Problemen kroatie, nu pomp problems (met fotos)

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

vandaag relais gehaald, 40,- precies hetzelfde nummer

erin gestoken, starten. sloeg direct aan

kwartiertje gereden, probleemloos als vanouds. 1x 1 klein stottertje met het gas er vol op, dat wijt ik voorlopig aan een luchtbelletje vanuit de benzinefilter aangezien alles even leeg was en los is gehaald.

hopelijk lag het aan het relay, zo niet, dan kan het zo maar eens zijn dat ie eens weer niet wil starten..

kutblokje van 40,-
zooo simpel te vervangen, zooo veel problemen gegeven..
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

als het het relais is krijg ik op de eest volgende meeting wat te drinken van je :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

Tuurlijk

btw. dat relay en brandstofpomp, worden volgens mij NOOIT vervangen bij grote beurten of na zoveel km of jaren toch ?

en nog een btw.
mn astra was afgelopen 21 juli jarig, 15 jaar geworden, dat heeft ie meegemaakt in coma en totaal genegeerd worden.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Nee, brandstofpomp iig nieuw is ook DUUR.

Daarom moet je ook niet je auto te leeg rijden. De benzine (met name in de zomer) is zijn koeling.

Relais is hier vaker voorgekomen.
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

Roy 2.0 16v schreef:Tuurlijk

btw. dat relay en brandstofpomp, worden volgens mij NOOIT vervangen bij grote beurten of na zoveel km of jaren toch ?

en nog een btw.
mn astra was afgelopen 21 juli jarig, 15 jaar geworden, dat heeft ie meegemaakt in coma en totaal genegeerd worden.
ik heb dit twee keer mee gemaakt .
eerst met mijn kadett gsi daar zit hij bij de veerpootschotel onder de kap is een hoge relais.
en bij de astra was nog een grijze dus de orginele.
nu geen last meer van opel relais weg met die zooi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

hmzz, paar dagen niet mee gereden, rij nu net 10 min. valt ie ook 1 seconde helemaal weg alsof ie geen benzine krijgt...

eerst wijtte ik dat nog aan een verloren luchtbelletje in t systeem. maar nu het weer zo is.. zit te denken dat toch de pomp kuren heeft, hoewel het misschien wat voorbarig is.

ook nietecht mogelijkheden om dingen te testen volgens mij..
jammer dat het motorlampje niet even oplicht dan had ik nog wat te weten kunnen komen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

Oke dames en heren wat the * is dit...
als ik een scherpe bocht naar rechts maak, en dan in de bocht beetje veel gas erop gooi, dan houd ie in!! en na 1 seconden pakt ie opeens weer

dus, terugschakelen naar 2, scherpe bocht, gas erop half in de bocht, bwoooaaa

dit is volgens mij niet zo met bochten naar links, en al helemaal niet met een sprint rechtdoor.

wat ik denk: de pomp uit kroatie is van een normale astra??
en is net ietsie anders ofzo. hierdoor krijgt ie geen benzine.

maar wat vaag is, tank is halfvol/3kwart

wat kan het nog meer zijn???? leidingen dubbel?
en hoe check ik de pomp, bepaalde nummers?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Lijkt er eerder op dat hij op een of andere manier lucht zuigt in een bocht.
Zul je toch dekseltje even moeten loshalen van de tank.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

deksel van de pomp?


''please call me stupid''
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Onder de zitting van de achterbank zit een rond plastic deksel wat eruit kan.

Daaronder zie je dan de tank met weer een deksel erop.
Hieraan zitten twee benzineslangen en een stekker
Die deksel moet dan los, want aan de onderzijde zit de pomp !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

ik zegt dat je startonderbreker aan het kutten is.
gooi je brandstofpomp eens aan constante spanning zonder dat je relais oid dat ding moet inschakelen.

rij daar eens een weekje mee... wedden dat die het doet 8)

dit denk ik zeker omdat je zegt dat het probleem het meeste voorkomt bij het uit en inschakelen van je contact.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

DaVaRiOuS schreef:ik zegt dat je startonderbreker aan het kutten is.
gooi je brandstofpomp eens aan constante spanning zonder dat je relais oid dat ding moet inschakelen.

rij daar eens een weekje mee... wedden dat die het doet 8)

dit denk ik zeker omdat je zegt dat het probleem het meeste voorkomt bij het uit en inschakelen van je contact.
Dan weet je zeker dat hij de volgende dag niet start !!

Doe maar aan de geschakelde plus dan :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik heb hem toen een dag of 2 met een sigarettenaanstekerplugje gehad, werkt prima, en is simpel te maken en weer terug te bouwen...

2 ampies, stuk fatsoenlijke draad en een plug.. that's it :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

waar de pomp zit weet ik. weet alleen niet hoe ik kan nakijken of de goede pomp erin zit. en als er een pomp van een normale astra inzit hoe je dat ziet en waar je dat aan merkt.

tot nu toe valt de auto alleen heel even weg als ik een scherpe bocht naar rechts maak en dan halverwege het gas goed intrap

lijkt mij dat ie dan ergens lucht pakt of dat er iets klem zit

ja ik heb een startonderbreker, maar kwa draden moet dat niks uitmaken als ik een bocht maak. ik zat wel hieraan te denken toen ie niet wilde starten na het tanken op vakantie. maar nu met een ander relay erin start ie altijd.

alleen het soms wegvallen dus...
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

DaVaRiOuS schreef:gooi je brandstofpomp eens aan constante spanning zonder dat je relais oid dat ding moet inschakelen.

rij daar eens een weekje mee... wedden dat die het doet 8)

.
denk idd dat je dan een heftig probleem heb ook leuk als je een ongeluk of fikkie onder de kap krijgt .......lekker toevoer voor fikkie
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

chucky66 schreef:
DaVaRiOuS schreef:gooi je brandstofpomp eens aan constante spanning zonder dat je relais oid dat ding moet inschakelen.

rij daar eens een weekje mee... wedden dat die het doet 8)

.
denk idd dat je dan een heftig probleem heb ook leuk als je een ongeluk of fikkie onder de kap krijgt .......lekker toevoer voor fikkie
mjah geschakelede plus.. sorry FOUTJE! :lol:
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Roy 2.0 16v schreef:waar de pomp zit weet ik. weet alleen niet hoe ik kan nakijken of de goede pomp erin zit. en als er een pomp van een normale astra inzit hoe je dat ziet en waar je dat aan merkt.

tot nu toe valt de auto alleen heel even weg als ik een scherpe bocht naar rechts maak en dan halverwege het gas goed intrap

lijkt mij dat ie dan ergens lucht pakt of dat er iets klem zit

ja ik heb een startonderbreker, maar kwa draden moet dat niks uitmaken als ik een bocht maak. ik zat wel hieraan te denken toen ie niet wilde starten na het tanken op vakantie. maar nu met een ander relay erin start ie altijd.

alleen het soms wegvallen dus...
mjah de bedrading van de onderbreker kan dan wel goed zijn, maar als de onderbreker zelf een storing geeft dan kan het nog steeds fout gaan :wink:

probeer het nou gewoon... kost een stroomdraadje van een max 1,5meter
alleen moet je even kijken waar je de geschakelde plus even zo 1 2 3 ergens vandaan kan rippen.
je kan zoals sound al zegt op je peukaansteker doen alleen moet je wel even zo'n plug hebben.

is dat het niet heb je dat ook uitgesloten.
je kan beter iets uitproberen dat blijven twisten wat het nou zou kunnen zijn.

Mocht dat het niet zijn dan kun je alsnog naar de benzinetoever kijken (kost denk een stuk meer tijd dan een draadje trekken).
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ja kan ook, ik heb meer zin om die startonderbreker er helemaal uit te knippen.

maar ik denk eerder dat ik van de sloop een andere pomp haal, maar ik moet even weten of alle astra pompen hetzelfde zijn. lijkt me van wel, maar je weet het maar nooit.

normale astra ?
c20ne?
18xe?

ik heb 20xe
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Niet alle pompen zijn hetzelfde ! ! !

alle 8 kleppers behalve de C20NE hebben een lichtere pomp, en alle 16 kleppers + C20NE hebben dezelfde iets zwaardere pomp.. verschil zit hem in de opbrengst :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

kijk, en daarom denk ik dat er in kroatie een pomp is ingegaan die niet van een 16v of 20ne is.

juist door dat verschil in opbrengst houd mijnes nu soms in met vol gas

( is theorie 1)
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik heb ook een flinke tijd gereden met een te lichte pomp erin, maar dan houdt 'ie NIET in, ik miste gewoon power over de hele linie zo'n beetje, en dan vooral bovenin, als hij écht dorst kreeg :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ja dat ie power mist lijk ik ook te hebben, merk er weinig van maar en kan tussen de ore liggen. maar heb toch het gevoel dat ie voor vakantie wat agressiever was

maar fine, probeer ik zo snel mogelijk een andere pomp te ritselen
2ehands sloop zal niet gek dur zijn hopelijk

daarna nog probs, startonderbreker er helemaal uit
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

hmmm vandaag weer even testdrives gemaakt

mijn conclusie: de motor krijgt geen benzine en dat komt alleen voor bij bochten naar rechts.... ja inderdaad heel vaag.
beetje scherpe bocht, hup sturen en gas erop, bwooo totdat ik weer recht rij

het is dus echt een benzinetoevoer probleempje. iets met leidingen die lucht doorlaten of een knik inkomt?

zelf denk ik zoiets: bij een bocht naar rechts gaat de tankinhoud naar links, en zuigt de pomp niks aan.

bochten naar links en hard rechtdoor geen probleem, kan ook nog volop in de toeren rechtdoor. het is echt alleen de bochten naar rechts dus benzine in de tank naar links

welke leidingen en onderdelen kan ik bekijken? niks krijgt een knik volgens mij hangt de pomp niet goed ofzo????? niemand ideeen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Heb je de pomp nu al eens uit de tank gevist ???? :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

IK zou ook eerste bij de pomp gaan kijken, want die is er uit geweest als het goed is !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie