probleem met de elec. raam stangen/ schaar

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

probleem met de elec. raam stangen/ schaar

Bericht door shania »

hallo,

ik was net even elec. ramen aan het inbouwen. ben bij de bijrijderskant begonnen.

zat er zonder problemen in. nu de andere kant.

eerst werkte het al niet mar na hert aanpassen van de kabelboom was dat vrij snel opgelost.

dus dan de schaar erin zetten. eerst even vergeleken met de oude schaar. maar nu blijkt al dat de oude schaar veel langer is dan die nieuwe.

dus na even proberen kwam ik tot de conclusie dat ik hem er ook echt niet in ga krijgen.

moet ik idd andere stangen/schaar hebben of doe ik zelf iets niet goed.

begin eigenlijk het vermoeden te krijgen dat iemand mij een half setje van een gsi verkocht heeft en een half setje uit een nieuwere astra/een station.

iemand eventueel nog wel een goede liggen??

GReetz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

zag het motortje en schaar van de passagierskant er wel hetzelfde uit als de bestuurderskant die je er nog in moet krijgen ?

doe anders even fotos van je electrische scharen want je hebt je panelen er toch nog af en je mechanismes in het zicht

inbouwen is opzich een eitje, als de ene kant gelukt is gaat meestal de andere kant nog makkelijker en sneller
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

en vergeet je niet om handschoenen aan te doen terwijl je aan het kloten bent met de scharen en de scharen in de raamgleuf te proppen?

ik had een paar mooie sneeen door de vrij scherpe scharen en armen die klem zaten..

maar als je eerst 1 kant van de schaar op je raamgleuf doet, bijvoorbeeld de linkerschaar, en dan het hele mechanisme beweegt naar rechts, zou je de rechterschaar ook vrij makkelijk in de raamgleuf moeten krijgen.
dan je mechanisme naar het midden, en ophangen met popnagels, en de geleiders afstellen

( fotooooos)
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Mochten ze te kort zijn zijn ze waarschijnlijk uit een 4drs astra.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

En der zijn ook versies waarbij de motor ANDERSOM zit.
Verder wat MARTY zegt.
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

inmiddels heb ik de panelen er weer voor iten kan dus even geenfoto maken nu. heb ook geen tijd om ze er vandaag nog af te halen.
maar als ik weer thuis ben zal ik wel een foto schieten.

het inbouwen lukte ook wel totdat bleek dat ik je schroefgaten niet voor de gaten in de deur kreeg.

toen heb ik de schaar naast de handbediende schaar gelegd en blijkt de vaste stang (die aan de motor zit) een 10 cm korter zijn dan de handbediende.

ben dus bang dat het idd niet de goede is.

wat betreft de handschoenen: die heb ik niet nodig gehad maar mijn armen zaten wel een paar keer klem ja :?
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

inmeddels heb ik weer een nieuw mechanisme, er is me verzekerd dat het uit een 3 deurs astra kwam.

toch lijkt mij weer hetzelfde probleem, (of ik doe iets nie goed)

[img][img]http://img502.imageshack.us/img502/2408/dsc01889ff9.jpg[/img][/img]

debovenste is mijn slingermechanisme. de twee daar onder zijn allebij te kort en schroef gaten komen niet overeen. en de onderste komen de schroefgaten we overeen maar is wederom te kort.

begin nu erg het idee te krijgen dat ik iets niet goed doe ofzo.

HELP
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Zijn de scharen even lang? De schroefgaten horen niet overeen te komen. Er zitten nog extra gaten in je deur voor de elektrische, die zitten verder uit elkaar.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

gaat idd niet passen!!

ik heb destijds dus exact hetzelfde gehad, dat die zak patat uit limburg mij tot 3x de verkeerde raammechanismes opstuurde... uiteindelijk was ik het zat en heb ik ze in de schuur gezet en hij krijgt ze mooi niet meer terug!!! zelfs geen excuus aanbieden of wat dan ook heh.

geef even het gm nummer dat erop staat. Kijk ik even of ze overeenkomen met die ik heb liggen...


edit


ow wacht... bedenk me nu dat ik ze heb weggedonderd uit frustratie!

maar geef even het gm nummer door, misschien dat iemand even kan kijken...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

je hebt dus gewoon weer een verkeerd setje.

ook al heb je het nog nooit overgezet enzo, als je bezig bent is het simpel, dan zie je meteen waar alles moet. bij jou komen de gaten niet overeen en scharen te kort. duidelijk dan toch? zal dan wel een 4deurs set zijn zoals marty al zei.

Probeer die lompe ezel die weer de verkeerde heeft gestuurd maar eens duidelijk te maken dat hij de goede set moet sturen, en een beetje heel snel :? ( voordat we het zelf komen ophalen met een gsi colonne) :wink:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

he maar...

deze gaatjes komen toch gewoon overeen?

Afbeelding

dan past ie toch gewoon?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

nou heren, na de opmerking van red bill begon er bij een lampje te branden. ik had dus de verkeerde gaatjes en was al weer te vroegen iemand de schuld aan het geven :oops:

ik heb hem er nu wel inzitten, en werkt perfect.

MAAR (altijd die maar er achter aan) alles zit erin, werkt, spulen opgeruimd denk aah nog 1 keer even naar beneden en naar boven. bestuurders kant ging goed, bijrijders kant ging mooi naar beneden maar met geen mogenlijkheid meer omhoog te krijgen.

heb nu alles aan die kant er weer af, naar beneden gaan doet hij wel maar naar boven doet hij het niet, (terwijl dat al een paar maanden wel gewerkt heeft)

ik had namelijk de bijrijderskant al een tijdje electrisch

begin er nu echt genoeg van te krijgen en sta echt op het punt de hele rotzooi in de container te pleuren en dan maar gewoon de slingers erin. dat werkt tenminste :evil:
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

dan moet je effe kijken of het scharnierpunt niet tegen het motortje blijft hangen... zo ja, moet je het deel waar de motor aan de deur vastzit even een stukje naar buiten buigen. dan werkt het wel weer goed.
had ik ook.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

ik heb het helemaal uitelkaar dus alleen het motortje heb ik los in de hand en zelfs dan werkt het niet.
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Kan het aan de geleiders liggen?
Je mag van mij wel een keer langskomen, dan help ik je met plezier... Heb het vaker gedaan (meer dan 1x) dus weet wel redelijk waar ik over praat...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

shania schreef:ik heb het helemaal uitelkaar dus alleen het motortje heb ik los in de hand en zelfs dan werkt het niet.
hmm.... en je weet zeker dat het niet aan de knopjes of bedrading ligt?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

of het stekkertje wat op het motortje zit. dat was bij mij ook toen. helemaal geoxideerd
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Is je bedieningsknopje voor je rechter raam aan de linker zijde kapot?
Dan kan het namelijk zo zijn dat het circuit bij omlaag wel werkt maar bij omhoog niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

net zo wazig als dat gister het probleem opkwam is het nu verdwenen.

kwam vanavond thuis van mijn werk en was benieuwd. had het gister al ingespoten met wd 40 etc en nu werkt alles weer gewoon.

ik weet dat het wazig klinkt, snap er zelf ook niks van maar ben wel blij dat het weer werkt. :lol:

Morgen even alles inbouwen. Thanks allen.

Greetz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

wat heb je met wd40 ingespoten?

want dit lijkt eerder op een draadbreukje ergens ofzo..
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

ik heb het tandwieltje van de motor met wd 40 ingespoten. vond het idd ook meer een draadbreuk maar tot op heden werkt het nog gewoon.

Greetz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Plaats reactie