Ivonne is back
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Audi A3!
Hoe dan ook welkom...
Het VR6 deel ga ik me niet in mengen... alleen deze ZF-FX-57 daar ging ik toch behoorlijk gelijk mee op en hij ging tot in de toerenbegrenzer in de 2 en 3 dus... verder heb ik dr gewoon respect voor en t geluid van de dingen is super!
Hoe dan ook welkom...
Het VR6 deel ga ik me niet in mengen... alleen deze ZF-FX-57 daar ging ik toch behoorlijk gelijk mee op en hij ging tot in de toerenbegrenzer in de 2 en 3 dus... verder heb ik dr gewoon respect voor en t geluid van de dingen is super!
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
ik zij toch eff bommetje leggen
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
welkom IVONNEivonne schreef:Ok even eens en voor altijd:
De cilinderinhoud kan 2.8 of 2.9 liter zijn, telkens met 2 kleppen per cilinder.
De 2.8-liter uitvoering levert standaard 174 pk, en is ook gebruikt in de Volkswagen Passat, de Volkswagen Vento en de longvolume Sharan/Galaxy/Alhambra. Ook heeft Mercedes Benz dit blok toegepast in de VITO. en niet te vergeten de transporter! (is 2.8 daarin trouwens)
De 2.9 liter versie heeft 190 pk en werd zowel in de Corrado (voormalige Coupé van Volkswagen), als in de latere Volkswagen Golf type III gebruikt. In deze laatste werd het blok gekoppeld aan een Syncro-aandrijving (4x4) met viscosekoppeling. De Golf Syncro is geïntroduceerd in 1994. ( zei ik toch )
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VR6
Een VR-motor is een combinatie tussen een V-motor en een lijnmotor met een kleinere blokhoek dan de gebruikelijke V-motoren, die tussen de 60° en 90° ligt.
De 2.8 liter metende VR6 had 2 kleppen per cilinder wat het totaal aantal kleppen op 12 brengt. Doordat de motor één cilinderkop heeft en er dus geen ruimte tussen de cilinders zit op lucht aan te voeren zoals bij een V-motor, moest de luchtinlaat van één kant van de motor komen, wat resulteerde in een asymmetrische motor, net als een lijnmotor. De luchtuitlaat komt dus ook van één kant. De motor werd in 1991 geïntroduceerd in de Golf III. de V staat voor een "V-motor" en de R komt van het Duitse "Reihenmotor" wat betekend "lijnmotor"
enne jij kent je theorie! petje af hoor
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... e_VR-motor
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Jaja, ouwe geilbak, jij wilt natuurlijk gewoon iedere topicpagina die foto quoten.Paintballer schreef:ivonne schreef:Voor de liefhebbers:
This is me:
Heeee die fles "Muscle"op de achtergrond gebruik ik ook altijd,top spul!!!!!
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Zit al 2 dagen aan die foto te kloten om te kijken waar dat dolfijntje nou overheen springt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
ja over die rechter tepel natuurlijk blinde
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
- Locatie: Nieuw Roden
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
heb jij ooit vissen tegen de stroom berg opwaarts zien zwemmen(uitgezondert de zalm)?Sounddragon schreef:Zit al 2 dagen aan die foto te kloten om te kijken waar dat dolfijntje nou overheen springt
nou denk daar maar is goed over na
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Astra 1.6 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10 sep 2007 02:16
- Locatie: Kollum
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Pinda-Gsifreak
- forum-gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 07 jan 2007 13:35
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
okee het is geen astra maar een kadett gsi 16vMaartje schreef:Tja, wat zal ik zeggen. De VR6 doet onderin helemaal niks, maar als ie boven de 4000 RPM komt, hou je em echt niet meer bij met een GSiMatt schreef:Welkom terug!!
Ook effe offtopic:
Volgens autoweek bij Golf VR6 met een handbak
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
Maartje kan je hier alles over vertellen gok ik
Me broer heeft er 1 gehad, een zwarte
En we stonden xtje bij de stoplicht toen er een Corrado VR6 naast ons kwam staan,
nou vanaf stilstand tot 200Km/h (moesten daarna remmen voor een bocht(op de snelweg))
maar corrado was niet sneller.
later toen we terug reden naar de mcdonald, kwam hij naar ons toe rijden, en gaf toe dat hij wel verloren had.
hij was wel verbaasd dat hij verloren had.
terwijl hij normaal die 16v'tjes achter zich laat.
Astra Gsi 16V
Calibra 4x4 Turbo
Kadett gsi 16v
Calibra 4x4 Turbo
Kadett gsi 16v
- Pinda-Gsifreak
- forum-gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 07 jan 2007 13:35
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Hallo welkom terug, was jou vr6 een uitvoering met verdeelkap of dis?
En mijn ervaring met vr6 is, heb dezelfde vr6 gereden als maartje (was volgens de vorige eigenaar gechipt) op de snelweg is het leuk en loopt makkelijk 240 + op de teller maar is geen stop/verkeers-licht sprinter een C20xe loopt veel aggresiever naar mijn mening
Ik denk wel ietsje meer kadett 16v weegt 960-980 kg, mijn golf vr6 woog al 1130 als ik het goed heb.Theo Gsi schreef:corrado is ook 100kg zwaarder dan de kadett
En mijn ervaring met vr6 is, heb dezelfde vr6 gereden als maartje (was volgens de vorige eigenaar gechipt) op de snelweg is het leuk en loopt makkelijk 240 + op de teller maar is geen stop/verkeers-licht sprinter een C20xe loopt veel aggresiever naar mijn mening
Geen spoilers maar liters!