiel geeft geen pk winst, maar geeft minder pk verlies, doordat hij lichter is zal de motor rapper door de toeren lopen. echter pk's zul je er nagenoeg niet mee winnen.
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ok, lage toeren wat jij zegt klopt wel. Voor jan met de pet.
Kijk ik weet wat er onder de kap gebeurd. Jan met de pet nie. Gelukkig rijd jan met de pet nie met mijn auto maar doe ik dat zelf. Dus j ehebt gelijk voro een fabrieksauto die nieuw verkocht wordt en door de grootste autoleek van de wereld gekocht kan worden.
Motorrem. Yupz klopt helemaal. Scheelt remblokken
Maar ook weer hier. Niet van toepassing. Je weet het, je houd er rekening mee. Komt die jan met de pet weer om de hoek kijken met zijn Astra F 1.4i
Dan nog even op het <4 Kg verhaal.
Een gewicht van een vliegwiel is geen standaard voor.
Wordt door de constructeurs bepaald voor een bepaald type motor.
Heef te maken met aantal cilinders, slag, soort motor, emissie-eissen en toepassing van de motor.
2,5 Kg op een C20XE enz is best mogelijk. Niet door BDP heenkomen valt wel mee bij deze motoren.
Krukaspk's win je er niet mee idd.
Je hebt alleen winst bij accelereren kwa pk's op de wielen. Dan heb je wel meer.
Kijk ik weet wat er onder de kap gebeurd. Jan met de pet nie. Gelukkig rijd jan met de pet nie met mijn auto maar doe ik dat zelf. Dus j ehebt gelijk voro een fabrieksauto die nieuw verkocht wordt en door de grootste autoleek van de wereld gekocht kan worden.
Motorrem. Yupz klopt helemaal. Scheelt remblokken
Maar ook weer hier. Niet van toepassing. Je weet het, je houd er rekening mee. Komt die jan met de pet weer om de hoek kijken met zijn Astra F 1.4i
Dan nog even op het <4 Kg verhaal.
Een gewicht van een vliegwiel is geen standaard voor.
Wordt door de constructeurs bepaald voor een bepaald type motor.
Heef te maken met aantal cilinders, slag, soort motor, emissie-eissen en toepassing van de motor.
2,5 Kg op een C20XE enz is best mogelijk. Niet door BDP heenkomen valt wel mee bij deze motoren.
Krukaspk's win je er niet mee idd.
Je hebt alleen winst bij accelereren kwa pk's op de wielen. Dan heb je wel meer.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Het probleem met dit soort verhalen is dat er te snel met kreten wordt gegooid voordat men uberhaubt weet wat het positieve maar ook negatieve effect ervan is.Laagvlieger schreef:Ok, Krukaspk.
Vandaar mijn uitleg.
Ik heb 2,5 KG nog niet gezien op een C20XE, dus daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven.
De motor zal iig geen 900 toeren stationair lopen in dat geval
Het ligt er gewoon aan wat je wil gaan doen met de motor.
Ik denk 99,8% wat hier op het forum rondneust, echt geen extreem licht vliegwiel zal gaan monteren, aangezien het niet blijft bij alleen even monteren en vrolijk door de stad kunnen rijden.
Degene die dit gebruiken zijn voornamelijk toch wel op de circuits / in de rally te vinden.
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Om hier meteen even een vraag aan vast te knopen: hoeveel weegt het standaard vliegwiel van een C20XE/ C20NE ????
Dan hebben we even een vergelijking met die dingen die daar worden aangeboden van 5.5 kg..
Dan hebben we even een vergelijking met die dingen die daar worden aangeboden van 5.5 kg..
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ik heb wel ongeveer 2,5 kilo wielen gezienGrinX schreef:Laagvlieger schreef:Ok, Krukaspk.
Ik heb 2,5 KG nog niet gezien op een C20XE, dus daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven.
De motor zal iig geen 900 toeren stationair lopen in dat geval
bladieblabla
.
en het stationair toeren tal kan je net zo hoog laten lopen als je wil
de mijne draait op moment ook 1400 rpm.
maar als je hem horrd lopen denk je ook dat hij 900 loopt
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
zit daar zoveel verschil in dan eentje met dis ofniet?Laagvlieger schreef:C20XE M2.5 heeft 5,5 kilo dacht ik.
C20XE M2.8 (komwiel), was die geen 7 ofzo???
Niels weet dat wel..... even wachten op hem.
als je de blokken langs elkaar ziet zeg je ja da zijn allebei c20xe
maar t zijn heel verschillende motors ofnie?
en welke is dan beter de m2.5 of de m2.8
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Zijn dezelfde motoren.
Alleen de M2.8 is een doorontwikkeling.
- Onderblok is sterker,
- Hydraulische klepstoters van de C30NE
- Geruislozere en verbeterde distributieloop,
- Multiriem aandrijving voro de aggragraten,
- Verdelerloze ontsteking (DIS),
- Klopsensor met cilidnerherkenning,
- Zwaarder vliegwiel voor lagere uitstoot,
- Gaskleppositiesensor, geen schakelaar meer, maar echt een sensor.
- en vast nog wel meer.
Alleen de M2.8 is een doorontwikkeling.
- Onderblok is sterker,
- Hydraulische klepstoters van de C30NE
- Geruislozere en verbeterde distributieloop,
- Multiriem aandrijving voro de aggragraten,
- Verdelerloze ontsteking (DIS),
- Klopsensor met cilidnerherkenning,
- Zwaarder vliegwiel voor lagere uitstoot,
- Gaskleppositiesensor, geen schakelaar meer, maar echt een sensor.
- en vast nog wel meer.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht