Hallo mijn gsi 2.0 16 v 1992 c20 XE slaat niet aan als ik de sleutel omdraai,moter gaat wel rond volle accu erin alleen een klein duwtje en hij loopt meteen loopt dan ook perfect kan het de krukassensor of de nokkenassensor zijn
als hij loopt en ik trek de kabel van de krukassensor los valt hij stil en bij de nokkenassensor blijft hij lopen die zit op de onsteking.
grt Teus.
MOTER SLAAT NIET AAN
Als de motor loopt met kruk, en nokas signaal kan je inderdaat de nokkas sensor eraf trekken, waarscheinlijk kan je dan na een keer uit zetten de motor niet meer starten met die stekker los.
Aan de hand van de krukas sensor kan het signaal van de nokas "berekend" worden bij lopende motor, hierdoor kan de motor blijven lopen als de nokas sensor weg zou vallen, mits de Ecu dit ondersteund.
Maar je kan je Ecu zelf uitlezen door 2 dingen door te verbinden, in knippercode, staat hier op het forum iets van denk ik wel, even zoeken
Ma raar dat ie het met een duwtje wel doet, of moet je m echt een paar meter aan laten stoeken
Ohja,
Bdp sensor = krukas sensor vaak
Aan de hand van de krukas sensor kan het signaal van de nokas "berekend" worden bij lopende motor, hierdoor kan de motor blijven lopen als de nokas sensor weg zou vallen, mits de Ecu dit ondersteund.
Maar je kan je Ecu zelf uitlezen door 2 dingen door te verbinden, in knippercode, staat hier op het forum iets van denk ik wel, even zoeken
Ma raar dat ie het met een duwtje wel doet, of moet je m echt een paar meter aan laten stoeken
Ohja,
Bdp sensor = krukas sensor vaak
Electronica... De beste puzzels!
C20XE met Digi-Dash...
C20XE met Digi-Dash...
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
BDP sensor = Krukassensor.lemans schreef:Bdp sensor = krukas sensor vaak
BDP = Bovenste Dode Punt, op je krukas zit een soort van wiel, waaruit 1 tand mist, oftewel je nulpunt wat bovenin staat.
Deze sensor zit bij de 2.0 motoren onder de motorsteun aan de distributiezijde met een boutje m6 vast.
Vaak gebeurd het dat de huls door de warmte en weersinvloeden dus poreus wordt, en het binnenste aantast, zodoende verliest deze zijn werking.
Deze is vrij simpel zelf te monteren, kost nieuw rond de 150 euro (als ik het goed heb)!
Zo'n sensor gaat geen leven lang, ookal heb je er geen problemen mee, je kunt altijd de huls bekijken of deze poreus is, daarna de keus te nemen om deze te vervangen, of pas te doen wanneer er problemen ontstaan.
Zonder BDP signaal, bestaat er geen vonk, en volgens mij ook geen benzineinspuiting.
Het BDP signaal is het hoofdsignaal (buiten de + om) voor de computer om een motor te laten lopen.
Betreft uitlezen, met NIET lopende motor zal de tech, of de knippermethode allereerst ALTIJD de code aangeven dat deze geen signaal krijgt.
Heel simpel, want de motor loopt niet, dus de sensor meet ook geen weerstand van de ontbrekende tand!
Let hier dus bij op.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Dit klinkt als een kwik fit accu kwaal.
Bij starten op de startmotor daalt de systeemspanning onder de 9,5 volt en valt de Motronic uit.
Bij duwen is dat probleem niet.
Dus OF de startmotor is gaar dat ie gewoon teveel stroom trekt of je accu is rot.
Bij starten op de startmotor daalt de systeemspanning onder de 9,5 volt en valt de Motronic uit.
Bij duwen is dat probleem niet.
Dus OF de startmotor is gaar dat ie gewoon teveel stroom trekt of je accu is rot.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠