Probleempje met mijn Astra :-(
Probleempje met mijn Astra :-(
Ben net even naar de dealer geweest omdat ik vondt dat hij niet helemaal lekker meer rijdt. vanuit ze 1 trekt hij wat hobbelig op en als ik me koppeling indruk zakt hij vaak terug naar de 500 toeren en draait dan wel weer meteen normale toeren.
monteur heb even klein stukje gereden en even uitgelezen.
- foutcode: luchttemperatuurmeter spanning hoog
dus dat wordt hoogwaarschijnlijk nieuw luchtmassametertje
en ze gaan meteen even de EGR reinigen en afdoppen.
Afspraak staat op 2 Juli.
Dus dat zijn altijd even minder leuke berichten!
monteur heb even klein stukje gereden en even uitgelezen.
- foutcode: luchttemperatuurmeter spanning hoog
dus dat wordt hoogwaarschijnlijk nieuw luchtmassametertje
en ze gaan meteen even de EGR reinigen en afdoppen.
Afspraak staat op 2 Juli.
Dus dat zijn altijd even minder leuke berichten!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
ajoh en anders moet ik weer helemaal naar apeldoorn en daar heb ik geen zin in joh..
gaat me iets van 200 euro kosten... achja.. maar dan is die wel weer goed!
is misschien wel veel geld maja, als je door blijf rijden wordt het alleen maar erger..
anders als je overal over in gaat zitten dan moet je geen auto gaan rijden vindt ik
gaat me iets van 200 euro kosten... achja.. maar dan is die wel weer goed!
is misschien wel veel geld maja, als je door blijf rijden wordt het alleen maar erger..
anders als je overal over in gaat zitten dan moet je geen auto gaan rijden vindt ik
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Oew jee...
ik HOOP dat het je LMM is.
Die is NIET goekdoop, meer dan €200!!!!
MAAR laat ze even HEEEEEL goe dchecken, want volgens mij is het NIET de LMM maar een veeeel duurder onderdeel.
Motorstuurapparaat van net geen €1000.
Deze foutcodes ben ik vaker tegengekomen bij de 1800's.
En was 9/10 keer de ECU.
ik HOOP dat het je LMM is.
Die is NIET goekdoop, meer dan €200!!!!
MAAR laat ze even HEEEEEL goe dchecken, want volgens mij is het NIET de LMM maar een veeeel duurder onderdeel.
Motorstuurapparaat van net geen €1000.
Deze foutcodes ben ik vaker tegengekomen bij de 1800's.
En was 9/10 keer de ECU.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Toevallig ken ik iemand met een Astra Coupe en die had zn stuurbekrachtigingspomp icm met wat andere dingen kapot, onderdelen + arbeid kwam op 3000! Astra Coupe zo duur dan?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
nou jij maakt zijn weekend helemaal super met die berichtenLaagvlieger schreef:Oew jee...
ik HOOP dat het je LMM is.
Die is NIET goekdoop, meer dan €200!!!!
MAAR laat ze even HEEEEEL goe dchecken, want volgens mij is het NIET de LMM maar een veeeel duurder onderdeel.
Motorstuurapparaat van net geen €1000.
Deze foutcodes ben ik vaker tegengekomen bij de 1800's.
En was 9/10 keer de ECU.
Re: Probleempje met mijn Astra :-(
Heb je een X18XE1 of een Z18XE?DaVaRiOuS schreef:Ben net even naar de dealer geweest omdat ik vondt dat hij niet helemaal lekker meer rijdt. vanuit ze 1 trekt hij wat hobbelig op en als ik me koppeling indruk zakt hij vaak terug naar de 500 toeren en draait dan wel weer meteen normale toeren.
monteur heb even klein stukje gereden en even uitgelezen.
- foutcode: luchttemperatuurmeter spanning hoog
dus dat wordt hoogwaarschijnlijk nieuw luchtmassametertje
en ze gaan meteen even de EGR reinigen en afdoppen.
Afspraak staat op 2 Juli.
Dus dat zijn altijd even minder leuke berichten!
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
en jahoor hoor.. laagvlieger had gelijk..
Stuurapparaat is verrot.
onderzoekskosten maakte me al 105 eur lichter
opties:
1). nieuwe kopen tegen inkoopsprijs € 7 a 800,-
2). huidige laten repareren, kost me ongv. 500,-
3). 1tje proberen via de sloop te kopen
Laagvlieger:
Zou jij het onderdeelnummer voor me kunnen opspeuren?
zijn btw alle stuurapparaten voor X18XE1 hetzelfde, ongeacht hij uit een normaal G of G coupe komt?
kreeg namelijk de volgende reactie van iemand:
hallo,
dit stuurapparaat heeft een immobilisator functie dat heeft te maken met de transsponder die in je sleutel zit bij de nieuwere type"s [een soort startonderbreker]als je dan een ander stuurapparaat monteert moet je hem met een security code resetten en of programmeren,anders start de auto niet.
heb nog gevraagd uit welke auto deze komt alleen heb ik nog geen reactie op gehad.
Stuurapparaat is verrot.
onderzoekskosten maakte me al 105 eur lichter
opties:
1). nieuwe kopen tegen inkoopsprijs € 7 a 800,-
2). huidige laten repareren, kost me ongv. 500,-
3). 1tje proberen via de sloop te kopen
Laagvlieger:
Zou jij het onderdeelnummer voor me kunnen opspeuren?
zijn btw alle stuurapparaten voor X18XE1 hetzelfde, ongeacht hij uit een normaal G of G coupe komt?
kreeg namelijk de volgende reactie van iemand:
hallo,
dit stuurapparaat heeft een immobilisator functie dat heeft te maken met de transsponder die in je sleutel zit bij de nieuwere type"s [een soort startonderbreker]als je dan een ander stuurapparaat monteert moet je hem met een security code resetten en of programmeren,anders start de auto niet.
heb nog gevraagd uit welke auto deze komt alleen heb ik nog geen reactie op gehad.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nouw.. miss weet ik ook nog wel een stuurapparaat voor je te liggen.
zal ik even uitzoeken.
Ik moet even je volledige chassisnr hebben (PM maar even).
En even evt verdere specs van de auto.
Stuurapparaat op marktplaats:
Heb je een link?
Dat ze gereset zijn is juist goed. Dan is het dus bij een dealer netjes gebeurd.
Kijk je weet geen historie, maar wat vaak gebeurd is dat sommigen nieteens speuren en gelijk zo'n computer vervangen. Blijkt dat het niet te zijn dan zitten ze met zo'n dure computer die niet retour kan.
Zo'n ding zou je idd even moeten zoeken.
Kzal morgen even kijken naar die computer die we nog hebben liggen.
zal ik even uitzoeken.
Ik moet even je volledige chassisnr hebben (PM maar even).
En even evt verdere specs van de auto.
Stuurapparaat op marktplaats:
Heb je een link?
Dat ze gereset zijn is juist goed. Dan is het dus bij een dealer netjes gebeurd.
Kijk je weet geen historie, maar wat vaak gebeurd is dat sommigen nieteens speuren en gelijk zo'n computer vervangen. Blijkt dat het niet te zijn dan zitten ze met zo'n dure computer die niet retour kan.
Zo'n ding zou je idd even moeten zoeken.
Kzal morgen even kijken naar die computer die we nog hebben liggen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Nou het probleem is handmatig opgelost!
me schoonpa is even op internet wezen zoeken want hij bedacht ineens van.. eej die melding heb ik eens op internet gezien!
dus hij even die melding opgezocht op problemcar, en jahoor ffies zoeken had ie hem gevonden.
wat is nou precies het probleem...
op de ECU zit een massapoortje naar de luchtmassameter (die gaf dus de foutcode) en die is kapot.
dus wat hebben we gedaan, op pin 2 een extra massadraadje aangesloten op de massa van de accu en hij rijdt weer helemaal op en top!
scheelt me weer 1000 euro!
misschien wel wat onprofessioneler, maar ken mij het verrotten!
als die tijd heb gaan we ook even me gasklephuis reinigen en gaan we de extra massapunt direct bij de ECU aansluiten zodat hij geen fouten massa meer doorgeeft.
ben weer helemaal happy man
(ik schrok gewoon hoe hard die ineens op trok )
me schoonpa is even op internet wezen zoeken want hij bedacht ineens van.. eej die melding heb ik eens op internet gezien!
dus hij even die melding opgezocht op problemcar, en jahoor ffies zoeken had ie hem gevonden.
wat is nou precies het probleem...
op de ECU zit een massapoortje naar de luchtmassameter (die gaf dus de foutcode) en die is kapot.
dus wat hebben we gedaan, op pin 2 een extra massadraadje aangesloten op de massa van de accu en hij rijdt weer helemaal op en top!
scheelt me weer 1000 euro!
misschien wel wat onprofessioneler, maar ken mij het verrotten!
als die tijd heb gaan we ook even me gasklephuis reinigen en gaan we de extra massapunt direct bij de ECU aansluiten zodat hij geen fouten massa meer doorgeeft.
ben weer helemaal happy man
(ik schrok gewoon hoe hard die ineens op trok )
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
c18xe Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
edit: weet niet hoe en waarom....maar dacht dat hij een c18xe had
edit: weet niet hoe en waarom....maar dacht dat hij een c18xe had
Laatst gewijzigd door Mad Driver op 03 jul 2007 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Nou hier komt iemand van de dealer bij mij langs om een hogere korting te bespreken int vervolg gebruik ik dus bijna alleen nog maar originele Opel onderdelen
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
denk dat ik die 1000 euro van me spaarrekening af moest trekkenRoy 2.0 16v schreef:Phoei, dat scheelt nogal! en dan nu proberen om 1000,- op je spaarrekening te zetten
trouwens spontane dealers bij jou
hiero ben ik al gewend om zo rustig mogelijk te blijven en me in te houden om er niet 1 over de balie te trekken
ik ga volgende week ook nogeens 2 weken naar Portugal dus komt heel goed uit dat het zo opgelost is