kilometerteller kabel
kilometerteller kabel
en ja hoor het is weer weekend dus de dealers zijn gesloten en de problemen komen weer.
dit geval een kleintje denk ik maar toch wel erg vervelend.
toen ik net naar mijn vriendin reed viel opeens mijn kilometerwijzer terug naar nul. nu heb ik dus geen idee meer hoe hard ik precies rijdt en je komt er op zo'n moment pas achter hoe vervelend het is om niet te weten hoe hard je rijdt.
ik denk dat mijn kabel geknapt is maar weet ik niet zeker (werkt het uberhaupt wel met een kabel??)
zoja waarvan daan komt die kabel en is die makkelijk te vervangen.
zonee hoe werkt het dan??
alvast bedankt.
greetz Twan
dit geval een kleintje denk ik maar toch wel erg vervelend.
toen ik net naar mijn vriendin reed viel opeens mijn kilometerwijzer terug naar nul. nu heb ik dus geen idee meer hoe hard ik precies rijdt en je komt er op zo'n moment pas achter hoe vervelend het is om niet te weten hoe hard je rijdt.
ik denk dat mijn kabel geknapt is maar weet ik niet zeker (werkt het uberhaupt wel met een kabel??)
zoja waarvan daan komt die kabel en is die makkelijk te vervangen.
zonee hoe werkt het dan??
alvast bedankt.
greetz Twan
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Ja, werkt met een mechanische kabel, in de meeste gevallen. (Er is een enkele teller (260 km/h) die Elektronisch werkt.)
Op je versnellingsbak zit een soort buisje waar een kabel uit komt. Dat is de kabel, die rechtstreeks naar je tellerbak gaat.
Tot die tijd even opvragen wat de toerentallen zijn van:
50 in z'n 3
50 in z'n 4
80 in z'n 5
120 in z'n 5.
(Is afhankelijk van je bak dus laat even weten wat voor bak je hebt).
Dan kun je redelijk vooruit.
Op je versnellingsbak zit een soort buisje waar een kabel uit komt. Dat is de kabel, die rechtstreeks naar je tellerbak gaat.
Tot die tijd even opvragen wat de toerentallen zijn van:
50 in z'n 3
50 in z'n 4
80 in z'n 5
120 in z'n 5.
(Is afhankelijk van je bak dus laat even weten wat voor bak je hebt).
Dan kun je redelijk vooruit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
kheb tom tom op mijn tel. maar weet niet of ik dar ook mijn snelheid kan lezen. zo eens even kijken.
wat betreft de w waarde, waar kan ik dat vinden behalve op de tellerplaten zelf. want er zitten witte in bij mij nu.
120 in zijn 5 is ongeveer 3000 toeren. die wet ik maar de rest.... geen idee.
iemand anders`??
wat betreft de w waarde, waar kan ik dat vinden behalve op de tellerplaten zelf. want er zitten witte in bij mij nu.
iemand anders`??
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Heb je een F20 bak?shania schreef:kheb tom tom op mijn tel. maar weet niet of ik dar ook mijn snelheid kan lezen. zo eens even kijken.
iemand anders`??
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Als je geen 260 teller hebt, heb je 99% zeker een kabel... gewoon halen dat ding, kap open, kijken hoe hij loopt en vervangen die shit... veel simpeler kan niet....
als het een pulsbak was geweest kan ook je tellerkabel niet breken, lijkt me nogal duidelijk
als het een pulsbak was geweest kan ook je tellerkabel niet breken, lijkt me nogal duidelijk
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
als het een pulsbak zou zijn had er idd iets anders fout gezeten, maar ik heb al geen teller tot 260 dus ga er al vanuit dat het een kabel is. haal er van de week ook wel 1 maar op zondag is dat nogal lastig.
vandeweek maar een keer een dag vrij nemen om een aantal kleine dingen aan te pakken. waaronder deze.
vandeweek maar een keer een dag vrij nemen om een aantal kleine dingen aan te pakken. waaronder deze.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
hm, best logisch jah
http://www.steve010.nl/toepassingen/bc_ ... inbouw.htm
als je nog niet wist hoe je je tellerbak eruit haalt
dan even kabel loshalen aan de achterkant, en kabel loshalen onder de motorkap op je versnellingsbak
kijk je eerst of ie echt kapot is of dat ie gewoon niet goed zat
daarna zum dealert en andere kabel. te makkelijk om te vervangen
suc6
http://www.steve010.nl/toepassingen/bc_ ... inbouw.htm
als je nog niet wist hoe je je tellerbak eruit haalt
dan even kabel loshalen aan de achterkant, en kabel loshalen onder de motorkap op je versnellingsbak
kijk je eerst of ie echt kapot is of dat ie gewoon niet goed zat
daarna zum dealert en andere kabel. te makkelijk om te vervangen
suc6
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
ik heb wel een gem snelheid op mijn bc, terwijl ik een digidash heb, dus ook geen aangedreven tellerding.oenatje schreef:er zit zo'n zwart blokje achter op de tellerbak die de snelheid door geeft aan je bc. aangezien dat ie geen signaal krijgt krijg je geen melding op je bc
maar de gem snelheid op de bc klopt wel voor geen meter.
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.