hoe vervang ik aandrijf hoes en ashoes linksvoor?
hoe vervang ik aandrijf hoes en ashoes linksvoor?
mij beide hoezen zijn kapot en die wil ik vervangen. k heb al nieuwe liggen hier. wie heeft er ervaring mee en kan me vertellen hoe ik ze erop moet zetten.
gr Rainier
gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ok. Ik ga ervan uit dat het om zo'n buitenste hoes gaat, dus bij het wiel.
Wiel demonteren,
WIelkast even schooonmaken, zand weghalen enzo,
Fuseekogel losmaken,
Oude hoes kapotsnijden,
Hoesklemmen kapotknippen,
Met remmereiniger de homokineet schhonspuiten,
Dan zie je tussen de kogels wara de as de homokineet ingaat de uitsteeksels van een spreidring.
Met een spreidtang die veer spreiden en dan gelijk een ruk geven aan de naaf. Dan komt de asstomp los van de homokineet.
Mooi schoonmaken,
Nieuwe hoes om de asstomp schuiven samen met de nieuwe hoesklemmen.
Hoes en kogels volsmeren met dat vet. JA het hele zakje moet erin!
Dan asstomp weer terugdrukken in de homokineet to je hem duidelijk hoort/voelt vergrendelen.
Hoes eromheen doen en de buitenste (grote) klem aanknijpen (hebben wij speciale tang voor, probeer maar met soort nijptang ofzo).
Klein schroevedraaiertje tussen de as en de smalle kant van de ashoes steken en beetje draaien/knikken rommelen met de hoes zodat de lucht eruit is. Daarna die hoesklem ook aanknijpen.
Fuseekogeltje weer vast. wieltje er weer op en GAAN.
Trouwens, dit is de snelle makkelijke manier.
Je kan ook de complete as uit de auto halen. Is makkelijker en beter te zien dan maar komt hoop extra werk bij dan.
Wiel demonteren,
WIelkast even schooonmaken, zand weghalen enzo,
Fuseekogel losmaken,
Oude hoes kapotsnijden,
Hoesklemmen kapotknippen,
Met remmereiniger de homokineet schhonspuiten,
Dan zie je tussen de kogels wara de as de homokineet ingaat de uitsteeksels van een spreidring.
Met een spreidtang die veer spreiden en dan gelijk een ruk geven aan de naaf. Dan komt de asstomp los van de homokineet.
Mooi schoonmaken,
Nieuwe hoes om de asstomp schuiven samen met de nieuwe hoesklemmen.
Hoes en kogels volsmeren met dat vet. JA het hele zakje moet erin!
Dan asstomp weer terugdrukken in de homokineet to je hem duidelijk hoort/voelt vergrendelen.
Hoes eromheen doen en de buitenste (grote) klem aanknijpen (hebben wij speciale tang voor, probeer maar met soort nijptang ofzo).
Klein schroevedraaiertje tussen de as en de smalle kant van de ashoes steken en beetje draaien/knikken rommelen met de hoes zodat de lucht eruit is. Daarna die hoesklem ook aanknijpen.
Fuseekogeltje weer vast. wieltje er weer op en GAAN.
Trouwens, dit is de snelle makkelijke manier.
Je kan ook de complete as uit de auto halen. Is makkelijker en beter te zien dan maar komt hoop extra werk bij dan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ja, want met te weinig bakolie krijg je heel vervelende problemen heb ik onlangs ervaren!Marty schreef:Vergeet niet dat als je de As eruti trekt,,, de bak leeg kan lopen. Zorg voor iets om het gat te dichten en hou Bakolie bij de hand om aan te vullen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
...er van uit gaande dat dit thuis op een krik oid gaat gebeuren, staat de auto dus scheef, met het gat voor de as naar boven, dus zal dat wel meevallenRedBill schreef:Ja, want met te weinig bakolie krijg je heel vervelende problemen heb ik onlangs ervaren!Marty schreef:Vergeet niet dat als je de As eruti trekt,,, de bak leeg kan lopen. Zorg voor iets om het gat te dichten en hou Bakolie bij de hand om aan te vullen!