Multiriem geknapt EINDELIJK GOED
Multiriem geknapt EINDELIJK GOED
Hallo mensen! ik heb een probleem.
sinds een week slipte me Vsnaar nogal. omdat er een automatische spanner op zit vond ik dit al apart. hij stond ook namelijk nogal los. Nu is hij gister ochtend op weg naar me werk geknapt.
najah kan gebeuren nieuwe erop. de reden bleek tezijn dat 1 bout van me dynamo eruit lag, de andere los, en de beugel waarmee hij bovenaan vast zit was door. Alle bouten weer erin, beugel bovenaan gelast, nieuwe riem erom en klaar. (dacht ik )
nu reed ik vanmiddag ermee naar huis, en hij piepte al beetje (ik dacht stuurB pomp want de monteur die hem gemaakt had gaf aan dat alles er verder goed uitzag, behalve heel klein beetje speling op de StuurB pomp, nog geen MM maar je voelde het wel)
was bijna thuis en laatste stukje trapte ik even het gas in (lees 180). opeens FLAPFLAPFLAP dus gauw de vluchtstrook op en ja hoor....riem kapot:S
riem doorgeknipt (altijd handig een schaar in de auto) en gauw naar huis toe. ik even kijken waar het aan kon liggen. even alles op een rijtje
Dynamo bleek te piepen (deed hij voor 1e x geknapte riem nog niet) maar 0% speling en geen oneffenheden of scherpe kanten op de poelie.
StuurB pomp, heeel klein beetje speling, voor de rest in orde(geen scherpe kanten of wat ook)
Spanrol = 100% (geen scherpe kanten en monteur zij dat hij goed strak stond, doet ze werk dus)
aandrijfpoelie, voor zover ik kan zien geen scherpe kanten, en geen speling.
Als ik de geknapte riem bekijk zie je duidelijk dat 1 kant gesleten is. maar het is, dat is de kant van de motor. nu zoek ik het daar dus in. onder de dynamo zit een bout waarmee hij vast zit. deze steekt een klein beetje uit maar zit niet tegen de multiriem aan. ik denk dat hij er +- 3 mm vanaf zien. in combinatie met de kleine speling op de stuurB pomp en het harde geen en weer draaien tijdens het 180 rijden kan natuurlijk ervoor gezorgd hebben dat hij NET een klein beetje tege die dynamobout kwam, en dus knapte. dit is dus het eerste waar ik aan denk en morge mee bezig ga.
NU MIJN VRAAG : kan het nog ergens anders aan liggen wat ik nog niet heb gecheckt?? en kan een multiriem als je hard rijd toch een beetje zijdelings bewegen waardoor hij miss. toch tege die dynamobout is gekomen??
andere meningen/oplossingen of opmerkingen natuurlijk ook welkom!!
Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!
sinds een week slipte me Vsnaar nogal. omdat er een automatische spanner op zit vond ik dit al apart. hij stond ook namelijk nogal los. Nu is hij gister ochtend op weg naar me werk geknapt.
najah kan gebeuren nieuwe erop. de reden bleek tezijn dat 1 bout van me dynamo eruit lag, de andere los, en de beugel waarmee hij bovenaan vast zit was door. Alle bouten weer erin, beugel bovenaan gelast, nieuwe riem erom en klaar. (dacht ik )
nu reed ik vanmiddag ermee naar huis, en hij piepte al beetje (ik dacht stuurB pomp want de monteur die hem gemaakt had gaf aan dat alles er verder goed uitzag, behalve heel klein beetje speling op de StuurB pomp, nog geen MM maar je voelde het wel)
was bijna thuis en laatste stukje trapte ik even het gas in (lees 180). opeens FLAPFLAPFLAP dus gauw de vluchtstrook op en ja hoor....riem kapot:S
riem doorgeknipt (altijd handig een schaar in de auto) en gauw naar huis toe. ik even kijken waar het aan kon liggen. even alles op een rijtje
Dynamo bleek te piepen (deed hij voor 1e x geknapte riem nog niet) maar 0% speling en geen oneffenheden of scherpe kanten op de poelie.
StuurB pomp, heeel klein beetje speling, voor de rest in orde(geen scherpe kanten of wat ook)
Spanrol = 100% (geen scherpe kanten en monteur zij dat hij goed strak stond, doet ze werk dus)
aandrijfpoelie, voor zover ik kan zien geen scherpe kanten, en geen speling.
Als ik de geknapte riem bekijk zie je duidelijk dat 1 kant gesleten is. maar het is, dat is de kant van de motor. nu zoek ik het daar dus in. onder de dynamo zit een bout waarmee hij vast zit. deze steekt een klein beetje uit maar zit niet tegen de multiriem aan. ik denk dat hij er +- 3 mm vanaf zien. in combinatie met de kleine speling op de stuurB pomp en het harde geen en weer draaien tijdens het 180 rijden kan natuurlijk ervoor gezorgd hebben dat hij NET een klein beetje tege die dynamobout kwam, en dus knapte. dit is dus het eerste waar ik aan denk en morge mee bezig ga.
NU MIJN VRAAG : kan het nog ergens anders aan liggen wat ik nog niet heb gecheckt?? en kan een multiriem als je hard rijd toch een beetje zijdelings bewegen waardoor hij miss. toch tege die dynamobout is gekomen??
andere meningen/oplossingen of opmerkingen natuurlijk ook welkom!!
Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Delax80 op 06 aug 2007 17:08, 3 keer totaal gewijzigd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
fsd
heb ik laten doen. misschien zou ik het wel kunnen alleen laat dit liever doen door iemand die het vaker gedaan heeft.Laagvlieger schreef:Heb je hem er wel goed omgelegd marnix?
Check echt heeel nauwkeurig op uitlijning van de poelies!
Echt even goed kijken.
Ik ga morge die uitstekende bout weghalen. en dan nog keer proberen. 90% datt daar inzit denk ik.
en bedankt voor het meedenken!!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
die gelaste beugel van je dynamo.... is die 100% recht ????
Als er ook maar íets een beetje scheef zit in dat hele zooitje, gaat je multiriem aan de wandel, heb ik ook gehad, me de pokke gezocht toen, weet ook niet meer wat het precies was dat er scheef zat, maar omdat er iets scheef zat, liep de riem er elke keer vanaf, ribbeltje voor ribbeltje vrat ie hem op.... kan op zich niet heel veel kwaad, maar irritant is het op zeker wél
Als er ook maar íets een beetje scheef zit in dat hele zooitje, gaat je multiriem aan de wandel, heb ik ook gehad, me de pokke gezocht toen, weet ook niet meer wat het precies was dat er scheef zat, maar omdat er iets scheef zat, liep de riem er elke keer vanaf, ribbeltje voor ribbeltje vrat ie hem op.... kan op zich niet heel veel kwaad, maar irritant is het op zeker wél
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
fgd
ja die is recht, daar heb ik de monteur nog speciaal naar gevraagt, en hij verzekerde me dat dit het geval was. ook is het een monteur van jaar of 50 die veel bijklust aan auto's, geen snotjochie van 21 dus die het goed denkt te weten. natuurlijk zal ik dit vanavond wel even checke...
daarnet gelukkig nog een multiriem kunnen score, mamamama haalt het zo op en dan straks maar eens bekijken......
tot die tijd dat hij hemaakt is een 206je van de zaak opzich wel grappig...maar doe mij me gsitje maar
daarnet gelukkig nog een multiriem kunnen score, mamamama haalt het zo op en dan straks maar eens bekijken......
tot die tijd dat hij hemaakt is een 206je van de zaak opzich wel grappig...maar doe mij me gsitje maar
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Sounddragon schreef:die gelaste beugel van je dynamo.... is die 100% recht ????
Als er ook maar íets een beetje scheef zit in dat hele zooitje, gaat je multiriem aan de wandel, heb ik ook gehad, me de pokke gezocht toen, weet ook niet meer wat het precies was dat er scheef zat, maar omdat er iets scheef zat, liep de riem er elke keer vanaf, ribbeltje voor ribbeltje vrat ie hem op.... kan op zich niet heel veel kwaad, maar irritant is het op zeker wél
...nee kan geen kwaad, maar als je pech hebt komen er resten tussen de kap van de distributie, en die kan er dan zomaar een paar tanden van verspringen, zodat je met een stel kromme kleppen zit....
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Re: fgd
Heb nog een nieuwe riem liggen voor een XE met dis onsteking.Delax80 schreef:ja die is recht, daar heb ik de monteur nog speciaal naar gevraagt, en hij verzekerde me dat dit het geval was. ook is het een monteur van jaar of 50 die veel bijklust aan auto's, geen snotjochie van 21 dus die het goed denkt te weten. natuurlijk zal ik dit vanavond wel even checke...
daarnet gelukkig nog een multiriem kunnen score, mamamama haalt het zo op en dan straks maar eens bekijken......
tot die tijd dat hij hemaakt is een 206je van de zaak opzich wel grappig...maar doe mij me gsitje maar
Oftewel jouw type motor.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Re: fgd
nou stuur maar op dan die riem kom net aan in zwolle en ik de riem bekijken.GSi Twente schreef:Heb nog een nieuwe riem liggen voor een XE met dis onsteking.Delax80 schreef:ja die is recht, daar heb ik de monteur nog speciaal naar gevraagt, en hij verzekerde me dat dit het geval was. ook is het een monteur van jaar of 50 die veel bijklust aan auto's, geen snotjochie van 21 dus die het goed denkt te weten. natuurlijk zal ik dit vanavond wel even checke...
daarnet gelukkig nog een multiriem kunnen score, mamamama haalt het zo op en dan straks maar eens bekijken......
tot die tijd dat hij hemaakt is een 206je van de zaak opzich wel grappig...maar doe mij me gsitje maar
Oftewel jouw type motor.
hij loopt helemaal netjes over de poelie's alleen bij de stuurB poelie zit hij een lijntje tever naar links waardoor hij over de opstaande rand van de poelie loopt als ware. gaat dus snel weer kapot
kan dit komen door de speling op de stuurB pomp?? denk het namelijk van wel.
oftewel: wie heeft er ook nog een goede stuurB pomp voor de c20xe??
mooi klote dit weer.
Marnix
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
het is denk ik maar 1 mm hooguit. en die monteur zei wel dattie wat speling had. maar niet verwachte dat het daardoor kwam. ik ga maar es opzoek naar nieuwe stuurB pomp. passen die van alle gsi 2.0 16v's erop?? of zit je ook met het disriem verhaa;.Laagvlieger schreef:Jawel maar daar lootp ie toch ook weer uit.
Iets axiale speling op de pompas komt vaker voor.
Moeten natuurlijk geen milimeters zijn he!!!
Stom dat die ervaren monteurs het niet gezien hadden.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
bhgf
ik ga morge weer een riem hale en een dynamo proberen dioe ik nog heb liggen.
tis namelijk wel heel toevallig dat nadat de dynamosteun los ging de probnlemen zijn begonnen. die speling op de stuurB pomp zat er vast al wel langer op.
mooi klote maar tis nie anders
tis namelijk wel heel toevallig dat nadat de dynamosteun los ging de probnlemen zijn begonnen. die speling op de stuurB pomp zat er vast al wel langer op.
mooi klote maar tis nie anders
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dat zég ik, die beugelSounddragon schreef:die gelaste beugel van je dynamo.... is die 100% recht ????
Er zit ergens iets scheef, kán bijna niet anders...
Nog een leuke: ligt de snaar wel goed ?? zoals ie erop hoort bedoel ik..
iemand een plaatje ter vergelijking ???
Heb ik ook wel eens mee zitten klooien, was ie gebroken... ehhhh. hoe liep dat kreng ook alweer
En hij kán er anders op, alleen krijg je hem dan niet goed gespannen
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
fdsfs
nou daarstraks een nieuw steuntje van de dynamo en nieuwe riem geprobeerd. oude steuntje was gelast maar zat +- 2 mm verschil in.
na +- 15 min en even redelijk veel gas bij liep hij er weer af hij zit nu 1 tandje naar links weer. ik heb een paar foto's gemaakt.
zoals je ziet zit hij nog 100% goed op de dynamopoelie, ook loopt hij onderlangs goed over de krukaspoelie. hij begint eraf te lopen bij de stuurBpomppoelie.
ik weet dus 100% zeker dat het niet een uitstekend iets is of een oneffenheid op de poelie. dan zoudie namelijk kapot gaan. je ziet duidelijk dat hij niet 100% in lijn loopt en er daardoor afloopt.
graag de mening van jullie.........want ben het nu zo schijtzat dat ik het echt goed wil hebben.
enige +punt ervan is dat ik telkens erg mooie autoi's vant werk meekrijg gisteren een chrysler 300C die naar een klant toemoest, en nu tot maandag de nieuwste C klasse avantgarde
na +- 15 min en even redelijk veel gas bij liep hij er weer af hij zit nu 1 tandje naar links weer. ik heb een paar foto's gemaakt.
zoals je ziet zit hij nog 100% goed op de dynamopoelie, ook loopt hij onderlangs goed over de krukaspoelie. hij begint eraf te lopen bij de stuurBpomppoelie.
ik weet dus 100% zeker dat het niet een uitstekend iets is of een oneffenheid op de poelie. dan zoudie namelijk kapot gaan. je ziet duidelijk dat hij niet 100% in lijn loopt en er daardoor afloopt.
graag de mening van jullie.........want ben het nu zo schijtzat dat ik het echt goed wil hebben.
enige +punt ervan is dat ik telkens erg mooie autoi's vant werk meekrijg gisteren een chrysler 300C die naar een klant toemoest, en nu tot maandag de nieuwste C klasse avantgarde