2 vragen : afslaan / gasklephuis.
2 vragen : afslaan / gasklephuis.
hallo,
mijn auto slaat de laatste tijd te pas en te onpas af.
vanmiddag weer toen ik een rotonde opreed en toen ik in de file kwam.
zoiezo vindt ik al dat hij laag in de toeren draait stationair. (ongeveer 500 toeren)
op de momenten dat hij afslaat heb ik echt het idee dat hij zover terug valt in de toeren dat hij wel uit moet gaan.
maar kan dit aan liggen?? hebben jullie een idee??
ik heb van de week al wel mijn auto een kleine beurt gegeven. (alleen het openluchtfilter heb ik niet schoongemaakt/vervangen.
tevens heb ik nog een vraag hoe ik mijn gasklephuis kan reinigen???
alvast bedankt.
greetz Twan
mijn auto slaat de laatste tijd te pas en te onpas af.
vanmiddag weer toen ik een rotonde opreed en toen ik in de file kwam.
zoiezo vindt ik al dat hij laag in de toeren draait stationair. (ongeveer 500 toeren)
op de momenten dat hij afslaat heb ik echt het idee dat hij zover terug valt in de toeren dat hij wel uit moet gaan.
maar kan dit aan liggen?? hebben jullie een idee??
ik heb van de week al wel mijn auto een kleine beurt gegeven. (alleen het openluchtfilter heb ik niet schoongemaakt/vervangen.
tevens heb ik nog een vraag hoe ik mijn gasklephuis kan reinigen???
alvast bedankt.
greetz Twan
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
en als je een c20xe hebt ziet ie er ook zo uit, te vinden onderaan de slang die vanaf je sfibak naar beneden loopt. vuistgroot zilver ding tussen 2 slangen met een stekkertje eraan.
onmogelijk bij te komen van boven, bijna onmogelijk met de krik en op je rug eronder, maar lukt wel.
eerst je luchtfilter verwisselen met een normale, daarna nog dan lfr goed schoonspuiten met remreiniger of carb.cleaner spuitbus.
succes
onmogelijk bij te komen van boven, bijna onmogelijk met de krik en op je rug eronder, maar lukt wel.
eerst je luchtfilter verwisselen met een normale, daarna nog dan lfr goed schoonspuiten met remreiniger of carb.cleaner spuitbus.
succes
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- Oud-Clublid
- Auto('s): 59 Plymouth
Bij een C20XE is het een makkie als je het een paar keer hebt gedaan!Roy 2.0 16v schreef:onmogelijk bij te komen van boven, bijna onmogelijk met de krik en op je rug eronder, maar lukt wel.
Vorige keer bij Stefan 2 keer gewisselt in een kwartiertje
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
even bussie carbreiniger, draadjes eraan, volspuiten, paar keer klepperen... herhalen tot ie schoon is.. (2 keer is meestal zát) en goed laten drogen.. ding weer erop klaar...
en vergeet dat baggerfilter niet weg te gooien
en vergeet dat baggerfilter niet weg te gooien
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
inmiddels mijn LFR schoongemaakt en echt een wereld van verschil.
nu nog ergens een orginele luchtfilterbak scoren en dan kan dat ook vervangen worden.
bedankt tot zover.
iemand iets over mijn gasklephuis?? of heeft dat geen zin om schoon te maken??
Greetz Twan
nu nog ergens een orginele luchtfilterbak scoren en dan kan dat ook vervangen worden.
bedankt tot zover.
iemand iets over mijn gasklephuis?? of heeft dat geen zin om schoon te maken??
Greetz Twan
- Rallyastra
- Oud-Clublid
ik heb het gewoon met 2 losse draadjes gedaan.
even een amp schoentje erop geperst en dan op de accu houden.
valt me wel op dat de auto nog een beetje stottert en lijkt in te houden. (zal wel aan mijn openluchtfilter liggen) dus wordt snel tijd voor wat anders.
kan ik alleen het geluid van een openluchtfilter nog wel behouden op de een of andere manier??
vindt het geluid wel lekker namelijk.
greetz
even een amp schoentje erop geperst en dan op de accu houden.
valt me wel op dat de auto nog een beetje stottert en lijkt in te houden. (zal wel aan mijn openluchtfilter liggen) dus wordt snel tijd voor wat anders.
kan ik alleen het geluid van een openluchtfilter nog wel behouden op de een of andere manier??
vindt het geluid wel lekker namelijk.
greetz
neem je een twister met aanzuigbuis vanaf voorkant....
en anders inlegfilter. werkt ook goed. nu cker in de zomer trekt ie lekker warme lucht aan.
gasklephuis kan je eraf halen om schoon te maken.
en wat stefan zegt even nieuwe pakking scoren of vloeibare pakking gebruiken. en dan lekker poetsen.veertjes even in olien. dan gaat alles weer lekker soepel.
succes
en anders inlegfilter. werkt ook goed. nu cker in de zomer trekt ie lekker warme lucht aan.
gasklephuis kan je eraf halen om schoon te maken.
en wat stefan zegt even nieuwe pakking scoren of vloeibare pakking gebruiken. en dan lekker poetsen.veertjes even in olien. dan gaat alles weer lekker soepel.
succes
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
even een vraagje over gasklephuis..
de omcirkelde gedeelte zat helemaal vol smeer... ik kon niet duidelijk zienhoe de stroming loopt klopt de rode stroming en waar dieen die twee slangen eigenlijk voor ... allebei karter ontluchting?? een komt voor de kle uit de andere achter de klep..en dan neem ik aan dat die linker zwarte sensor iets meet??? of heb ik helemaal mis??? dus als die omcirkelde verstopt is zou het dan zijn dat deze onregelmatig loopt???
hierbij de beschreven foto...
de omcirkelde gedeelte zat helemaal vol smeer... ik kon niet duidelijk zienhoe de stroming loopt klopt de rode stroming en waar dieen die twee slangen eigenlijk voor ... allebei karter ontluchting?? een komt voor de kle uit de andere achter de klep..en dan neem ik aan dat die linker zwarte sensor iets meet??? of heb ik helemaal mis??? dus als die omcirkelde verstopt is zou het dan zijn dat deze onregelmatig loopt???
hierbij de beschreven foto...
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer: