audio inbouwen *NU MET PICCA'S*
audio inbouwen *NU MET PICCA'S*
ik heb dus een subwoofer gekocht, versterker en een condensator.
kan iemand misschien uitleggen hoe ik het moet aansluiten?
moet eerst de condensator?
of eerst de versterker? en dan de condensator?
alvast bedankt
kan iemand misschien uitleggen hoe ik het moet aansluiten?
moet eerst de condensator?
of eerst de versterker? en dan de condensator?
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door oenatje op 10 jul 2007 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
nou kei simpel
+ accu naar condensator,van condensator naar versterker
- op de condensator
- apart op de versterker
sommige hebben ook nog dat je de remote op de condensator moet aansluiten, anders heb je een type dat hij gewoon automatische uitspringt als er geen vraag is.
that's life
+ accu naar condensator,van condensator naar versterker
- op de condensator
- apart op de versterker
sommige hebben ook nog dat je de remote op de condensator moet aansluiten, anders heb je een type dat hij gewoon automatische uitspringt als er geen vraag is.
that's life
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24 feb 2007 13:08
- Locatie: Lemmer / Driebergen
- Contacteer:
Yup.. that's it.. verder niet zoeken.. dit moet je doenTheo Gsi schreef:nou kei simpel
+ accu naar condensator,van condensator naar versterker
- op de condensator
- apart op de versterker
sommige hebben ook nog dat je de remote op de condensator moet aansluiten, anders heb je een type dat hij gewoon automatische uitspringt als er geen vraag is.
that's life
Dat moet je dus NIET doen ... hele grote kans dat je een BROM krijgt alsje twee verschillende massapunten neemt!Tiem schreef:Yup.. that's it.. verder niet zoeken.. dit moet je doenTheo Gsi schreef:nou kei simpel
+ accu naar condensator,van condensator naar versterker
- op de condensator
- apart op de versterker
sommige hebben ook nog dat je de remote op de condensator moet aansluiten, anders heb je een type dat hij gewoon automatische uitspringt als er geen vraag is.
that's life
EN je hebt dit plaatje nodig maar dan i.p.v. de 2e versterker mot je de condensator voorstellen ...
Bedenk alleen wel even dat bij het opladen van de condensator er een hoge piekstroom kan gaan stromen ... en zoiezo is het aan te raden om de condensator middels een weerstand (of lampje) op te laden en dan pas direct op de plus aan te sluiten ... pas dan wel weer op dat als de condensator opgeladen is en je sluit hem kort dat je er aardig mee zal kunnen gaan lassen
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Verschilt per type.
Staat wel in het boekje.
Sommigen mzijn voleldig electronisch. Die regelen dat zelf.
Anderen doen dat niet zelf. Daar zit dan een weerstandje bijgeleverd.
Kan ook met een klein lampje van achterlicht ofzo.
Tussen de plus accu en plus condensator.
Lampje zal gaan branden en steeds zwakker gaan branden tot ie uit is.
Dan issie vol en kun je de plus gerust aansluiten op de condensator zonder vonken enzo
Staat wel in het boekje.
Sommigen mzijn voleldig electronisch. Die regelen dat zelf.
Anderen doen dat niet zelf. Daar zit dan een weerstandje bijgeleverd.
Kan ook met een klein lampje van achterlicht ofzo.
Tussen de plus accu en plus condensator.
Lampje zal gaan branden en steeds zwakker gaan branden tot ie uit is.
Dan issie vol en kun je de plus gerust aansluiten op de condensator zonder vonken enzo
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Dat is onzin met die brom, de brom is je aardlus die verkom je door dus allebij apart de massa te nemen! en ook door je kabels te splitten of een ontruizer ertussen te zetten, de manier zoals ik het zei doe ik het al hele tijden en heb nog nooit iemand horen klagen!
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Ja okej apparte massa dat klopt .... maar wel samen laten komen op 1 punt op je carrosserie ... dus min kabel aan je versterker knopen -> vast zetten met max 20 a 30 cm kabel ergens op chassie... en dan nieuw stukje kabel pakken (weer max 20 a 30 cm) en die OP HET ZELFDE PUNT vastzetten op je chassie
Zo bedoel ik het ... en als jij dat ook zo bedoelt dan hebben we het over het zelfde en zal je in princiepe nooit ontstoorfilters nodig hebben (want dan heb je ergens anders een aardlus gekmaakt bijv. je radio of geen goeie massa van accu of dynamo)
Aardlussen veroorzaak je juist door de massa's op verschillende punten te pakken. Of massa's doorlussen ... van chassie naar versterker en dan daarvandaan weer door naar 2e versterker en dan weer door naar een condensator =99% dat je aardlussen en (potetntiaalverschillen) krijgt
Er is ook nog een showyoursound.nl forum ... daar is ook HEEL VEEL info te vinden (doe maar even zoekfunctie daar op dit onderwerp ofzo).
Succes ermee iig
Zo bedoel ik het ... en als jij dat ook zo bedoelt dan hebben we het over het zelfde en zal je in princiepe nooit ontstoorfilters nodig hebben (want dan heb je ergens anders een aardlus gekmaakt bijv. je radio of geen goeie massa van accu of dynamo)
Aardlussen veroorzaak je juist door de massa's op verschillende punten te pakken. Of massa's doorlussen ... van chassie naar versterker en dan daarvandaan weer door naar 2e versterker en dan weer door naar een condensator =99% dat je aardlussen en (potetntiaalverschillen) krijgt
Er is ook nog een showyoursound.nl forum ... daar is ook HEEL VEEL info te vinden (doe maar even zoekfunctie daar op dit onderwerp ofzo).
Succes ermee iig
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
als je de condensator ipv van de 2e versterker aansluit dan heb die condensator helemaal geen nutDavid schreef:Dat moet je dus NIET doen ... hele grote kans dat je een BROM krijgt alsje twee verschillende massapunten neemt!Tiem schreef:Yup.. that's it.. verder niet zoeken.. dit moet je doenTheo Gsi schreef:nou kei simpel
+ accu naar condensator,van condensator naar versterker
- op de condensator
- apart op de versterker
sommige hebben ook nog dat je de remote op de condensator moet aansluiten, anders heb je een type dat hij gewoon automatische uitspringt als er geen vraag is.
that's life
EN je hebt dit plaatje nodig maar dan i.p.v. de 2e versterker mot je de condensator voorstellen ...
Bedenk alleen wel even dat bij het opladen van de condensator er een hoge piekstroom kan gaan stromen ... en zoiezo is het aan te raden om de condensator middels een weerstand (of lampje) op te laden en dan pas direct op de plus aan te sluiten ... pas dan wel weer op dat als de condensator opgeladen is en je sluit hem kort dat je er aardig mee zal kunnen gaan lassen
je moet wel de + van accu -> condensator -> Versterker
nu lopen 2 aparte + naar condensator en versterker apart. dan zit die condensator daar voor jan lul
wel beetje logisch nadenken... een condensator is er voor dat je stroomtoever constant blijft en als je 2 aparte + kabels heb lopen dan heb het dus geen nut.
kun je wel de massa delen maar dat boeit niet zo druk
Laatst gewijzigd door D_V_R_O_S op 03 jul 2007 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Maakt niet uit, Zolang de Condensator maar in het stroomcircuit zit aangesloten. David heeft volledig gelijk. Mag gewoon paralell aan de installatie. Is niet noodzakelijk dat deze er tussen zit.
Ook al schroef je dat ding op je DAK of onder je bumper, zolang hij maar in het zelfde circuit zit gesloten.
Ook al schroef je dat ding op je DAK of onder je bumper, zolang hij maar in het zelfde circuit zit gesloten.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
ow nou zo heb ik het niet geleerdMarty schreef:Maakt niet uit, Zolang de Condensator maar in het stroomcircuit zit aangesloten. David heeft volledig gelijk. Mag gewoon paralell aan de installatie. Is niet noodzakelijk dat deze er tussen zit.
Ook al schroef je dat ding op je DAK of onder je bumper, zolang hij maar in het zelfde circuit zit gesloten.