calibra turbo huilen maar weer (motor op een hoop)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Heb je nou trouwens al een idee waarom het kapot is gegaan ???? anders issie straks in no time weer dood als je pech hebt...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
jah waarschijnlijk gewoon vast zitten de zuiger veer of iets dergelijks geweest
onderblok was gewoon nie zo best meer duz zal der eerst wel een beetje langs heen gekome zijn en dan gewoon van kwaad tot erger
op et onderblok stond namelijk al 220dkm waarvan de eerste 100dkm alleen gechipt was volgens mij
en de rest met 300+ pk's waarmee ook altijd sprintwedstrijden zijn gereden waar die ook niet egt van opknapt denk ik haha
duz jah dan ken et wel s gebeurt zijn met et blokkie natuurlijk
onderblok was gewoon nie zo best meer duz zal der eerst wel een beetje langs heen gekome zijn en dan gewoon van kwaad tot erger
op et onderblok stond namelijk al 220dkm waarvan de eerste 100dkm alleen gechipt was volgens mij
en de rest met 300+ pk's waarmee ook altijd sprintwedstrijden zijn gereden waar die ook niet egt van opknapt denk ik haha
duz jah dan ken et wel s gebeurt zijn met et blokkie natuurlijk
calibra doet et weer!!!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Een GAT in je zuiger is nou niet bepaald een vastzittende zuigerveer (comressieverlies + rookwolkje uit de uitlaat), da's echt iets met de ontbrandingstemperatuur, en dat is iets wat te voorkomen is volgens mij
Als dat Km verhaal echt is, is het een mooie stand om de geest te geven als je zo hard hebt gewerkt maar meestal lopen de lagers er dan uit ofzo, dát zijn slijtagedingen, gaten in zuigers zijn niet bepaald slijtage lijkt me
Als dat Km verhaal echt is, is het een mooie stand om de geest te geven als je zo hard hebt gewerkt maar meestal lopen de lagers er dan uit ofzo, dát zijn slijtagedingen, gaten in zuigers zijn niet bepaald slijtage lijkt me
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
zo eindelijk weer beetje goed nieuws
de goede drijfstangen zijn vandaag binnen gekome duz maandag avond even onderblokkie ophale en dan maar weer in elkaar flanse en hopelijk volgend weekend of in de week weer draaient zien te krijge
zal maandag of dinsdag nog wel even foto's make van het onderblok en cilinderkop met nieuwe ingefreesde klepzittingen enzo
en zo'n versterkt oliepomp tandwiel is nog al moeilijk te krijgen
en nu ga ik voor een oliepomp van een z20let, schijnt te passe heb ik gehoord
die tandwielen zijn ook sterker (slijtvaster)
duz dat word probere dan maar
de goede drijfstangen zijn vandaag binnen gekome duz maandag avond even onderblokkie ophale en dan maar weer in elkaar flanse en hopelijk volgend weekend of in de week weer draaient zien te krijge
zal maandag of dinsdag nog wel even foto's make van het onderblok en cilinderkop met nieuwe ingefreesde klepzittingen enzo
en zo'n versterkt oliepomp tandwiel is nog al moeilijk te krijgen
en nu ga ik voor een oliepomp van een z20let, schijnt te passe heb ik gehoord
die tandwielen zijn ook sterker (slijtvaster)
duz dat word probere dan maar
calibra doet et weer!!!
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Oliepomp van de Z20LET zul je moeten aanpassen.ricardo^gsi schreef:zo eindelijk weer beetje goed nieuws
de goede drijfstangen zijn vandaag binnen gekome duz maandag avond even onderblokkie ophale en dan maar weer in elkaar flanse en hopelijk volgend weekend of in de week weer draaient zien te krijge
zal maandag of dinsdag nog wel even foto's make van het onderblok en cilinderkop met nieuwe ingefreesde klepzittingen enzo
en zo'n versterkt oliepomp tandwiel is nog al moeilijk te krijgen
en nu ga ik voor een oliepomp van een z20let, schijnt te passe heb ik gehoord
die tandwielen zijn ook sterker (slijtvaster)
duz dat word probere dan maar
In een C20LET motor zitten oliekanaal restrictors, dit heeft een Z20LET niet.
Hierdoor is de druk die een Z20LET oliepomp opbouwt een stuk hoger dan die van een C20LET.
Pas er dus mee op voordat je deze er zomaar onder schroeft.
De kans dat je keerringen uit het blok vliegen is zeer groot.
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
nou et probleem met die standaart pomp is dat die gaat tikke als de ziekte op een gegeven momentLaagvlieger schreef:Kvind het ook onnodige modificatie.
Slijtvaster.......
Ik ken C20LET's met 200.000+ km's.
Slijten zal wel meevallen.
En idd wat Grinx zegt, hogere druk, pomp ontworpen voor andere olieën.
dat komt doordat er speling op komt tussen het binnenste tandwiel en de krukas
de pomp blijft verder goed werken want de tandjes van de tandwielen blijven wel goed alleen de binnenkant van het binnenste tandwiel slijt uit.
de vorige eigenaar heeft dit ook gehad dat hij op een gegeven moment ging tikken
had die 16 nieuwe stoters der in gezet en nog tikken
had hij dus niet goed geluisterd en was het zijn oliepomp
nou dus nieuwe pomp der op en 10dkm later weer tikke als een gek
en zijn collega die ook met een c20let rijd had het ook maar die heeft een versterkt binnenste oliepomp tandwieltje van kronenburg en in gezet
alleen zijn die moeilijk te leveren zijden ze zelf
en nou had ik begrepen van meerdere mensen dat je die pomp van een z-motor (om et zo maar even te noeme) overkan zetten
als je de aanzuig buis ook maar overzet gaat het
en dat de druk veel hoger is weet ik ook
maar ik begreep dat dat afstelbaar is op die pomp ofzo volgens mij maardat weet ik niet zeker
iemand anders hier wel??
calibra doet et weer!!!
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Het ligt eraan wat je van plan bent met je motor.
Wil je 350+++ gaan?
Ga dan voor een versterkte voor een C20LET.
Niet zomaar een Z20LET pomp monteren, want deze is er gewoonweg niet voor gemaakt.
Mensen hier op het forum die ook een C20LET hebben zullen beamen dat alles wat orgineel geleverd is voor de motor altijd nog het mooiste loopt.
Ik wilde in de tijd dat ik nog met te weinig mensen met goeie kennis heb gepraat ook de wildste dingen voor de LET, echter ben ik daar heel snel van terug gekomen.
Ik had al een GT28R klaar liggen voor de inbouw, echter na het zien en horen van een hoop problemen ben ik hier heel snel vanaf gestapt.
Het probleem waar ik tegenopliep is dat in mijn ogen in Nederland er niemand is die dergelijke setup netjes kon laten lopen.
Onderdelen die pasklaar te verkrijgen zouden zijn (courtenay spruitstuk e.d.) zijn bar slecht afgewerkt.
Problemen met de koeling van de turbo, etc.. etc.. etc..
Wil je meer vermogen, en je monteert H vormige drijfstangen, moet je gelijk al gaan boren in je onderblok om er een zuigerbodem koeling in te plaatsen e.d.
Ik heb in de tussentijd diverse LETjes in de soep zien draaien omdat het schijnbaar erg lastig is om de perfecte combi te vinden mbt afstellen.
Deze waren overigens door bekende tuners opgebouwd.
In mijn ogen : als je echt veel vermogen wil en dat alles heel blijft dan ben je met een paar duizend euro gewoon niet klaar.
Met de zoektocht naar echt betrouwbare en goeie tuners ben ik er tot nu toe 3 tegen gekomen... de offertes liegen er bij alle 3 niet om, en dan nog heb je geen garantie op het feit dat alles heel blijft.
Het opmerkelijke is dat elke tuner wel weer iets weet / iets gebruikt welke de andere weer volledig onderuit haalt.
De 1 werkt alleen maar met ball bearing turbo's, de ander met oliefilm gesmeerde turbo's.
De een denkt dat een motronic op een GT28RS goed te doen is, de ander verteld je dat de 8Mhz welke de motronic levert veelste traag is om deze turbo goed afgesteld te krijgen.
Kortom wat is goed?
In mijn ogen een tuner zoeken die je precies kan uitleggen aan de hand van jou wensen wat je het beste kunt nemen voor spullen.
Eentje die begrijpt dat het mechanische gedeelte net zo belangrijk is als de aansturing hiervan.
Eentje die je zal vertellen dat als de basis niet goed is, je hier alleen maar problemen mee zult ondervinden aangaande de levensduur en het te behalen rendament.
Met andere woorden.
Tunen begint bij het verdiepen in de materie, zowel soft- als hardware matig..
Niet netjes afdichten kan zomaar leiden tot flinke verliezen, 0,1mm speling kan heel veel zijn als er 300pk op staat, etc..
In mijn bevinding is er in Nederland gewoon te weinig kennis als het gaat om het fatsoenlijk tunen van een LET.
Ga b.v. maar eens goed rondkijken naar LETjes met 300+ pk welke er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.
Ik denk dat je ze op 1 hand kunt tellen.
Wil je 350+++ gaan?
Ga dan voor een versterkte voor een C20LET.
Niet zomaar een Z20LET pomp monteren, want deze is er gewoonweg niet voor gemaakt.
Mensen hier op het forum die ook een C20LET hebben zullen beamen dat alles wat orgineel geleverd is voor de motor altijd nog het mooiste loopt.
Ik wilde in de tijd dat ik nog met te weinig mensen met goeie kennis heb gepraat ook de wildste dingen voor de LET, echter ben ik daar heel snel van terug gekomen.
Ik had al een GT28R klaar liggen voor de inbouw, echter na het zien en horen van een hoop problemen ben ik hier heel snel vanaf gestapt.
Het probleem waar ik tegenopliep is dat in mijn ogen in Nederland er niemand is die dergelijke setup netjes kon laten lopen.
Onderdelen die pasklaar te verkrijgen zouden zijn (courtenay spruitstuk e.d.) zijn bar slecht afgewerkt.
Problemen met de koeling van de turbo, etc.. etc.. etc..
Wil je meer vermogen, en je monteert H vormige drijfstangen, moet je gelijk al gaan boren in je onderblok om er een zuigerbodem koeling in te plaatsen e.d.
Ik heb in de tussentijd diverse LETjes in de soep zien draaien omdat het schijnbaar erg lastig is om de perfecte combi te vinden mbt afstellen.
Deze waren overigens door bekende tuners opgebouwd.
In mijn ogen : als je echt veel vermogen wil en dat alles heel blijft dan ben je met een paar duizend euro gewoon niet klaar.
Met de zoektocht naar echt betrouwbare en goeie tuners ben ik er tot nu toe 3 tegen gekomen... de offertes liegen er bij alle 3 niet om, en dan nog heb je geen garantie op het feit dat alles heel blijft.
Het opmerkelijke is dat elke tuner wel weer iets weet / iets gebruikt welke de andere weer volledig onderuit haalt.
De 1 werkt alleen maar met ball bearing turbo's, de ander met oliefilm gesmeerde turbo's.
De een denkt dat een motronic op een GT28RS goed te doen is, de ander verteld je dat de 8Mhz welke de motronic levert veelste traag is om deze turbo goed afgesteld te krijgen.
Kortom wat is goed?
In mijn ogen een tuner zoeken die je precies kan uitleggen aan de hand van jou wensen wat je het beste kunt nemen voor spullen.
Eentje die begrijpt dat het mechanische gedeelte net zo belangrijk is als de aansturing hiervan.
Eentje die je zal vertellen dat als de basis niet goed is, je hier alleen maar problemen mee zult ondervinden aangaande de levensduur en het te behalen rendament.
Met andere woorden.
Tunen begint bij het verdiepen in de materie, zowel soft- als hardware matig..
Niet netjes afdichten kan zomaar leiden tot flinke verliezen, 0,1mm speling kan heel veel zijn als er 300pk op staat, etc..
In mijn bevinding is er in Nederland gewoon te weinig kennis als het gaat om het fatsoenlijk tunen van een LET.
Ga b.v. maar eens goed rondkijken naar LETjes met 300+ pk welke er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.
Ik denk dat je ze op 1 hand kunt tellen.
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Mijn stoters tikten ook als de ziekte, maar na monteren van de versterkte C20LET oliepomp van EDS (of V-max) en de juiste olie was het probleem opgelost. Heb nu geen tikkende klepstoters meer ....Rallyastra schreef:Kennis van mij heeft zn blok laten reviceren bij RobbieS, is ook een Z20LET pomp op gekomen, stoters tikkeren als een gek. Nieuwe stoters er in maar afentoe als hij stationair draaid tikkeren ze nog. Zegt dus geen fuck.
maar wel een hoop nieuwe problmen De oliepomp is daar geen oorzaak van
Ps. Het verhaal van GrinX komt mij trouwens wel heeeeeeeel bekend voor ... vooral dat van de GT28R(S) en electroinsche gedeelte
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
tikkende bende dat krijg je als alles niks mag kosten hé.
als je een motor goed reviceerd is er niks aan de hand!!!
als je een motor goed reviceerd is er niks aan de hand!!!
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Voor de tikkers onder ons...
www.dsop.net
Deze verkoopt lichtgewicht klepstoters... heeerlijk om te horen hoe dat klinkt nadat ze zijn ingebouwd
www.dsop.net
Deze verkoopt lichtgewicht klepstoters... heeerlijk om te horen hoe dat klinkt nadat ze zijn ingebouwd
Grtz, GrinX
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
jah gereviseerd word der nou wel genoeg aan me blokkie hor
daar heb ik nix op bespaart
maarja ik ga nog wel even kijke hoe et zit met die pomp ik had em al besteld hij komt morge duz
en als et tog nix word of als k teveel aan moet passe enzo (kijk ook even hoe et met die druk zit)
dan besteld ik wel een gewone of een versterkte
maarja dat komt wel
ga zo meteen eerst s even me onderblok ophale
die s eindelijk ook klaar
enne et blokkie word idd 350+pk is hij ook altijd geweest
maarja we zien wel wat het word
ik ben al blij als die weer loopt hahhah
maar dat verhaal van grinx klinkt me zeker ook erg bekent in de ore
want ik heb nu vele verschillende mensen gesproken (ook tuners)
en ik hoor een heleboel verschillende verhalen ook van verschillende mensen bij de zelfde firma
en er zit trouwns een kkk26.5 turbo op
duz jah ik kijk et allemaal wel aan
maar dat even reviseren of tunen er niet bij zit ben ik ook wel achter gekomen jah
aardig wat gekloot en gezijk voor dat alles is een keertje geregeld is en als je alles gelijk wil doen gaat der ook een hele berg tijd in zitte
en geld ook trouwens is ook iiiiietsje meer geworde dan verwacht hahah
maarja dat moet dan maar
als et maar weer allemaal goed is dalijk
daar heb ik nix op bespaart
maarja ik ga nog wel even kijke hoe et zit met die pomp ik had em al besteld hij komt morge duz
en als et tog nix word of als k teveel aan moet passe enzo (kijk ook even hoe et met die druk zit)
dan besteld ik wel een gewone of een versterkte
maarja dat komt wel
ga zo meteen eerst s even me onderblok ophale
die s eindelijk ook klaar
enne et blokkie word idd 350+pk is hij ook altijd geweest
maarja we zien wel wat het word
ik ben al blij als die weer loopt hahhah
maar dat verhaal van grinx klinkt me zeker ook erg bekent in de ore
want ik heb nu vele verschillende mensen gesproken (ook tuners)
en ik hoor een heleboel verschillende verhalen ook van verschillende mensen bij de zelfde firma
en er zit trouwns een kkk26.5 turbo op
duz jah ik kijk et allemaal wel aan
maar dat even reviseren of tunen er niet bij zit ben ik ook wel achter gekomen jah
aardig wat gekloot en gezijk voor dat alles is een keertje geregeld is en als je alles gelijk wil doen gaat der ook een hele berg tijd in zitte
en geld ook trouwens is ook iiiiietsje meer geworde dan verwacht hahah
maarja dat moet dan maar
als et maar weer allemaal goed is dalijk
calibra doet et weer!!!
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Klinkt goed!
Maar bedenk ook goed dat je drijfstangen en lagers een tik hebben gehad.
Een KKK26 is niks mis mee, het grootste voordeel wat je hebt is dat dit al geweldig mooi past.
Wat wel belangrijk is, en zeker bij de oliefilm gesmeerde turbo's is dat je hem altijd minimaal 2 minuten moet laten uitlopen voordat je de motor uitzet.
Doe je dit niet dan gaat je levensduur echt flink achteruit.
Ookal komt je tussenbak bij Hürlimann uit de schappen; ook deze krijgt flink op zijn donder.
Probeer 350+ pk maar eens heel te houden, de standaard spullen zijn er gewoonweg niet op gemaakt.
Vat dit overigens niet verkeerd op, ik heb veel respect voor mensen die dit soort projecten aangaan, ik heb er in de tijd alleen nog weinig gezien die het daadwerkelijk ook allemaal netjes voor mekaar hebben gekregen.
In ieder geval veel suc6, ik zal de nodige popcorn zakken verslijten bij het lezen van je vorderingen.
Maar bedenk ook goed dat je drijfstangen en lagers een tik hebben gehad.
Een KKK26 is niks mis mee, het grootste voordeel wat je hebt is dat dit al geweldig mooi past.
Wat wel belangrijk is, en zeker bij de oliefilm gesmeerde turbo's is dat je hem altijd minimaal 2 minuten moet laten uitlopen voordat je de motor uitzet.
Doe je dit niet dan gaat je levensduur echt flink achteruit.
Ookal komt je tussenbak bij Hürlimann uit de schappen; ook deze krijgt flink op zijn donder.
Probeer 350+ pk maar eens heel te houden, de standaard spullen zijn er gewoonweg niet op gemaakt.
Vat dit overigens niet verkeerd op, ik heb veel respect voor mensen die dit soort projecten aangaan, ik heb er in de tijd alleen nog weinig gezien die het daadwerkelijk ook allemaal netjes voor mekaar hebben gekregen.
In ieder geval veel suc6, ik zal de nodige popcorn zakken verslijten bij het lezen van je vorderingen.
Grtz, GrinX
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
zo gistere me blokkie opgehaald ziet der allemaal netjes uit
en et koppie ziet der ook weer als nieuw uit
duz hoop maar dat et ook goed is dan
zal van de week nog wel even foto´s poste
maare nou had ik nog een vraagje aan de techneuten hier
ik heb nou vandaag die oliepomp voor die z20let binnen gekregen
en het enigste zichtbare verschil is dat de aanzuigbuis aansluiting anders s
en het geen echte tandwielpomp maar met van die ronde opingenen zeg maar
weet even nie meer hoe die heet
maar goed
me vraag is
als ik nou gewoon die plunjer in veer en bout van de oude pomp overzet
zou tog de oliedruk ook goed moete blijven
die opend zeg maar op de orginele druk dan (die van de c20let pomp)
en nie op de druk van de z20let pomp
hoe denken jullie daar over
want als dat goed zou zijn wat ik overgens denk
besteld ik vanmiddag nog even die andere aanzuigbuis
dan heb k die ook van de week nog
enne grinx ik voel me ook niet perse aan gevalle hor
kritiek hoeft nie altijd negatief te zijn
het is ook iets waardoor je mischien wel eens dieper na gaat denken
en op andere ideen gebracht kan worden
en ik vin et tot nu toe nog steeds wel een leuk project hor
tenminste nog een beetje nuttige bezigheid
en et koppie ziet der ook weer als nieuw uit
duz hoop maar dat et ook goed is dan
zal van de week nog wel even foto´s poste
maare nou had ik nog een vraagje aan de techneuten hier
ik heb nou vandaag die oliepomp voor die z20let binnen gekregen
en het enigste zichtbare verschil is dat de aanzuigbuis aansluiting anders s
en het geen echte tandwielpomp maar met van die ronde opingenen zeg maar
weet even nie meer hoe die heet
maar goed
me vraag is
als ik nou gewoon die plunjer in veer en bout van de oude pomp overzet
zou tog de oliedruk ook goed moete blijven
die opend zeg maar op de orginele druk dan (die van de c20let pomp)
en nie op de druk van de z20let pomp
hoe denken jullie daar over
want als dat goed zou zijn wat ik overgens denk
besteld ik vanmiddag nog even die andere aanzuigbuis
dan heb k die ook van de week nog
enne grinx ik voel me ook niet perse aan gevalle hor
kritiek hoeft nie altijd negatief te zijn
het is ook iets waardoor je mischien wel eens dieper na gaat denken
en op andere ideen gebracht kan worden
en ik vin et tot nu toe nog steeds wel een leuk project hor
tenminste nog een beetje nuttige bezigheid
calibra doet et weer!!!
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Mooi dat je je blokkie weer terug hebt!!!
Stof tot nadenken: "Iets uitproberen, op 350+ pk.." zou je jezelf daar veilig bij voelen?
Mits je zwaar gefortuneerd bent, en geld totaal geen rol speelt zou ik zeggen DOEN!! en post vooral je bevindingen hier.
In het geval dat ook jij net als de meesten hier toch elke dat weer naar zijn werk moet om wat onnozele euri's te verdienen zou ik zeggen speel op safe, ga praten met bekende tuners die dit soort projecten al vaker hebben gedaan.
Mocht je Duitse taal redelijk zijn (En anders in het Engels) wend je dan eens tot Dirk Stock ( www.dsop.net ), een hele fijne tuner met heeel veel kennis van zaken.
Uiteraard kun je het dan ook eens proberen bij EDS ( www.eds-motorsport.de )
Mocht je Duitse taal zwaar belabberd zijn, en wil je graag dat een zeer vakbekwaam tuner je uit Nederland helpt, dan mag je me een pm sturen, ik geef je dan zijn telefoonnr.
Nogmaals met heel veel respect, de meeste mensen hier komen niet boven de 200 pk uit, degenen die al meer hebben rijden voor zover mij bekend ook met nog steeds een hoop orginele onderdelen (en waarom ook niet, de kwaliteit ervan is ook zeer goed!!)
Ik denk dus dat je met jou project (wat zeker geen kattepis is) meer gewaarborgde kennis kunt verwachten bij mensen die dagelijks dit soort motoren onder handen hebben.
Helaas maar waar zijn die in Nederland al net zo schaars als dat de koningin je mee uiteten zou vragen.
Stof tot nadenken: "Iets uitproberen, op 350+ pk.." zou je jezelf daar veilig bij voelen?
Mits je zwaar gefortuneerd bent, en geld totaal geen rol speelt zou ik zeggen DOEN!! en post vooral je bevindingen hier.
In het geval dat ook jij net als de meesten hier toch elke dat weer naar zijn werk moet om wat onnozele euri's te verdienen zou ik zeggen speel op safe, ga praten met bekende tuners die dit soort projecten al vaker hebben gedaan.
Mocht je Duitse taal redelijk zijn (En anders in het Engels) wend je dan eens tot Dirk Stock ( www.dsop.net ), een hele fijne tuner met heeel veel kennis van zaken.
Uiteraard kun je het dan ook eens proberen bij EDS ( www.eds-motorsport.de )
Mocht je Duitse taal zwaar belabberd zijn, en wil je graag dat een zeer vakbekwaam tuner je uit Nederland helpt, dan mag je me een pm sturen, ik geef je dan zijn telefoonnr.
Nogmaals met heel veel respect, de meeste mensen hier komen niet boven de 200 pk uit, degenen die al meer hebben rijden voor zover mij bekend ook met nog steeds een hoop orginele onderdelen (en waarom ook niet, de kwaliteit ervan is ook zeer goed!!)
Ik denk dus dat je met jou project (wat zeker geen kattepis is) meer gewaarborgde kennis kunt verwachten bij mensen die dagelijks dit soort motoren onder handen hebben.
Helaas maar waar zijn die in Nederland al net zo schaars als dat de koningin je mee uiteten zou vragen.
Grtz, GrinX
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
jah dat snap ik ook wel maarja ik ga het der tog op wage
als et niet goed komt is et gewoon jammer en begin ik weer opnieuw
maar k ben nie de eerste die zo'n pomp der op gaat zette
en er zijn volgens mij 2 type pompen voor een z20let want ik heb op me werk in een soort data-base lope zoeke
en daar stond dat de ene pomp net zo veel druk levert als die c20let
en die andere inderdaad een bar of anderhalve bar meer
maarja ik wil niet eigenwijs doen ofzo hor
maar ik ga het gewoon probere
lukt het niet is het pech en moe ik alles weer opnieuw doen hahah
en die gozer waar ik die auto van heb gekocht werkt bij de dealer (opel roveco hellevoetsluis) en die gaste zijn daar altijd bezig met die blokkies en alles
duz die hebben ook wel aardige weet der van gekregen
hebben ook de eigen cluppie (roveco-motorsport / www.roveco-motorsport.nl) en die zijn ook altijd bezig met van alles
doen ook heel veel aan 400 meter sprints enzo mee
staan ook zat filmpjes trouwens op deze site (ook van de cali )
maar goed ik heb duz maandag avond me blokkie opgehaald uit branbant
alleen gaat het onderblok weer net zo hard terug
want die gaat naar van kronenburg om zuiger bodem koeling in te late bouwe
ik ga alleen volgende week op vakantie dus dan haal ik em daarna pas weer op
duz het gaat nog wel een maandje dure voor hij et weer gaat doen
me kop zit trouwens al weer helemaal in mekaar
nokkenassen der in, inlaat der op, injectors en brandstof gallerij,
gasklephuis en inlaathoetje, bougies der in, onsteking der aan
duz die is al weer klaar voor montage
zal van et weekend even foto's maken van alles
die kop ziet der wel netjes uit nou want die is uitgevreest en dan weer opnieuw opgelast en nieuwe klepzittingen der in gemaakt
als et niet goed komt is et gewoon jammer en begin ik weer opnieuw
maar k ben nie de eerste die zo'n pomp der op gaat zette
en er zijn volgens mij 2 type pompen voor een z20let want ik heb op me werk in een soort data-base lope zoeke
en daar stond dat de ene pomp net zo veel druk levert als die c20let
en die andere inderdaad een bar of anderhalve bar meer
maarja ik wil niet eigenwijs doen ofzo hor
maar ik ga het gewoon probere
lukt het niet is het pech en moe ik alles weer opnieuw doen hahah
en die gozer waar ik die auto van heb gekocht werkt bij de dealer (opel roveco hellevoetsluis) en die gaste zijn daar altijd bezig met die blokkies en alles
duz die hebben ook wel aardige weet der van gekregen
hebben ook de eigen cluppie (roveco-motorsport / www.roveco-motorsport.nl) en die zijn ook altijd bezig met van alles
doen ook heel veel aan 400 meter sprints enzo mee
staan ook zat filmpjes trouwens op deze site (ook van de cali )
maar goed ik heb duz maandag avond me blokkie opgehaald uit branbant
alleen gaat het onderblok weer net zo hard terug
want die gaat naar van kronenburg om zuiger bodem koeling in te late bouwe
ik ga alleen volgende week op vakantie dus dan haal ik em daarna pas weer op
duz het gaat nog wel een maandje dure voor hij et weer gaat doen
me kop zit trouwens al weer helemaal in mekaar
nokkenassen der in, inlaat der op, injectors en brandstof gallerij,
gasklephuis en inlaathoetje, bougies der in, onsteking der aan
duz die is al weer klaar voor montage
zal van et weekend even foto's maken van alles
die kop ziet der wel netjes uit nou want die is uitgevreest en dan weer opnieuw opgelast en nieuwe klepzittingen der in gemaakt
calibra doet et weer!!!
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Ik begin wel redelijk benieuwd te worden naar die foto's.
Met 350++ pk te hebben gereden met orginele zuigers (Mahle) zonder H vormige drijfstangen en aangepaste zuigerbodemkoeling is vragen om problemen.
Mahle zuigers zijn bestand tot 330pk, de orginele zuigerbodemkoeling laat vanaf 300 pk al te wensen over, en orginele drijfstangen met zoveel vermogen is ook niet betrouwbaar.
Waarom ga je niet voor een setje lage compressie zuigers (Wössner / Omega) icm H vormige drijfstangen, en zuigerbodemkoeling?
Met 350++ pk te hebben gereden met orginele zuigers (Mahle) zonder H vormige drijfstangen en aangepaste zuigerbodemkoeling is vragen om problemen.
Mahle zuigers zijn bestand tot 330pk, de orginele zuigerbodemkoeling laat vanaf 300 pk al te wensen over, en orginele drijfstangen met zoveel vermogen is ook niet betrouwbaar.
Waarom ga je niet voor een setje lage compressie zuigers (Wössner / Omega) icm H vormige drijfstangen, en zuigerbodemkoeling?
Grtz, GrinX