Problemen kroatie, nu pomp problems (met fotos)

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

en ik heb nog nieteens gekeken of er wel een andere pomp inzit!

vorige is denk ik bezweken onder de last van 4 uur lang 160/ 180 rijden, 200 aangetikt. werd em even te veel gok ik

en ben nog geen dag thuis of al een boete, fout parkeren :P
ik woon namelijk in de binnenstad van Hoorn, auto in de steeg gegooid en spullen uitgeladen, en later even in slaap gesukkeld.
heeft een buurtbewoonster geklaagd en politie gebeld, stond 2 man bij mn ouders thuis :lol: :lol: auto staat op mn vaders naam, maar die waren er niet!
buurvrouw was '' des duivels'' die wilde er langs om zoals elke dag dr auto in te laden voor dr timmerzaak ofzo. die heeft dat kunnen doen, 3 uur later. wij waren in slaap gevallen en te lui om de auto ergens anders te parkeren. en zei is de enige persoon die er dus weleens ietsie verderop moet zijn.

nu vermoed ik haar er ook van, van de yoghurtbende die op de halve auto zat, de ochtend dat we wegreden... :evil:

die pak ik nog wel een keer terug, maar politie belde en dat we evengoed een bekeuring hadden, whatever. bezwaarschrift zie ik al voor me en anders pech
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

leuk he parkeren centr. hoorn :lol:
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

Hans, ervaring mee? woon je hier ook ergens?

en ik heb gister de auto eens goed gewassen, rechtervoorvelg helemaal zwart van olie, geen remstof iig. en remvloeistof is nog goed op peil.
gescheurde ashoes neem ik aan

en volgens mij is er een 2ehands benzinepomp ingezet, want de bovenkant, deksel met de stekker was nog steeds vies. en heel raar, er zit een stukje tape om de 2 draden van de stekker,, hmmmzzz
zit steeds meer te denken dat het gewoon de oude pomp nog is :o

klopt het trouwens dat je de pomp echt hoort zoemen?
ik heb de achterbank er nog uit en viel me tijdens het rijden op. normaal zal je het denk ik nieteens horen met zitgedeelte erbovenop.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Pomp hoort te zoemen ja.
Ik vond de prijs al verdacht laag. Ik weet dat de nieuwe pomp al bijna €300 kost, alleen de pomp zelf dus he.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

Roy, ik woon in Heemskerk, en heb bijna 9 jaar in Hoorn gewerkt :) , zo'n beetje heel westfriesland op me tekentafel gehad, kwa openbareverlichting...
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

UPDATE

vandaag gvd weer pech!!

was met mn vriendin naar Bergen aan zee, dagje strand dus
hele week lekker gereden, wilden we vandaag weer naar huis, WEER niet willen starten! terwijl de laatste keer op de camping was 1600 km geleden en 5 dagen terug

maarja daar sta je dan, wetend dat het de pomp of relais is (ditkeer wel relais denk ik)
kon er niks doen, en we stonden op een betaald parkeren plein, dat waren alle omliggende straten daar ook, dus laten staan was ook geen optie

resultaat : sleepdienst gebeld, en naar huis laten slepen, was wel duurder maarja anders stond ie alsnog 20km van me huis of bij een garage. €188,-

oorzaak:
ik weet niet wat die ''monteurs'' in kroatie hebben gedaan, maar volgens mij is de oude pomp er nog steeds in, of een goed lijkende 2ehands. nog steeds kuren

gevolg:
morgen (vandaag voor de lezers thuis) naar de sloop, relais halen of een nieuwe van dealer. die kostten toch maar 20,- ofzo als ik het goed heb.
en dan hopen dat dat het was

ik zal eerst de stekker doormeten met multimeter, kijken of er wel stroom op komt bij het starten, zo ja pomp stuk, zo nee, relais

en zo heeft de gsi al 2000 gekost in 2 weken, oke de helft van het bedrag is opgegaan aan remmerij, banden, velgenpoedercoeten enzo
maar toch, voorlopig de fiets voor mij.... baal er echt van en telkens is het stuk als je van huis bent, nooit eens in je eigen gemeente lijkt wel.

:evil:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
AstraGSI
forum-gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 mar 2003 22:35

Bericht door AstraGSI »

als het goed is kun je de pomp los van het deksel vervangen. er is dus niet zo te zien of er een nieuwe pomp inzit.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ja maar een nieuwe pomp kost al meer dan dat hij in totaal heeft moeten betalen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

vandaag niet naar de sloop geweest wegens regen en ik moest fietsen, ben gestrand bij een vriend thuis :) morgen poging 2

waarschijnlijk is er een 2ehands pomp ingezet, en heeft de auto het weer even gedaan omdat het relais kuren heeft. oude pomp kon dus nog wel goed zijn

morgen dus pompstekker meten en relais wisselen en dan moet ie het volgens mij weer doen

relais is neem ik aan, gewoon een zwart vierkant blokje dat je moeiteloos kunt wisselen.

kan ik hiervoor een relais pakken van andere astra's of specifiek c20xe
volgens mij is benzinepomp en relais van andere astra's gewoon te gebruiken

the nightmare continious :x
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

HOOO. Jij hebt een specifiek OUDE C20XE relais nodig.
Haal hem nieuw bij de dealer. Kost €37 dacht ik. Is namelijk een speciaal dubbelwerkend relais met electronica erin.
Is dus gene simpel universeel dingetje!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

hmz, en ik denken dat ik er 1 van de sloop kon stelen :P
maar daar staat nieteens een 20xe

zodra ik kan ga ik dus zum dealert !
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik begin me af te vragen of mn startonderbreker hier ook mee te maken heeft. zelf denk ik van niet, want de startmotor draait nu wel bij startpogingen, normaal niet als ik wil starten zonder startonderbreker

of mn startonderbreker onderbreekt de startmotor EN het brandstofrelais, en dat het nu niet meer goed gaat, en nog steeds vaak het ralais onderbreekt terwijl dat niet zou moeten.. hmm
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

Laagvlieger schreef:HOOO. Jij hebt een specifiek OUDE C20XE relais nodig.
Haal hem nieuw bij de dealer. Kost €37 dacht ik. Is namelijk een speciaal dubbelwerkend relais met electronica erin.
Is dus gene simpel universeel dingetje!
als jij nu even het nummer er op gooit kan ik even kijken of ik de goede hier heb liggen :lol:
zo ja stuur ik die wel even naar roy op
dan kan hij kijke of het daar aan ligt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik heb ook nog wel een brandstofpomprelais van een C20XE liggen. Maar je kunt sneller naar de dealer denk ik. Destijds bij mij hadden ze em ook op voorraad.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Er zijn 2 types. Een zwarte hoge en een paarse lage.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik heb de GRIJZE hoge liggen GM nummer 90 230 894
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

ik heb een zwarte hoge hier liggen
maar weet zo niet meer of die van een 16v is
nr_50205002
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ben al enkele dagen niet meer bij mn immobiele liefde geweest, was ik wel van plan maar door regen en andere dingen te doen.. :oops:
is ook niks voor mij, normaal moet ik elke dag even rijden!

ben eerlijk gezegd ook even klaar met moeite en geld voor de auto. ( dat komt wel weer snel terug hoor) 8)

hopelijk morgenavond zal ik eens kijken welk relais er in zit

en ik heb toch geen haast met vervangen, begin morgen met me nieuwe baan dat 10 min fietsen is. auto eigelijk amper nodig maar natuurlijk wil ik em wel rijdend hebben.. :cry:

daarna eens kijken wie de goede heeft en anders dealertje
HOPELIJK makkelijk te fixen door dat lompe relaitje!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

RedBill schreef:Ik heb de GRIJZE hoge liggen GM nummer 90 230 894
de grijze is nog de oude orginele dies echt niet betrouwbaar !!!!!!!!!

maar Roy hoe zat het een paar posts terug ook al weer?????????????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

:oops: :lol:

niet te hard van stapel lopen huh. WAARSCHIJNLIJK had je idd gelijk met je ralais. maar totdat het nog niet vervangen en getest is laat ik je nog even in het mysterieuze :wink:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

oke, net even snel relais eruit gehaald

zwart is ie, ongeveer 6x3x3 cm en 6 pins aansluiting
op de bovenkant staat: WEHRLE W. Germany

komt als het goed is uit 4/93 dus is al snel vervangen, mn auto is uit 1992

gm nummer op de zijkant: 90378651

met daarboven het nummer: 12 38 966
en onder het gm nummer: 50 205 001 (lijkt dus op raymonds nummer)

leuk he :) nu hopen dat het hieraan ligt
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

pffffffff ik heb is even je verhaal zitten lezen maar egt veel geluk heb je ook niet met je auto he :shock: khoop voor je dat t aan de relais licht en dat je probelemen dan over zijn want voor t geld wat je der nu ingestopt heb kon je tog een leuk setje wielen kope :lol:
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

c18xe schreef:...want voor t geld wat je der nu ingestopt heb kon je tog een leuk setje wielen kope :lol:
Hey C18XE, nu ben je hier nieuw, ik las dat je net een Astra hebt gekocht. Wellicht is het voor jou ook handig om te weten dat de meeste mensen hier meer geld in technisch onderhoud van de auto's steken dan in Bling Bling... Dat is namelijk veel belangrijker, en de meeste mensen vinden dat hier ook.

Dat zou voor jou ook een goede tip zijn. Spaar eerst even een beetje, kijk wat je astra doet, en of er zich op termijn problemen voordoen. Het is niet leuk om als je auto op splinternieuwe velgen staat, er niet mee te kunnen rijden vanwege een technisch mankement.

Maar inderdaad blijft het zuur van het geld wat Roy erin heeft moeten steken.

PS: plaatje in je onderschrift is niet toegestaan...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

RedBill schreef:
c18xe schreef:...want voor t geld wat je der nu ingestopt heb kon je tog een leuk setje wielen kope :lol:
Hey C18XE, nu ben je hier nieuw, ik las dat je net een Astra hebt gekocht. Wellicht is het voor jou ook handig om te weten dat de meeste mensen hier meer geld in technisch onderhoud van de auto's steken dan in Bling Bling... Dat is namelijk veel belangrijker, en de meeste mensen vinden dat hier ook.

Dat zou voor jou ook een goede tip zijn. Spaar eerst even een beetje, kijk wat je astra doet, en of er zich op termijn problemen voordoen. Het is niet leuk om als je auto op splinternieuwe velgen staat, er niet mee te kunnen rijden vanwege een technisch mankement.

Maar inderdaad blijft het zuur van het geld wat Roy erin heeft moeten steken.

PS: plaatje in je onderschrift is niet toegestaan...

is allemaal al opgellost en zelf stop ik ook me geld 1st in t technieshe verhaal want kheb liever dat ie betrouwbaar is dan dat ie er goed uitziet :D
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

c18xe schreef:is allemaal al opgellost en zelf stop ik ook me geld 1st in t technieshe verhaal want kheb liever dat ie betrouwbaar is dan dat ie er goed uitziet :D
Mooi man, dan ben je bij het juiste forum gekomen. Nergens vindt je zoveel kennis bij elkaar over de Astra GSi als hier.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie