Ivonne is back

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Theo Gsi schreef:ja in golf wel

corrado niet die zijn 2.9 en dan rijden er nog met 3.0 3.1 en 1 3.2
....en dan rijden er ook astra's met turbo's en v6jes !! :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

hallo ook ik ken je niet maar welkom terug in ieder geval!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Mad Driver schreef:hallo ook ik ken je niet maar welkom terug in ieder geval!
welkom terug? :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Welkommmmm 8)
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

welkom terug?
Ze is toch weggeweest? :roll:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

Theo Gsi schreef:hahahahhahahhaahha

ja dan komt die roffel vrij dat die 24 klepper gaan vlammen en die 3L gevult wordt en die 6 cilinders gaan werken
correct me if i'am wrong: maar een vr6 is maar een 12klepper volgens mij

enne t scheelt elkaar niet veel maar een vr6 is gewoon net ietsie sneller mag ook wel voor een 2.8ltr 6cilinder toch al knap dat een 2ltr 4 cilinder t nagenoeg bijhoud

maarre yvonne nogmaals welkom :D :D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Wat Laag bedoelt, is idd dattie wel belachelijk veel cilinderinhoud nodig heeft om een GSi te kloppen :twisted:

Welkom terug Ivonne, ik hang hier ook al een tijdje, maar jij was eerder :lol:

Ik zou Laag wel eens op drachten tegen een VR6 willen zien :P
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Mad Driver schreef:
welkom terug?
Ze is toch weggeweest? :roll:
mijn fout, ik interpreteerde het anders :oops: :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
ivonne
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2003 21:21
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ivonne »

Haaaai, bedankt voor het welkom :D
Voor de duidelijkheid: het is Ivonne, maar Von mag gewoon :D

Ik heb idd toen mijn GSi ingeleverd voor een VR6, en ik welke sneller is moeilijk te bepalen. Een GSi heeft zijn snelheid al op lage toeren en een VR6 eigenlijk pas bij 4000/5000. Denk de eerste 10sec een GSi het aardig bijhoud, maar uiteindelijk zal een VR6 sneller zijn. Ze wegen nagenoeg hetzelfde denk ik.
VR6 heeft idd maar 12 kleppen en 174 pk standaard, de mijne was gechipt tot 200.

Grappig om te horen dat ie weg te stoffen staat haha. Had er zelf nog niet aangedacht om hem bij de RDW op te zoeken :D
En laagvlieger alleen de koppakking was lek, gefixed en toen verkocht.

Ik rijd tegenwoordig een 0000 A3. Dieseltje. We hebben alweer 3 jaar verkering.
Accept no substitutes or fakes
Gebruikersavatar
ivonne
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2003 21:21
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ivonne »

Voor de liefhebbers:

This is me:
Afbeelding

Dit was mijn VR6:
Afbeelding

En dit mijn 0000
Afbeelding
Accept no substitutes or fakes
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

hahaha leuk a3 heb ik ook wat mee :oops:

sorry maar ik ga eff een paar bommetje leggen


ik heb div keren tegen vr 6 sjes gereden van gasten hier uit de buurt
heb altijd gewonnen het was maar net maar wel altijd gewonnen
vr 6 is GEEN 24V
er is geen vr6 2,9 das van een corrado geen golf.
en moet wel lache dat iemand met een astra 150 pk een vr6 met 200pk zoek rijd .........hou toch op {ik rij ook een ferrari zoek als hij geen gas geeft}

en wat ik hierboven schreef over vr6 zoek rijden dat was dus nog wel met standaard motor
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Alle 3 de wagens waren/zijn leuke wagens.
Als mijn Astra ooit weg gaat komt er ook een A3 voor in de plaats.

@ Fred
Jij rijd nu nog geeneens een standaard C20XE zoek :lol:
Gebruikersavatar
ivonne
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2003 21:21
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ivonne »

Eehhm... Golf heeft een 2.9 synchro.
Accept no substitutes or fakes
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Bericht door Diem »

ivonne schreef:Eehhm... Golf heeft een 2.9 synchro.
Zeker ja
Volkswagen Golf 2.9 VR6 Syncro
aantal cilinders 6, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 2861 cm3
boring x slag 82,0 x 90,3 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 140 kW (190 pk)
max. koppel 245 Nm
topsnelheid 224 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s

en dit blok ligt ook in een Corrado

Volkswagen Corrado VR6
topsnelheid 235 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
en de automaat versie
Volkswagen Corrado VR6 Automaat
topsnelheid 232 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,9 s

Dus de Corrado vr6 is te snel voor een standaard GSi 16v
Astra Station GSi 16v
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

zo zie je maar weer chucky. opel rijders hebben geen verstand van volkswagens :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Aantal cilinders: 6 in lijn ?????????????????????

Voudtje zeker ???? :roll: :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
ivonne
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2003 21:21
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ivonne »

Ja schatje, 6 in lijn.
Hebben Opel rijders dan echt alleen maar verstand van Opel?
Accept no substitutes or fakes
Gebruikersavatar
ivonne
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2003 21:21
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ivonne »

Ok even eens en voor altijd:

De cilinderinhoud kan 2.8 of 2.9 liter zijn, telkens met 2 kleppen per cilinder.

De 2.8-liter uitvoering levert standaard 174 pk, en is ook gebruikt in de Volkswagen Passat, de Volkswagen Vento en de longvolume Sharan/Galaxy/Alhambra. Ook heeft Mercedes Benz dit blok toegepast in de VITO.

De 2.9 liter versie heeft 190 pk en werd zowel in de Corrado (voormalige Coupé van Volkswagen), als in de latere Volkswagen Golf type III gebruikt. In deze laatste werd het blok gekoppeld aan een Syncro-aandrijving (4x4) met viscosekoppeling. De Golf Syncro is geïntroduceerd in 1994.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VR6

Een VR-motor is een combinatie tussen een V-motor en een lijnmotor met een kleinere blokhoek dan de gebruikelijke V-motoren, die tussen de 60° en 90° ligt.
De 2.8 liter metende VR6 had 2 kleppen per cilinder wat het totaal aantal kleppen op 12 brengt. Doordat de motor één cilinderkop heeft en er dus geen ruimte tussen de cilinders zit op lucht aan te voeren zoals bij een V-motor, moest de luchtinlaat van één kant van de motor komen, wat resulteerde in een asymmetrische motor, net als een lijnmotor. De luchtuitlaat komt dus ook van één kant. De motor werd in 1991 geïntroduceerd in de Golf III. de V staat voor een "V-motor" en de R komt van het Duitse "Reihenmotor" wat betekend "lijnmotor"

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... e_VR-motor
Accept no substitutes or fakes
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Kijk, ze weet waar ze het over heeft :worship:
Lul je niet onder de tafel.

Trouwens die A3 heb je nu oook al een hele poos.
Staat ook zat km's op ondertussen ofniet?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

:lol:

Les 1 en hiervoor een leuke my little pony... :lol:
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
ivonne
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2003 21:21
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ivonne »

Nobody fools this blonde chick Marcel :P

Bijna 3 ton alweer. En nog steeds als een zonnetje :)
Accept no substitutes or fakes
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Houden zo!!!!

Dus die blijft nog wel even!!! 8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Volgens mij wil ze hem er stiekem uit doen en kijkt ze in onze verkooptopics of er geen leuke Astra bij staat met minder km's :wink:
Gebruikersavatar
ivonne
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2003 21:21
Locatie: Nieuwegein

Bericht door ivonne »

Ik koop geen astra meer.
Heb er nog wel 1 te koop trouwens... Een Astra G coupe 2.2 16v

En Adrie blijft tot ze overlijdt. Of als er iemand komt die er genoeg geld voor betaald :D
Accept no substitutes or fakes
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Adrie?? :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Plaats reactie