Problemen kroatie, nu pomp problems (met fotos)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Problemen kroatie, nu pomp problems (met fotos)
Heee
vanuit een internetcafe 1600km verderop moet ik toch weer even wat kwijt
Op de heenweg, na een paar uur op de autobahn 160-180 te hebben gereden moest er getankt worden, niks aan de hand, ik wil na het tanken weer startten, pr pr pr auto slaat niet aan..
dus even een paar meter verder geduwd, ik d8 hij zal wel overhit zijn ofzo dus we wachten even. en jahoor, na 20 minuutjes weer startten.
rijden we na een uurtje een file in, na 5 minuten stilstaan doe ik maar de motor uit. wil ik weer startten na 10 min. weer niet aanslaan, weer paar keer prr. dus maar even op de vluchtstrook geduwd
weer rustig wachten met kap open. motortemperatuur was trouwens gewoon normaal.
na 15 min weer proberen, en jahoor hij start normaal. dus wij wegrijden en nog tijdens het optrekken bij 100km/u valt de motor weg, hij reageerde totaal niet meer op het gas, dus ik laat em uitrollen zo naar een parkeerplaats (toevallig) langs de snelweg, en al rollende komen de dashlichtjes allemaal aan, van contact.
ik op de parkeerplaats niels gebeld, en laagvlieger, waarschijnlijk de ontstekingsmodule, onder de bobine, oververhit.
ik dat losmaken, alles wat er bij hoort even los, schoonblazen en doekje erover, massapunt eronder even opgeschuurd, kabels weer goed vast, en gaan.
direct de volgende afslag gepakt en naar een opel dealer gereden., deze kon NIKS vinden met de tech. behalve de standaard 31 code bij motor uit. hun dachten aan een sensor van krukas of nokkenas, en nieteens zozeer aan ontsteking. maar ik heb nooit last, en ik neem aan dat ze ook de waardes hebben gecheckt. ik kan nog volledig toeren maken.
vervolgens 900 km geen last meer gehad.
nou denk ik zelf dat het zou kunnen komen door een ietswat losse bobinekabel, deze zat er namelijk niet strak op, maar glee vanzelf een paar mm terug. overhitte ontstekingsmodule kan ook.
maar waarom heb ik de hele tijd geen last, en bij het starten wel ?? thuis ook nooit last gehad en ik heb er niks aan veranderd.
en de hamvraag, is een bobine en ontstekingsmodule specifiek C20xe of kan ik ook van een normale astra, of andere gsi overzetten??
stationair loopt ie ook wat anders, maar dat komt denk ik door de andere benzine en temperaturen. toch lijkt het me misschien goed om de accu even los te gooien, reset
sorry voor het berelange verhaal. maar ik ben op vakantie en ben niet dagelijks op internet, lekker bruin worden hiero en goedkoop bier zuipen, veel uit eten. nou hopen dat de terugreis probleemloos gaat, of dat ik hiero op zoek moet naar andere ontstekingsdelen.
vorig jaar was ik ook met de gsi hierheen, no problem. zie er hier ook geen 1, dus wel uniek!
thnx, laterz>!
vanuit een internetcafe 1600km verderop moet ik toch weer even wat kwijt
Op de heenweg, na een paar uur op de autobahn 160-180 te hebben gereden moest er getankt worden, niks aan de hand, ik wil na het tanken weer startten, pr pr pr auto slaat niet aan..
dus even een paar meter verder geduwd, ik d8 hij zal wel overhit zijn ofzo dus we wachten even. en jahoor, na 20 minuutjes weer startten.
rijden we na een uurtje een file in, na 5 minuten stilstaan doe ik maar de motor uit. wil ik weer startten na 10 min. weer niet aanslaan, weer paar keer prr. dus maar even op de vluchtstrook geduwd
weer rustig wachten met kap open. motortemperatuur was trouwens gewoon normaal.
na 15 min weer proberen, en jahoor hij start normaal. dus wij wegrijden en nog tijdens het optrekken bij 100km/u valt de motor weg, hij reageerde totaal niet meer op het gas, dus ik laat em uitrollen zo naar een parkeerplaats (toevallig) langs de snelweg, en al rollende komen de dashlichtjes allemaal aan, van contact.
ik op de parkeerplaats niels gebeld, en laagvlieger, waarschijnlijk de ontstekingsmodule, onder de bobine, oververhit.
ik dat losmaken, alles wat er bij hoort even los, schoonblazen en doekje erover, massapunt eronder even opgeschuurd, kabels weer goed vast, en gaan.
direct de volgende afslag gepakt en naar een opel dealer gereden., deze kon NIKS vinden met de tech. behalve de standaard 31 code bij motor uit. hun dachten aan een sensor van krukas of nokkenas, en nieteens zozeer aan ontsteking. maar ik heb nooit last, en ik neem aan dat ze ook de waardes hebben gecheckt. ik kan nog volledig toeren maken.
vervolgens 900 km geen last meer gehad.
nou denk ik zelf dat het zou kunnen komen door een ietswat losse bobinekabel, deze zat er namelijk niet strak op, maar glee vanzelf een paar mm terug. overhitte ontstekingsmodule kan ook.
maar waarom heb ik de hele tijd geen last, en bij het starten wel ?? thuis ook nooit last gehad en ik heb er niks aan veranderd.
en de hamvraag, is een bobine en ontstekingsmodule specifiek C20xe of kan ik ook van een normale astra, of andere gsi overzetten??
stationair loopt ie ook wat anders, maar dat komt denk ik door de andere benzine en temperaturen. toch lijkt het me misschien goed om de accu even los te gooien, reset
sorry voor het berelange verhaal. maar ik ben op vakantie en ben niet dagelijks op internet, lekker bruin worden hiero en goedkoop bier zuipen, veel uit eten. nou hopen dat de terugreis probleemloos gaat, of dat ik hiero op zoek moet naar andere ontstekingsdelen.
vorig jaar was ik ook met de gsi hierheen, no problem. zie er hier ook geen 1, dus wel uniek!
thnx, laterz>!
Laatst gewijzigd door Roy 2.0 16v op 05 aug 2007 21:48, 4 keer totaal gewijzigd.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ow en nogwat, prijzen bitte!
wie weet wat het ongeveer kost :
- nieuwe bobine
- nieuwe ontstekingsmodule
= zwart blokje met 2 draden onder de bobine
- nieuwe lfr want mijnes spoort soms ook niet helemaal, en schoonmaken heeft nikkes geholpen
alvast bedankt en ik kijk overmorgen ofzo wel weer>!
wie weet wat het ongeveer kost :
- nieuwe bobine
- nieuwe ontstekingsmodule
= zwart blokje met 2 draden onder de bobine
- nieuwe lfr want mijnes spoort soms ook niet helemaal, en schoonmaken heeft nikkes geholpen
alvast bedankt en ik kijk overmorgen ofzo wel weer>!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
hey roy
jammer van je autopech jongen...ik kan je alleen helpen met de lfr ofwel de stappenmotor, die kost € 223 nieuw en als je de joune inruilt moet je iets van 130 bijbetalen dacht ik.
veel plezier verder op je vakantie
groeten uit holland!!
jammer van je autopech jongen...ik kan je alleen helpen met de lfr ofwel de stappenmotor, die kost € 223 nieuw en als je de joune inruilt moet je iets van 130 bijbetalen dacht ik.
veel plezier verder op je vakantie
groeten uit holland!!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
zou het niet je brandstof relais wezen?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: Problemen vanauit Kroatie !
Roy 2.0 16v schreef: naar een opel dealer gereden., deze kon NIKS vinden met de tech. behalve de standaard 31 code bij motor uit. hun dachten aan een sensor van krukas of nokkenas
ls de motor uit staat heb je nooit een toerental signaal als je de auto start en hij pakt niet aan maar als de motor dus wel rond draaid dan is waarschijnlijk wel je sensor stuk.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Re: Problemen vanauit Kroatie !
Ik weet niet waar je bent maar er is iig elk jaar op z'n minst 1 GSi te vinden daarzo in dat maffe landje ... en nog een Turbo ookRoy 2.0 16v schreef:vorig jaar was ik ook met de gsi hierheen, no problem. zie er hier ook geen 1, dus wel uniek!
thnx, laterz>!
<--------
Waar zit je nu en hoelang blijf je? Je zei 1600Km dan moet je wat noordelijker zitten ... ergens in Dalmatië!? Vergeet je niet even wat picca's te maken ... kunnen we even PIMPEN want ik ga ook over 2 weken
Ik heb ooit soortgelijk probleem gehad en toen was er vanalles bij mij vervangen .... LFR, LMM en temperatuursensoren. Kan je alleen niet aanraden om dat ook zomaar zo even op goed geluk te doen want dan ben je zo'n 600 euro verder
Veel plezier daarzo (ik hoor dagelijks dat het mooi weer is dus dat zal wel goed zitten ) ... en hopen dat je niet al te veel last hebt van je problemen met je auto.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nou de grap i daar dat ze geen flitspalen hebben of trajectcontrole ... je moet gewoon je binnenspiegel goed in de gaten houden en als je een RS8!!! in je binnenspiegel ziet moet je wel van hele goede huizen komen om daarbij weg proberen te komenRallyastra schreef:Kun je daar nou nog een beetje door gassen David ? of word je daar zo ook van de weg geplukt
Pliesie rijdt daar namelijk undercover rond in een paar RS8-jes ... Honda Type S en dat soort grappen. En heel af en toe staan ze met een lasergun langs de weg.
Ben wel keer staande gehouden ... en heb even tijdje met die agent staan praten ... de grap is namelijk je MOET daar cash betalen want ze kunnen geen boetes naar je NL adres versturen ... daarom hebben ze dus geen flitskasten ... want al die te hard rijdende toeristen kunnen ze toch niks maken als ze een fototje maken.
Maar iig kort samengevat ... lekker rustige snelwegen (behalve de weekenden dan gaat iedereen vanuit het binnenland naar de zee, dan issut wel druk) ... allemaal nieuw en meestal driebaans ... dus ja je kan aardig doortuffen
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
@ Roy.
- Ontstekinksmodule, is in feite de eindtrap (eindversterker) voor je bobine. Komt vaker voor dat ze stuk gaan. Kun je alleen meten met een scoop eigenlijk. Die eindtrap zit namelijk niet aangesloten op het diagnosesysteem. Het is een Motoronic eigen systeem. Ik weet van de M2.8jes dat ze uitwisselbaar zijn met 4 en 6 cilinders die allemaal M2.8 hebben. M2.5 zou je even moeten vergelijken met een C20NE. Misschien issie gewoon hetzelfde. Kzal vanaaf even kijken en zien wat ze kosten.
De LFR prijs van Mad driver klopt niet. Hij moet er ook op letten dat dit een compleet andere motor is. Gaat hier om een C20XE. Geen ecotec, compleet ander inspuitsysteem, andere motor dus NIET uitwisselbaar.
- Ontstekinksmodule, is in feite de eindtrap (eindversterker) voor je bobine. Komt vaker voor dat ze stuk gaan. Kun je alleen meten met een scoop eigenlijk. Die eindtrap zit namelijk niet aangesloten op het diagnosesysteem. Het is een Motoronic eigen systeem. Ik weet van de M2.8jes dat ze uitwisselbaar zijn met 4 en 6 cilinders die allemaal M2.8 hebben. M2.5 zou je even moeten vergelijken met een C20NE. Misschien issie gewoon hetzelfde. Kzal vanaaf even kijken en zien wat ze kosten.
De LFR prijs van Mad driver klopt niet. Hij moet er ook op letten dat dit een compleet andere motor is. Gaat hier om een C20XE. Geen ecotec, compleet ander inspuitsysteem, andere motor dus NIET uitwisselbaar.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-> Bobine. Niet los te koop, wordt gelijk smane met moduul verkocht,Roy 2.0 16v schreef:ow en nogwat, prijzen bitte!
wie weet wat het ongeveer kost :
- nieuwe bobine
- nieuwe ontstekingsmodule
= zwart blokje met 2 draden onder de bobine
- nieuwe lfr want mijnes spoort soms ook niet helemaal, en schoonmaken heeft nikkes geholpen
alvast bedankt en ik kijk overmorgen ofzo wel weer>!
-> Onstekingsmodule: Inclusief moduul €239,-
-> LFR: 268,-
Ontsteking is specifiek C20XE M2.5.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
oke,
weer wat :
willen we weg van de camping, naar een andere camping of land ( david, ik ben op KRK, een eiland)
in ieder geval, na 3 dagen niet rijden start ie in 1x, spullen waren ingeladen, wij van de camping af, even motor uit om uit te checken, 15 minuutjes later willen we verder, weer niet willen starten, net als in duitsland langs de weg.
en het kutte is, ik kan er niks aan doen, ontstekingsmodule of brandstofrelais waarschijnlijk..
ik heb de bobinekabel van de verdeelkap gehaald en tegen het chassis gehouden, dan startten, en er kwamen zat vonken.
lijkt mij ook eerder een benzineprobleem. maar toch, welke het ook is ( en laten we het even op ontstekingsmodule houden)
WAT KAN IK ERAAN DOEN OM WEER EEN STUK TE RIJDEN!
straks heb ik mn accu leeggestart of komt het probleem als ik ergens op de snelweg rij.
startmotor draait rond, komen vonken vanaf de kabel, ik weet het niet meer
en hier kijk ik vanavond en morgen waarschijnlijk ook niet, dus misschien dat ik iemand van hier weer even bel. ik wil weg hier!
weer wat :
willen we weg van de camping, naar een andere camping of land ( david, ik ben op KRK, een eiland)
in ieder geval, na 3 dagen niet rijden start ie in 1x, spullen waren ingeladen, wij van de camping af, even motor uit om uit te checken, 15 minuutjes later willen we verder, weer niet willen starten, net als in duitsland langs de weg.
en het kutte is, ik kan er niks aan doen, ontstekingsmodule of brandstofrelais waarschijnlijk..
ik heb de bobinekabel van de verdeelkap gehaald en tegen het chassis gehouden, dan startten, en er kwamen zat vonken.
lijkt mij ook eerder een benzineprobleem. maar toch, welke het ook is ( en laten we het even op ontstekingsmodule houden)
WAT KAN IK ERAAN DOEN OM WEER EEN STUK TE RIJDEN!
straks heb ik mn accu leeggestart of komt het probleem als ik ergens op de snelweg rij.
startmotor draait rond, komen vonken vanaf de kabel, ik weet het niet meer
en hier kijk ik vanavond en morgen waarschijnlijk ook niet, dus misschien dat ik iemand van hier weer even bel. ik wil weg hier!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Laagvlieger schreef:Gisteravond Roy aan de telefoon gehad.
1 ding is zeker, het is niet het moduul.
Brandstofpomp draaid niet, door defect relais of defecte pomp.
Dat wassie nog aan het uizoeken.
wat fred ook al zei brandstofrelais, achter kunstof kick-paneel bijrijders kant onder dash kastje,, , is relais-behuizing groen zowiezo vervangen oud type= kut
is relais wel zwart, okay, even tegen aan kicken als ie nie wil niet starten, doet ie het nog niet, zet op de rood/blauwe draad +12v, dan komt er rechtstreeks 12v op het brandstofpompje.
laat iig even weten hoe het afloopt
LIVE IN THE FAST LANE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
Brnadstofpomprelais, shit wassik helemaal vergeten. Had ik ook toen ik twee jaar terug naar Automaxx ging, stonden Mart en Clint tijdje te w8en op me
Hey maar Krk, das in de buurt van Rijeka (heb er keertje 20 min. over gedaan hangt uiteraard wel van af waar op Krk je bent want is een behoorlijk groot eiland). In Rijeka heb je twee Opel dealers (of meer).
Adres:
Autocentar Rijeka
HR51000 Rijeka, Osječka 50
Tel.: 051/227 166
PSC Primorje
HR51000 Rijeka, Martinkovac 143
Tel.: 051/624 530
Benzinepomprelais = relej za pumpu za benzin (zo ongeveer)
Ik zal je zo ook wel even sms versturen … misschien wel zo makkelijk
Succes ermee, en als je een vertaler nodig hebt, heb een vriend op Krk (Silo) zitten op ’t moment
En weet ook nog wel een monteurtjuh die vanalles op voorraad heeft, zo ook MISSCHIEN zo'n relais
Hey maar Krk, das in de buurt van Rijeka (heb er keertje 20 min. over gedaan hangt uiteraard wel van af waar op Krk je bent want is een behoorlijk groot eiland). In Rijeka heb je twee Opel dealers (of meer).
Adres:
Autocentar Rijeka
HR51000 Rijeka, Osječka 50
Tel.: 051/227 166
PSC Primorje
HR51000 Rijeka, Martinkovac 143
Tel.: 051/624 530
Benzinepomprelais = relej za pumpu za benzin (zo ongeveer)
Ik zal je zo ook wel even sms versturen … misschien wel zo makkelijk
Succes ermee, en als je een vertaler nodig hebt, heb een vriend op Krk (Silo) zitten op ’t moment
En weet ook nog wel een monteurtjuh die vanalles op voorraad heeft, zo ook MISSCHIEN zo'n relais
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Krijg net sms terug, auto is gister weggesleept door sleepdienst en staat bij de garage dus ze wachten nu op telefoontje.
Probleem is alleen dat die gasten daar meestal niet zo'n haast hebben zeg maar .... eerst even koffietjuh, biertjuh, sljivovica en dan als ze in staat zijn gaan ze aan de gang
Probleem is alleen dat die gasten daar meestal niet zo'n haast hebben zeg maar .... eerst even koffietjuh, biertjuh, sljivovica en dan als ze in staat zijn gaan ze aan de gang
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
hummmmmm brandstof relais hummmmmmmm
waar heb ik dat een post of 15 terug ook alzien staan
hahahaha maar wel kicku om te lezen hoe je ver hier vandaan geholpen word op een betere manier als de ANWB met tel.nr alles erbij TOPPIE hoor
zou dat bij mij straks ook werken als ik in THE USA zit?????????
waar heb ik dat een post of 15 terug ook alzien staan
hahahaha maar wel kicku om te lezen hoe je ver hier vandaan geholpen word op een betere manier als de ANWB met tel.nr alles erbij TOPPIE hoor
zou dat bij mij straks ook werken als ik in THE USA zit?????????
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ennnn
IK BEN ALWEER THUIS
gistermiddag rond 2 uur de auto teruggekregen, aan 1 stuk door gereden bijna 1600km, vanmorgen uur of 10 terug. uurtje of 19-20 over gedaan met redelijk wat rustpauzes want rijden in de nacht als je al de hele dag op bent...nietecht een aanrader dus veel koffie en pauzes.
rijdt wel lekker snachts, rustig en koel!
met Marcel erachter gekomen dat het aan de brandstoftoevoer lag, pomp draaide niet bij starten en benzinedruk was daardoor ook weg.
of het de pomp of het relais was, kon ik niet meer zelf uitvogelen omdat we dringend een hotel moesten zoeken. dat was zaterdagavond half 12.
ik unive gebeld, en die regelde een pechhulp, die kwam zondagochtend om 10.00 mn auto meteen wegslepen.
wat nou we proberen het ter plekke zoals de anwb hiero..
ik heb maar uitgelegd dat ze niet hoeven te zoeken en te testen, het ligt aan het relais of de benzinepomp.
volgende dag kreeg ik de auto terug, rijdend en wel, benzinepomp vervangen, (jammer chuck.. relais blijkbaar nog goed)
totale schade omgerekend Kuna - euro:
uurloon, 83.19 euro
pomp, 122.01 euro
btw, 45,15
totaal, 250.35,- en heb ze 10,- fooi gegeven
plus nog:
2x hotel, samen 200,-
( alle spullen waren al in de auto, we wilden net gaan)
en niet te vergeten, de opel dealer in Höchstadt waar we na 700km heenweg even waren voor een check. kon niks vinden, alleen een rekening van 64,- en een bijdehante bek van een overegoïstische werkplaatschef..
auto heeft dus in 1 week 400,- benzine gehad, 250,- schade, en 200 extra kosten geregeld! best netjes, volgende keer vliegtuig
reparaties en onderdelen zijn daar wel goed te betalen en de mensen zeer aardig en behulpzaam, dom van mezelf dat ik niet op de 1e dag meteen mn auto had weggebracht maar dacht dat het over was.... anders had ik er nog een week gebleven maar nu hadden we alle spullen al in de auto, met de bedoeling om een 4tal dagen ergens anders heen te gaan. en dan pech.
dus 2 dagen hotel, we dachten nog om in luxemburg of oostenrijk een paar dagen te pakken, maar tijdens het rijden werd 1 ding steeds duidelijker, we rijden wel naar huis precies 1 week weggeweest, lekker uitgerust, nu nog een week thuis vakantie,
maar ook omdat ik vorig jaar al in krk in kroatie was, alles al gezien en gedaan, weinig reden om te blijven, strand en mooi weer is hier nu ook.
fotos die ik heb gemaakt zijn er maar een paar, en niet digitaal, maar david dat zagreb bord ben ik uiteraard ook onderdoor gereden, wegen zijn allemaal erg goed te doen. maarja alle snelwegen behalve de nederlandse zijn een feest. duitsland, frankrijk, oostenrijk, kroatie allemaal top. keihard rijden, goedkopere benzine, minder controles en flitsers etc.
Niels bedankt voor de hulp aan telefoon en sms!
david, thnx voor de smsies en de sleepert/monteur moest inderdaad naar rijeka voor de pomp.
marcel, zeer veel dank voor de telefonische hulpdienst, het stappenplan en de goede constatering op het eind!
IK BEN ALWEER THUIS
gistermiddag rond 2 uur de auto teruggekregen, aan 1 stuk door gereden bijna 1600km, vanmorgen uur of 10 terug. uurtje of 19-20 over gedaan met redelijk wat rustpauzes want rijden in de nacht als je al de hele dag op bent...nietecht een aanrader dus veel koffie en pauzes.
rijdt wel lekker snachts, rustig en koel!
met Marcel erachter gekomen dat het aan de brandstoftoevoer lag, pomp draaide niet bij starten en benzinedruk was daardoor ook weg.
of het de pomp of het relais was, kon ik niet meer zelf uitvogelen omdat we dringend een hotel moesten zoeken. dat was zaterdagavond half 12.
ik unive gebeld, en die regelde een pechhulp, die kwam zondagochtend om 10.00 mn auto meteen wegslepen.
wat nou we proberen het ter plekke zoals de anwb hiero..
ik heb maar uitgelegd dat ze niet hoeven te zoeken en te testen, het ligt aan het relais of de benzinepomp.
volgende dag kreeg ik de auto terug, rijdend en wel, benzinepomp vervangen, (jammer chuck.. relais blijkbaar nog goed)
totale schade omgerekend Kuna - euro:
uurloon, 83.19 euro
pomp, 122.01 euro
btw, 45,15
totaal, 250.35,- en heb ze 10,- fooi gegeven
plus nog:
2x hotel, samen 200,-
( alle spullen waren al in de auto, we wilden net gaan)
en niet te vergeten, de opel dealer in Höchstadt waar we na 700km heenweg even waren voor een check. kon niks vinden, alleen een rekening van 64,- en een bijdehante bek van een overegoïstische werkplaatschef..
auto heeft dus in 1 week 400,- benzine gehad, 250,- schade, en 200 extra kosten geregeld! best netjes, volgende keer vliegtuig
reparaties en onderdelen zijn daar wel goed te betalen en de mensen zeer aardig en behulpzaam, dom van mezelf dat ik niet op de 1e dag meteen mn auto had weggebracht maar dacht dat het over was.... anders had ik er nog een week gebleven maar nu hadden we alle spullen al in de auto, met de bedoeling om een 4tal dagen ergens anders heen te gaan. en dan pech.
dus 2 dagen hotel, we dachten nog om in luxemburg of oostenrijk een paar dagen te pakken, maar tijdens het rijden werd 1 ding steeds duidelijker, we rijden wel naar huis precies 1 week weggeweest, lekker uitgerust, nu nog een week thuis vakantie,
maar ook omdat ik vorig jaar al in krk in kroatie was, alles al gezien en gedaan, weinig reden om te blijven, strand en mooi weer is hier nu ook.
fotos die ik heb gemaakt zijn er maar een paar, en niet digitaal, maar david dat zagreb bord ben ik uiteraard ook onderdoor gereden, wegen zijn allemaal erg goed te doen. maarja alle snelwegen behalve de nederlandse zijn een feest. duitsland, frankrijk, oostenrijk, kroatie allemaal top. keihard rijden, goedkopere benzine, minder controles en flitsers etc.
Niels bedankt voor de hulp aan telefoon en sms!
david, thnx voor de smsies en de sleepert/monteur moest inderdaad naar rijeka voor de pomp.
marcel, zeer veel dank voor de telefonische hulpdienst, het stappenplan en de goede constatering op het eind!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi