Help tuimelaar gebroken, Klep in de cilinder!!!!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Help tuimelaar gebroken, Klep in de cilinder!!!!!
Heb ik da weer, net een dagje gesleuteld aan de astra, verse SUPEROLIE der op (Castrol Magnetix 5w60) effe een toerke aant rijden op de Ring in lommel.... KNAL!!!!! De motor slaat door, begint te stotteren en draait verder op 3 cilinders!!!! NIET GOED DUS!!!
Thuis aan gekomen effe het kleppendeksel der afgehaald, en jawel, daar lag in stukjes, mij tuimelaar van de inlaat klep (c20ne) in stukken en de klep, of toch de achterkant er van nergens te bespeuren, dus in de cilinder gevallen!!!!!!!
Heeft er hier iemand nog zo een ervanring gehad???? Oorzaak???
Wat kan de ergste schade zijn denken jullie?
Persoonlijk lijkt het me of de hele blok op die cilinder is vast gelopen, want hij wil ook helemaal nie meer rond, terwijl ik toch rustig tot thuis gereden ben en hem hier in de garage heb stilgelegd.
Foto's Volgen nog, heb effe mijn datakabel uitgeleend van de GSM.
Grtzz een droevige voorlopig ex-gsi rijder!!!
Thuis aan gekomen effe het kleppendeksel der afgehaald, en jawel, daar lag in stukjes, mij tuimelaar van de inlaat klep (c20ne) in stukken en de klep, of toch de achterkant er van nergens te bespeuren, dus in de cilinder gevallen!!!!!!!
Heeft er hier iemand nog zo een ervanring gehad???? Oorzaak???
Wat kan de ergste schade zijn denken jullie?
Persoonlijk lijkt het me of de hele blok op die cilinder is vast gelopen, want hij wil ook helemaal nie meer rond, terwijl ik toch rustig tot thuis gereden ben en hem hier in de garage heb stilgelegd.
Foto's Volgen nog, heb effe mijn datakabel uitgeleend van de GSM.
Grtzz een droevige voorlopig ex-gsi rijder!!!
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
even een update, allen nog geen foto's. Vandaag wat verder gesleuteld, en tot de vast stelling gekomen dat de onderblok nog goed is. WOEHOE!!!!!!
Alleen ja, een serieus kromme klep wel tegen gekomen in de cilinder.
De oorzaak was dus echt een tuimelaar die gebroken is, waardoor de restlos is gekomen.
Heb twee stukjes tegen gekomen, die perfect in elkaar passen.
Nu heeft mijne zuiger wel een klap gehad, der staan een paars deukjes in, kan dit kwaad??
grtzz
Alleen ja, een serieus kromme klep wel tegen gekomen in de cilinder.
De oorzaak was dus echt een tuimelaar die gebroken is, waardoor de restlos is gekomen.
Heb twee stukjes tegen gekomen, die perfect in elkaar passen.
Nu heeft mijne zuiger wel een klap gehad, der staan een paars deukjes in, kan dit kwaad??
grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Nee dat snap ik ook wel, ik was wel aant doortrekken, maar ik had de motor eerst lekker warm gereden.Laagvlieger schreef:Tuimelaar breekt echt niet zomaar
Maare deukjes is niet zo erg.
Zou het mss aan de olie gelegen hebben??? Normaal zat 5w40 op, mak had deze net vervangen voor Castrol Magnetix 5w60 denk.
Nu dat ik toch aan het sleutelen ben, wil ik eigenlijk ook mijn oliekeerringen van de onderblok vervangen, want deze druppelde altijd wel een beetje. Is dit doenbaar zonder de motor der uit te halen???Zit er ook een op de versnellingsbak??
De koppakking moet ik zowiezo vervangen, kan ik er hier ook een zwaardere stussen steken (LET????) want ik rijd op gas, en daar zijn de gewone nogal heel erg gevoelig voor.
Gtrzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Zo en zo moet je niet kloten met Olie.
Je hebt al 2X foute olie erin gehad.
10W40 hoort erin. Ik snap dat nooit dat gekloot met die olie.
Onderhoud moet bij een hoop zo goedkoop mogelijk. Origineel opel is ze te duur. Goekdope autostyle wissers enzo erop die zijn 3 euro goedkkoper. Maar ze kopen wel veel te dure olie ervoor.
Heb ik nog nooit gesnapt!
Maar die koppakking zou ik niet weten.
geen idee.
Keeringen en pakkings kun je zo bij zonder de motor eruit te halen.
Je hebt al 2X foute olie erin gehad.
10W40 hoort erin. Ik snap dat nooit dat gekloot met die olie.
Onderhoud moet bij een hoop zo goedkoop mogelijk. Origineel opel is ze te duur. Goekdope autostyle wissers enzo erop die zijn 3 euro goedkkoper. Maar ze kopen wel veel te dure olie ervoor.
Heb ik nog nooit gesnapt!
Maar die koppakking zou ik niet weten.
geen idee.
Keeringen en pakkings kun je zo bij zonder de motor eruit te halen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Ik heb men onderhoud altijd laten doen door iemand die na zijn OPELGARAGE uren nog wat bijkluste.
En die heeft me gezegd dat die Castrol olie best wel goed was voor mijn motor. Dusja, ik weet ook nie beter als hem der op te vertrouwen.
Heb ook nooit gekeken op een € hoor, kwa onderdelen en onderhoud.
Maareuhh, nu dat ik de kop eraf heb liggen,
Heeft er toevallig iemand nog een inlaatklep en veerschotel + halve maantjes (om de klep vast te klemmen) liggen van een c20ne.
Heb toch maar besloten deze kop te houden.
Een originele nokkenas, want bij de deze zitten er op de nokken diepe krassen op.
Grtzz
En die heeft me gezegd dat die Castrol olie best wel goed was voor mijn motor. Dusja, ik weet ook nie beter als hem der op te vertrouwen.
Heb ook nooit gekeken op een € hoor, kwa onderdelen en onderhoud.
Maareuhh, nu dat ik de kop eraf heb liggen,
Heeft er toevallig iemand nog een inlaatklep en veerschotel + halve maantjes (om de klep vast te klemmen) liggen van een c20ne.
Heb toch maar besloten deze kop te houden.
Een originele nokkenas, want bij de deze zitten er op de nokken diepe krassen op.
Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)