Wiel-lager kapot
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24 feb 2007 13:08
- Locatie: Lemmer / Driebergen
- Contacteer:
Wiel-lager kapot
Ik heb een vraagje, ik heb sinds gister/vandaag een rammel bij mijn linkervoorwiel.
Nu heb ik de Astra al eens omhoog gehad en nu kon ik het wiel heen en weer bewegen, en er zat knap wat speling tussen.
Een technische collega van me zei dat dit het wiel-lager is, en we hebben vandaag het al eens aangedraaid, maar deze rammelt nu weer (zoals verwacht eigenlijk)
Is zoiets eenvoudig op te lossen?
wat zouden de kosten hiervan ongeveer zijn? want het is mij ook verteld als je de linker-kant doet, is het zeer aan te raden om de rechterkant ook meteen mee te pakken..
help...
Nu heb ik de Astra al eens omhoog gehad en nu kon ik het wiel heen en weer bewegen, en er zat knap wat speling tussen.
Een technische collega van me zei dat dit het wiel-lager is, en we hebben vandaag het al eens aangedraaid, maar deze rammelt nu weer (zoals verwacht eigenlijk)
Is zoiets eenvoudig op te lossen?
wat zouden de kosten hiervan ongeveer zijn? want het is mij ook verteld als je de linker-kant doet, is het zeer aan te raden om de rechterkant ook meteen mee te pakken..
help...
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Wiel lager ? Aandraaien ?
Je voorwiellager is een kogellager en die zit gewoon vast of niet vast.
Is niet zoals bij conische die je op een bepaald moment vast zet.
Lager vervangen heb je een pers voor nodig, omdat deze geperst in de naaf zit. (dus veerpoot moet er ook onder uit)
Maar weet je wel zeker dat het je lager is ?
Deze gaan namelijk vaak brommen, wat dan weer erger wordt als je door een bocht stuurt.
Links en rechts hebben evenveel gedraait, maar niet stuk = lekker laten zitten !
Je voorwiellager is een kogellager en die zit gewoon vast of niet vast.
Is niet zoals bij conische die je op een bepaald moment vast zet.
Lager vervangen heb je een pers voor nodig, omdat deze geperst in de naaf zit. (dus veerpoot moet er ook onder uit)
Maar weet je wel zeker dat het je lager is ?
Deze gaan namelijk vaak brommen, wat dan weer erger wordt als je door een bocht stuurt.
Links en rechts hebben evenveel gedraait, maar niet stuk = lekker laten zitten !
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24 feb 2007 13:08
- Locatie: Lemmer / Driebergen
- Contacteer:
Ik weet het niet zeker zo 123..
een collega van me op het werk heeft er naar gekeken,
maar anywee.. het probleem is het rammelen bij linkervoorwiel,
en als ik astra op de krik heb, en ik heb het wiel vast dan kan ik deze heen en weer bewegen.. wat is nu het probleem ?
Collega heeft pin losgemaakt, en daarna met een dopsleutel vast gedraaid.. is dit dan het wiel-lager ?
een collega van me op het werk heeft er naar gekeken,
maar anywee.. het probleem is het rammelen bij linkervoorwiel,
en als ik astra op de krik heb, en ik heb het wiel vast dan kan ik deze heen en weer bewegen.. wat is nu het probleem ?
Collega heeft pin losgemaakt, en daarna met een dopsleutel vast gedraaid.. is dit dan het wiel-lager ?
mocht het je wiellager zijn dan moet je veerpoot eronder uit. kan je gewoon voor de deur doen mocht je geen brug hebben.heb het zelf ook gedaan. een pers heb je ook nodig om je wielnaaf en lagers eruit te persen. bij mij viel me wielnaaf er vanzelf al uit moest daar dus ook een nieuwe voor hebben.
en je hoeft niet persee de andere kant ook te doen als ie ook goed is.
maar als je niet cker weet of hij het is dan zou ik even alles nakijken (lees: stuurkogel fuseekogel)
en je hoeft niet persee de andere kant ook te doen als ie ook goed is.
maar als je niet cker weet of hij het is dan zou ik even alles nakijken (lees: stuurkogel fuseekogel)
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen