....en dan rijden er ook astra's met turbo's en v6jes !!Theo Gsi schreef:ja in golf wel
corrado niet die zijn 2.9 en dan rijden er nog met 3.0 3.1 en 1 3.2
Ivonne is back
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
correct me if i'am wrong: maar een vr6 is maar een 12klepper volgens mijTheo Gsi schreef:hahahahhahahhaahha
ja dan komt die roffel vrij dat die 24 klepper gaan vlammen en die 3L gevult wordt en die 6 cilinders gaan werken
enne t scheelt elkaar niet veel maar een vr6 is gewoon net ietsie sneller mag ook wel voor een 2.8ltr 6cilinder toch al knap dat een 2ltr 4 cilinder t nagenoeg bijhoud
maarre yvonne nogmaals welkom
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Wat Laag bedoelt, is idd dattie wel belachelijk veel cilinderinhoud nodig heeft om een GSi te kloppen
Welkom terug Ivonne, ik hang hier ook al een tijdje, maar jij was eerder
Ik zou Laag wel eens op drachten tegen een VR6 willen zien
Welkom terug Ivonne, ik hang hier ook al een tijdje, maar jij was eerder
Ik zou Laag wel eens op drachten tegen een VR6 willen zien
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Haaaai, bedankt voor het welkom
Voor de duidelijkheid: het is Ivonne, maar Von mag gewoon
Ik heb idd toen mijn GSi ingeleverd voor een VR6, en ik welke sneller is moeilijk te bepalen. Een GSi heeft zijn snelheid al op lage toeren en een VR6 eigenlijk pas bij 4000/5000. Denk de eerste 10sec een GSi het aardig bijhoud, maar uiteindelijk zal een VR6 sneller zijn. Ze wegen nagenoeg hetzelfde denk ik.
VR6 heeft idd maar 12 kleppen en 174 pk standaard, de mijne was gechipt tot 200.
Grappig om te horen dat ie weg te stoffen staat haha. Had er zelf nog niet aangedacht om hem bij de RDW op te zoeken
En laagvlieger alleen de koppakking was lek, gefixed en toen verkocht.
Ik rijd tegenwoordig een 0000 A3. Dieseltje. We hebben alweer 3 jaar verkering.
Voor de duidelijkheid: het is Ivonne, maar Von mag gewoon
Ik heb idd toen mijn GSi ingeleverd voor een VR6, en ik welke sneller is moeilijk te bepalen. Een GSi heeft zijn snelheid al op lage toeren en een VR6 eigenlijk pas bij 4000/5000. Denk de eerste 10sec een GSi het aardig bijhoud, maar uiteindelijk zal een VR6 sneller zijn. Ze wegen nagenoeg hetzelfde denk ik.
VR6 heeft idd maar 12 kleppen en 174 pk standaard, de mijne was gechipt tot 200.
Grappig om te horen dat ie weg te stoffen staat haha. Had er zelf nog niet aangedacht om hem bij de RDW op te zoeken
En laagvlieger alleen de koppakking was lek, gefixed en toen verkocht.
Ik rijd tegenwoordig een 0000 A3. Dieseltje. We hebben alweer 3 jaar verkering.
Accept no substitutes or fakes
hahaha leuk a3 heb ik ook wat mee
sorry maar ik ga eff een paar bommetje leggen
ik heb div keren tegen vr 6 sjes gereden van gasten hier uit de buurt
heb altijd gewonnen het was maar net maar wel altijd gewonnen
vr 6 is GEEN 24V
er is geen vr6 2,9 das van een corrado geen golf.
en moet wel lache dat iemand met een astra 150 pk een vr6 met 200pk zoek rijd .........hou toch op {ik rij ook een ferrari zoek als hij geen gas geeft}
en wat ik hierboven schreef over vr6 zoek rijden dat was dus nog wel met standaard motor
sorry maar ik ga eff een paar bommetje leggen
ik heb div keren tegen vr 6 sjes gereden van gasten hier uit de buurt
heb altijd gewonnen het was maar net maar wel altijd gewonnen
vr 6 is GEEN 24V
er is geen vr6 2,9 das van een corrado geen golf.
en moet wel lache dat iemand met een astra 150 pk een vr6 met 200pk zoek rijd .........hou toch op {ik rij ook een ferrari zoek als hij geen gas geeft}
en wat ik hierboven schreef over vr6 zoek rijden dat was dus nog wel met standaard motor
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Zeker jaivonne schreef:Eehhm... Golf heeft een 2.9 synchro.
Volkswagen Golf 2.9 VR6 Syncro
aantal cilinders 6, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 2861 cm3
boring x slag 82,0 x 90,3 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 140 kW (190 pk)
max. koppel 245 Nm
topsnelheid 224 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s
en dit blok ligt ook in een Corrado
Volkswagen Corrado VR6
topsnelheid 235 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
en de automaat versie
Volkswagen Corrado VR6 Automaat
topsnelheid 232 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,9 s
Dus de Corrado vr6 is te snel voor een standaard GSi 16v
Astra Station GSi 16v
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Aantal cilinders: 6 in lijn ?????????????????????
Voudtje zeker ????
Voudtje zeker ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Ok even eens en voor altijd:
De cilinderinhoud kan 2.8 of 2.9 liter zijn, telkens met 2 kleppen per cilinder.
De 2.8-liter uitvoering levert standaard 174 pk, en is ook gebruikt in de Volkswagen Passat, de Volkswagen Vento en de longvolume Sharan/Galaxy/Alhambra. Ook heeft Mercedes Benz dit blok toegepast in de VITO.
De 2.9 liter versie heeft 190 pk en werd zowel in de Corrado (voormalige Coupé van Volkswagen), als in de latere Volkswagen Golf type III gebruikt. In deze laatste werd het blok gekoppeld aan een Syncro-aandrijving (4x4) met viscosekoppeling. De Golf Syncro is geïntroduceerd in 1994.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VR6
Een VR-motor is een combinatie tussen een V-motor en een lijnmotor met een kleinere blokhoek dan de gebruikelijke V-motoren, die tussen de 60° en 90° ligt.
De 2.8 liter metende VR6 had 2 kleppen per cilinder wat het totaal aantal kleppen op 12 brengt. Doordat de motor één cilinderkop heeft en er dus geen ruimte tussen de cilinders zit op lucht aan te voeren zoals bij een V-motor, moest de luchtinlaat van één kant van de motor komen, wat resulteerde in een asymmetrische motor, net als een lijnmotor. De luchtuitlaat komt dus ook van één kant. De motor werd in 1991 geïntroduceerd in de Golf III. de V staat voor een "V-motor" en de R komt van het Duitse "Reihenmotor" wat betekend "lijnmotor"
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... e_VR-motor
De cilinderinhoud kan 2.8 of 2.9 liter zijn, telkens met 2 kleppen per cilinder.
De 2.8-liter uitvoering levert standaard 174 pk, en is ook gebruikt in de Volkswagen Passat, de Volkswagen Vento en de longvolume Sharan/Galaxy/Alhambra. Ook heeft Mercedes Benz dit blok toegepast in de VITO.
De 2.9 liter versie heeft 190 pk en werd zowel in de Corrado (voormalige Coupé van Volkswagen), als in de latere Volkswagen Golf type III gebruikt. In deze laatste werd het blok gekoppeld aan een Syncro-aandrijving (4x4) met viscosekoppeling. De Golf Syncro is geïntroduceerd in 1994.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VR6
Een VR-motor is een combinatie tussen een V-motor en een lijnmotor met een kleinere blokhoek dan de gebruikelijke V-motoren, die tussen de 60° en 90° ligt.
De 2.8 liter metende VR6 had 2 kleppen per cilinder wat het totaal aantal kleppen op 12 brengt. Doordat de motor één cilinderkop heeft en er dus geen ruimte tussen de cilinders zit op lucht aan te voeren zoals bij een V-motor, moest de luchtinlaat van één kant van de motor komen, wat resulteerde in een asymmetrische motor, net als een lijnmotor. De luchtuitlaat komt dus ook van één kant. De motor werd in 1991 geïntroduceerd in de Golf III. de V staat voor een "V-motor" en de R komt van het Duitse "Reihenmotor" wat betekend "lijnmotor"
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... e_VR-motor
Accept no substitutes or fakes
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer: