Led achterlichten Astra
Led achterlichten Astra
Ik heb achterlichten gekocht met combi van achterlichten/remlichten als LED voor mij astra G (bj 2001). Nu geeft ie een fout op de BC ivm kapot remlicht. Weet iemand of de BC te omzeilen is ivm die foutmelding of weet iemand welke weerstandswaarde gemonteerd moet worden. Na berekening kwam ik uit op 6.8 ohm. Weerstand die ik kreeg was 6,8ohm 50 W. Je zou denken dat deze moet werken, maar helaas. Wie kan me verder helpen of weet waar ik meer info kan vinden.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Ten eerste, weerstand meten wil niet bij een lamp.
Een koude lamp is nagenoeg kortgesloten!
Die ontwikkelen hun weerstand pas als ie brand.
Wat doet de BC? Die meet de stroomsterkte die door de check control gaat richting de lampen en ook het verschil tussen de L/R.
Waarop geeft die de fout? Remlichten of achterlichten?
Een koude lamp is nagenoeg kortgesloten!
Die ontwikkelen hun weerstand pas als ie brand.
Wat doet de BC? Die meet de stroomsterkte die door de check control gaat richting de lampen en ook het verschil tussen de L/R.
Waarop geeft die de fout? Remlichten of achterlichten?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Hij geeft de fout op de remlichten. Blijkbaar is het verschil wat de bc meet voor de achterlichten zo klein dat dat aardig overeenkomt met de LED. Opzich zou de waarde moeten kloppen qua weerstand.
Misschien is er met aansluiten iets fout gegaan. Ik had hem tussen de geel/zwarte draad( remlicht dus) gezet. Nou vroeg ik me af of ik deze weerstand over de lamp moet zetten. Dus 1 kant op de zwart/gele draar en de andere kant op de massa.
Dus kortom hij geeft alleen een fout op de remlichten.
Misschien is er met aansluiten iets fout gegaan. Ik had hem tussen de geel/zwarte draad( remlicht dus) gezet. Nou vroeg ik me af of ik deze weerstand over de lamp moet zetten. Dus 1 kant op de zwart/gele draar en de andere kant op de massa.
Dus kortom hij geeft alleen een fout op de remlichten.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Neuj das wel goed.
Mogelijkheid die je hebt:
Aansluiten bij het derde remlicht (valt buiten de checkcontrol) of op de (indien aanwezig) trekhaakconnector rechts achter in de kofferbak al sik het me goed herinner.
Die vallen ook buiten de check control.
Aansluiten bij het derde remlicht (valt buiten de checkcontrol) of op de (indien aanwezig) trekhaakconnector rechts achter in de kofferbak al sik het me goed herinner.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Maar dan moeten er wel lampen aangesloten op de orginele stekkers, anders heb je nog een foutmelding. ofnie?Laagvlieger schreef:Neuj das wel goed.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer: