Startonderbreker
- Tri
- forum-gebruiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 03 mar 2007 13:13
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Startonderbreker
Na overal rondgevraagt te hebben en overal het antwoord 'die worden niet meer bijgemaakt' gekregen te hebben, wil ik nou mn startonderbreker doorlussen (maar het liefst er helemaal uithalen).
Maar hoe doe ik dit??
Ik heb geprobeert de kabeltjes te volgen, maar dat lukt niet echt.
Ik heb het paneel gedemonteerd waar hij in vast zit, maar die kabels verdwijnen ergens diep achter in mn dashboard.
Het kreng:
Help?
Maar hoe doe ik dit??
Ik heb geprobeert de kabeltjes te volgen, maar dat lukt niet echt.
Ik heb het paneel gedemonteerd waar hij in vast zit, maar die kabels verdwijnen ergens diep achter in mn dashboard.
Het kreng:
Help?
Odrer Is For Itidos
Geunis Can Hdanle Caohs
Geunis Can Hdanle Caohs
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Dat bedieningspaneeltje zit via bedrading naar de startonderbreker zelf. Deze zit tussen de contact draden "onderbroken" gesoldeerd.
Als je niet handig bent met electronica zou ik er niet zelf aan beginnen. Anders start je auto niet meer!
Als je niet handig bent met electronica zou ik er niet zelf aan beginnen. Anders start je auto niet meer!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ik heb dat ding ook, en maar 1 zo'n sleutel dus ik wacht nog op de dag dat ik die verlies en flink de lul ben..
maar ik heb het boeltje ook weleens opgesnord, het zit bij mij (zover ik me kan herinneren) bij het contactslot ertussen gesoldeerd, en onder mn tellers/ stuurombouwpaneeltjes ligt een trosje draad, en dan gaat ie net als bij jou, naar een paneeltje naar keuze.
neem gewoon een middagje de tijd en sluit jezelf op in je auto, gewapend met een kruiskop, een kniptang, en soldeerset of doorverbindstukjes ( voor tijdelijk!)
paar paneeltjes loshalen, stuurombouw, misschien nog je paneeltjes rondom je teller, en follow them dropveters!
mocht je het niet aandurven om de zooi eruit te knippen dan maak je even een foto en die laat je hier zien.
( en zorg dat je de volgende dag je auto niet nodig hebt, mocht er iets misgaan )
maar ik heb het boeltje ook weleens opgesnord, het zit bij mij (zover ik me kan herinneren) bij het contactslot ertussen gesoldeerd, en onder mn tellers/ stuurombouwpaneeltjes ligt een trosje draad, en dan gaat ie net als bij jou, naar een paneeltje naar keuze.
neem gewoon een middagje de tijd en sluit jezelf op in je auto, gewapend met een kruiskop, een kniptang, en soldeerset of doorverbindstukjes ( voor tijdelijk!)
paar paneeltjes loshalen, stuurombouw, misschien nog je paneeltjes rondom je teller, en follow them dropveters!
mocht je het niet aandurven om de zooi eruit te knippen dan maak je even een foto en die laat je hier zien.
( en zorg dat je de volgende dag je auto niet nodig hebt, mocht er iets misgaan )
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Tri
- forum-gebruiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 03 mar 2007 13:13
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Dat is het probleem, ik heb mn auto vanaf komende vrijdag 2 weken lang nodig in Frankrijk
En ik heb ook maar 1 zo'n sleutel, heb die nu standaard in mn auto liggen, zodat ik 'm niet zomaar ergens kwijtraak, maar zou 'm liever helemaal niet meer nodig hebben
Ik ga nu eerst maar even alle 'dropveters' opzoeken en proberen te volgen (ze zijn zo goed in verstoppen af en toe..)
//Edit:
Dus, in principe, als ik deze rood-zwarte draad weer met zichzelf verbind is het in orde? (Sorry voor de slechte foto, mn gsm wilde niet echt geweldig scherpstellen)
En ik heb ook maar 1 zo'n sleutel, heb die nu standaard in mn auto liggen, zodat ik 'm niet zomaar ergens kwijtraak, maar zou 'm liever helemaal niet meer nodig hebben
Ik ga nu eerst maar even alle 'dropveters' opzoeken en proberen te volgen (ze zijn zo goed in verstoppen af en toe..)
//Edit:
Dus, in principe, als ik deze rood-zwarte draad weer met zichzelf verbind is het in orde? (Sorry voor de slechte foto, mn gsm wilde niet echt geweldig scherpstellen)
Laatst gewijzigd door Tri op 26 jun 2007 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Odrer Is For Itidos
Geunis Can Hdanle Caohs
Geunis Can Hdanle Caohs
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk deze post negeren. En gewoon even alles normaal DOORMETEN en daarna alles SOLDEREN en netjes afwerken. En niet gaan klooien.Roy 2.0 16v schreef:je ziet ook wel welke draden origineel zijn, en welke er later zijn bijgekomen, taiwrappie hier, rare tape daar, doorverbind-knijpstukjes
gewoon simpel de draden wat volgen
maar die je net liet zien is een goede mogelijkheid! testuh maar
Knijpstukjes en Kroonsteentjes zijn , zeker als je wilt dat het allemaal heel en goed blijft.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
DUS:
Multimeter op Weerstand en dan aan elke kant van de onderrboken draad een pool. Daarna Startonderbreker uitschakelen en kijken of je een direct signaal krijgt tussen de onderbroken draden.
In dat geval kun je met zekerheid de draden netjes weer aan elkaar solderen. haal wel even de accupolen los.
Multimeter op Weerstand en dan aan elke kant van de onderrboken draad een pool. Daarna Startonderbreker uitschakelen en kijken of je een direct signaal krijgt tussen de onderbroken draden.
In dat geval kun je met zekerheid de draden netjes weer aan elkaar solderen. haal wel even de accupolen los.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ja negeer de posts maar
ik bedoelde dat je zo kunt ZIEN welke draden wel of niet origineel zijn, en die hebben dus een hele grote kans om van je achteraf startonderbreker te zijn.
ja dat je moet doormeten lijkt me aardig normaal
en dat kroonsteentjes en andere shit rommel is is ook iedereen bekend
leek me een duidelijk verhaaltje
Martin niet goed uitgeslapen vandaag?
ik bedoelde dat je zo kunt ZIEN welke draden wel of niet origineel zijn, en die hebben dus een hele grote kans om van je achteraf startonderbreker te zijn.
ja dat je moet doormeten lijkt me aardig normaal
en dat kroonsteentjes en andere shit rommel is is ook iedereen bekend
leek me een duidelijk verhaaltje
Martin niet goed uitgeslapen vandaag?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Tri
- forum-gebruiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 03 mar 2007 13:13
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Goed, hij probeert nu wel te starten, maar dat kloteding onderbreekt niet alleen zn contact maar ook zn brandstof toevoer. Dus hij probeert te starten, maar dat lukt alleen als ik m'n key gebruik.
Draden opgezocht, zoals je kunt zien, gaat 't allemaal bij elkaar 'ergens' naartoe..
Er steken uit die boom trouwens ook nog een aantal afgeknipte draden, 3 zwarte, een blauwe en een gele.
De onderste 2 omcirkelde draden zijn trouwens van de onderbreker
Draden opgezocht, zoals je kunt zien, gaat 't allemaal bij elkaar 'ergens' naartoe..
Er steken uit die boom trouwens ook nog een aantal afgeknipte draden, 3 zwarte, een blauwe en een gele.
De onderste 2 omcirkelde draden zijn trouwens van de onderbreker
Odrer Is For Itidos
Geunis Can Hdanle Caohs
Geunis Can Hdanle Caohs
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Wist je niet dat het een klasse 2 alarm is?Tri schreef:Goed, hij probeert nu wel te starten, maar dat kloteding onderbreekt niet alleen zn contact maar ook zn brandstof toevoer. Dus hij probeert te starten, maar dat lukt alleen als ik m'n key gebruik.
Draden opgezocht, zoals je kunt zien, gaat 't allemaal bij elkaar 'ergens' naartoe..
Er steken uit die boom trouwens ook nog een aantal afgeknipte draden, 3 zwarte, een blauwe en een gele.
De onderste 2 omcirkelde draden zijn trouwens van de onderbreker
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Tri
- forum-gebruiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 03 mar 2007 13:13
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Nee, er was mij alleen verteld van de startonderbreker en ging er zelf eigenlijk een beetje van uit dat het dat was.
Maar ik heb 't gevonden, nu is het verder gewoon een kwestie van alles terug aan elkaar solderen zo het origineel hoort
/edit: tis gedaan met dat klasse 2 alarmsysteem!
bedankt voor jullie hulp en tips enzo!
*is blij*
Maar ik heb 't gevonden, nu is het verder gewoon een kwestie van alles terug aan elkaar solderen zo het origineel hoort
/edit: tis gedaan met dat klasse 2 alarmsysteem!
bedankt voor jullie hulp en tips enzo!
*is blij*
Odrer Is For Itidos
Geunis Can Hdanle Caohs
Geunis Can Hdanle Caohs