Nieuwe vraag >>> Calibra interieur plaatsen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Nieuwe vraag >>> Calibra interieur plaatsen

Bericht door bobosocka »

kun je de voorstoelen 1 op 1 overzetten van de calibra naar de Astra? De calibra stoelen heb ik er compleet uitgehaald dus die 4 bouten (dop13) los gehaald. Stoelen worden nu even gelast omdat ze doorgezakt waren, daarna even naar de kleding makker om een paar stiksels van de instap vast te laten stikken.

Voor de achterbank moest er wel iets worden aangepast. Volgens mij had Niels ofzo er foto's van in een topic maar die kan ik niet meer vinden. Als iemand die link weet of wat er aangepast moet worden.
Laatst gewijzigd door bobosocka op 29 jun 2007 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Calibra slede's (dus complete stoelen) kunnen er in. Dan zit je lager dan de astra stoelen (misschien voor jou wel handig!. je kunt ook de Astra stoelslede's eronder monteren voor normale zithoogte.

Achterbank moet je steunen verlassen. Ik heb hem op een andere manier gemonteerd.. ging ook.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Stoelen kunnen toch omhoog worden gedraait.

Bedoel je de steunen van de auto zelf of de steunen van de achterbank. Hoe heb jij dat gedaan dan ??? Lassen is op me werk geen probleem, wordt alleen lastig als de auto erheen moet.
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Er zijn toch meer die een calibra interieur geplaatst hebben ?!
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

bobosocka schreef:Er zijn toch meer die een calibra interieur geplaatst hebben ?!
Ik had dat bijna ook moeten doen en dan had ik je alles kunnen vertellen erover, maar helaas was iemand me voor! :evil:


:lol:
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Hehehe grapjas :twisted:
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ik heb de achterbank anders gedaan. Ik heb de zitting (metalen gedeelte) van de astra bank eraf gehaald. En hier de Calibra zitting op pas gemaakt.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Ik heb nu beide rugleuningen erin zitten. De Astra steun tussen de 2 rugleuningen heb ik eraf gehaald omdat deze niet overeen komt met het calibra interieur. Deze zat met een grote bout waar ook de beugel voor de gordels mee vast zat. Die beugel van de banken heb ik eraf gehaald en de gordelbevestiging heb ik weer terug geschroefd. De leren rugleuningen zitten in het midden aan elkaar vast, hier zit ook een extra beugel bij met 2 beverstigingsgaten welke op het chassis (van de calibra) geschroefd zat. Deze beugel zit dus een paar centimeter meer naar rechts t.o.v. de astra bevestiging. Nu wil ik dus 2 nieuwe gaten boren en nieuw draad tappen om de beugel vast te zetten. Nu wil ik dus weten of het veilig is om een paar centimeter aan de rechterkant van de standaard rugleuningbeugel 2 nieuwe gaten te boren en op te tappen. Ik wil namelijk niet ineens in me tank zitten ofzo :roll:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

is dit een optie:
je slijpt die middenbeugel er vanaf, en last die 3 cm naar links op je bank weer vast. zo kun je de astra gaten gebruiken en hoef je niet te boren
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Ten eerste wil ik liever niet lassen in me auto. En het is een beetje lastig uit leggen zonder foto maar de beugen van de astra is al va nde carroserie af, die zat gewoon gebout. Die beugel ken ik niet meer gebruiken omdat de anders is dan de calibra. De beugel van de calibra zit al aan de achterbank vast en moet dus op de carroserie worden vast gebout of gelast. Lassen kan ik zelf niet dus blijft bouten over. En bij de calibra zit die beugel ook met 2 bouten in de carroserie vast. alleen moet ik daar dus 2 nieuwe gaten voor boren en draad tappen.
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Niemand die weet of ik 2 veilig twee gaatjes kan boren onder me achterzitting zonder in me tank te komen ofzo :?:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

je zit wel VLAK bij je tank ja. Zit niets anders op dan even onder de auto te kijken waar je uitkomt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
stef21
forum-gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 nov 2006 15:53
Locatie: almelo

Bericht door stef21 »

Zijn de deurpanelen van een calibra zo over te zetten in een astra f?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

stef21 schreef:Zijn de deurpanelen van een calibra zo over te zetten in een astra f?
Nee !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

binnenkort foto repro van matt zn leren interieur.
vandaag wezen ophalen.
zijpanelen staan te koop heb je tog niets aan.
stoelen en bankie zien er perfect uit :!:
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Plaats reactie