c20ne naar c20xe
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
c20ne naar c20xe
hallo
ik ben vast niet de eerste die dit vraagt maar ik kon het zo snel even nie vinde op et forum
DD gsi ze astra (c20ne) is ze blok overlede
nou wil hij misschien gelijk naar een c20xe gaan
k weet dat de motor zelf er zo in past maar hoe zit het electronisch
moet er veel aan gepast worden of s dat er ook zo in te krijgen??
en s het egt noodzakelijk om ook een hele andere uitlaat te halen??
alvast bedankt ricardo
ik ben vast niet de eerste die dit vraagt maar ik kon het zo snel even nie vinde op et forum
DD gsi ze astra (c20ne) is ze blok overlede
nou wil hij misschien gelijk naar een c20xe gaan
k weet dat de motor zelf er zo in past maar hoe zit het electronisch
moet er veel aan gepast worden of s dat er ook zo in te krijgen??
en s het egt noodzakelijk om ook een hele andere uitlaat te halen??
alvast bedankt ricardo
calibra doet et weer!!!
fds
voor zover ik weet:
Ja je moet andere uitlaat, vanwege de diameter ervan. 8v is dacht ik 45 mm ofzo en 16v 50 mm ofzo.
en qua electronica. je moet geloof ik de complete kabelboom overzetten + tellerbak (die moet ik ook nog zoeken)
Ja je moet andere uitlaat, vanwege de diameter ervan. 8v is dacht ik 45 mm ofzo en 16v 50 mm ofzo.
en qua electronica. je moet geloof ik de complete kabelboom overzetten + tellerbak (die moet ik ook nog zoeken)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Dat is volgens mij wel vaak naar voren gekomen.
Allereerst, wat is je bedoeling, budget of goed?
Budget is gewoon de 16V erin hangen, en kijken wattie doet.
Altijd de vraag of het blok gaar is, of juist helemaal niet.
Bak kun je behouden, met de F16 gaat ie juist wel lekker met optrekken.
Wat je nodig hebt?
- Motor.
- Uitlaatdelen.
- Aantal koelslangen.
Beste is een sloop GSi, dan heb je alle onderdelen bij de hand.
En koop a.u.b. een motor die je nog kunt horen lopen (wanneer je hem direct wilt overhangen) anders kom je je vanzelf tegen.
Allereerst, wat is je bedoeling, budget of goed?
Budget is gewoon de 16V erin hangen, en kijken wattie doet.
Altijd de vraag of het blok gaar is, of juist helemaal niet.
Bak kun je behouden, met de F16 gaat ie juist wel lekker met optrekken.
Wat je nodig hebt?
- Motor.
- Uitlaatdelen.
- Aantal koelslangen.
Beste is een sloop GSi, dan heb je alle onderdelen bij de hand.
En koop a.u.b. een motor die je nog kunt horen lopen (wanneer je hem direct wilt overhangen) anders kom je je vanzelf tegen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Re: fds
Tellerbak kopen met mooie witte Birba-platen (dus niet van die doorschijnende brol!)??Delax80 schreef:tellerbak (die moet ik ook nog zoeken)
Bij mij komt de oude digidash van Marcel erin over een tijdje dus dan heb ik mijn originele tellerbak over...
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Motor inbouw kun je eventueel bij mij laten doen, als je er geen verstand van hebt of niet veel vaker hebt gedaan zou ik er niet zo aan beginnen. Buitenom dat je best wel veel gereedschap nodig hebt, moet alles ook weer GOED in elkaar gezet worden. Zie vaak genoeg blokken die slecht zijn ingebouwd en later veel problemen gaan geven, om nog maar niet te spreken over de electronica.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Re: fds
fototje?? weet dat er op de sloop in Emmeloord ook nog calibra staat met erg nette klok erin. maar mooie(!!!) witte tellerplaten lijkt me ook wel wat.Melbo schreef:Tellerbak kopen met mooie witte Birba-platen (dus niet van die doorschijnende brol!)??Delax80 schreef:tellerbak (die moet ik ook nog zoeken)
Bij mij komt de oude digidash van Marcel erin over een tijdje dus dan heb ik mijn originele tellerbak over...
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
jah het s meer een budget overplaatsing (et s nie voor me eigen astra)
denk wel even nieuwe pakkingen der tusse proppe maar voor de rest geen revisie ofzo
en ik zie et wel zitte om dat blok over te hange
ben zelf ook automonteur duz da zal waarschijnlijk wel goed kom
ben nou zelf ook bezig met me calibra turbo die waar de motor helemaal uit mekaar licht want daar kom alles nieuw in
maar mij gaat het der meer om of dat je die kabelboom met computer zo der uit kan hale en die voor die 16v der zo in kan plaatsen
of zit der ook nog een hoop soldeer en dat soort werk aan verbonde?
denk wel even nieuwe pakkingen der tusse proppe maar voor de rest geen revisie ofzo
en ik zie et wel zitte om dat blok over te hange
ben zelf ook automonteur duz da zal waarschijnlijk wel goed kom
ben nou zelf ook bezig met me calibra turbo die waar de motor helemaal uit mekaar licht want daar kom alles nieuw in
maar mij gaat het der meer om of dat je die kabelboom met computer zo der uit kan hale en die voor die 16v der zo in kan plaatsen
of zit der ook nog een hoop soldeer en dat soort werk aan verbonde?
calibra doet et weer!!!
Re: fds
Moest even zoeken maar heb een foto gevonden waar je ze wel enigszins goed op kunt zien:Delax80 schreef:fototje?? weet dat er op de sloop in Emmeloord ook nog calibra staat met erg nette klok erin. maar mooie(!!!) witte tellerplaten lijkt me ook wel wat.
jhg
hm ja ziet er opzich leuk uit maar ben nog niet helemaal overtuigd heb je niet van die ongelijke verlichting erachter??
vond die plasma platen die laatst hier ergens langskwamen ook ERRUG mooi.,...ik moet nog maar es kijke wat ik doe.
sorry voor het topic onderwerp lichtelijk veranderen de rest zal ik via PM doen.
vond die plasma platen die laatst hier ergens langskwamen ook ERRUG mooi.,...ik moet nog maar es kijke wat ik doe.
sorry voor het topic onderwerp lichtelijk veranderen de rest zal ik via PM doen.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Zorg dat je de kabelboom die naast de bobine zit, welke je weer aansluit aan de motorkabelboom.ricardo^gsi schreef:jah het s meer een budget overplaatsing (et s nie voor me eigen astra)
denk wel even nieuwe pakkingen der tusse proppe maar voor de rest geen revisie ofzo
en ik zie et wel zitte om dat blok over te hange
ben zelf ook automonteur duz da zal waarschijnlijk wel goed kom
ben nou zelf ook bezig met me calibra turbo die waar de motor helemaal uit mekaar licht want daar kom alles nieuw in
maar mij gaat het der meer om of dat je die kabelboom met computer zo der uit kan hale en die voor die 16v der zo in kan plaatsen
of zit der ook nog een hoop soldeer en dat soort werk aan verbonde?
Als je die niet hebt, heb je een probleem.
Kwamen we bij Redbill ook achter, gezien die van een 8V niet hetzelfde is met de verloopstekkers!
Verder hoef je niet te solderen, tis plug and play.
Zorg alleen dat deel kabelboom van een Astra met C20XE komt!
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
frsd
tip voor c20xe onderdelen:
Sloop in Emmeloord heeft er 2 liggen. mocht ze compleet meenemen voor 300 euro.
Sloop in Apeldoorn heeft er een liggen (ligt in de kofferbak van de calibra die daar staat)
Sloop in Emmeloord heeft er 2 liggen. mocht ze compleet meenemen voor 300 euro.
Sloop in Apeldoorn heeft er een liggen (ligt in de kofferbak van de calibra die daar staat)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
GSi Twente schreef:Zorg dat je de kabelboom die naast de bobine zit, welke je weer aansluit aan de motorkabelboom.ricardo^gsi schreef:jah het s meer een budget overplaatsing (et s nie voor me eigen astra)
denk wel even nieuwe pakkingen der tusse proppe maar voor de rest geen revisie ofzo
en ik zie et wel zitte om dat blok over te hange
ben zelf ook automonteur duz da zal waarschijnlijk wel goed kom
ben nou zelf ook bezig met me calibra turbo die waar de motor helemaal uit mekaar licht want daar kom alles nieuw in
maar mij gaat het der meer om of dat je die kabelboom met computer zo der uit kan hale en die voor die 16v der zo in kan plaatsen
of zit der ook nog een hoop soldeer en dat soort werk aan verbonde?
Als je die niet hebt, heb je een probleem.
Kwamen we bij Redbill ook achter, gezien die van een 8V niet hetzelfde is met de verloopstekkers!
Verder hoef je niet te solderen, tis plug and play.
Zorg alleen dat deel kabelboom van een Astra met C20XE komt!
jah s dat die grote ronde stekker (groene volgens mij)
die loop gewoon naar binnen naar je computer toe dan?
duz als k gewoon de kabel boom van et blok tot aan de computer heb zou het goed moeten zijn in principe
en moet het perce uit een astra komen ook
of mag et ook uit een calibra, vectra of kadett kome
of is dan heel je kabelboom anders??
calibra doet et weer!!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Lees anders mijn restauratietopic even door, en als je vragen hebt, Erwin (GSiTwente), Niels (RallyAstra) en Ik weten precies wat allemaal vervangen moet worden.
Tellerbak kan namelijk gewoon blijven zitten. Is leuk om te vervangen, maar technisch gezien zeker niet noodzakelijk!!! (Ik heb ook gewoon mijn 8V bak er nog in zitten)
Gaskabel moet vervangen etc. etc. Check dus gewoon even: Klikkie doen
Tellerbak kan namelijk gewoon blijven zitten. Is leuk om te vervangen, maar technisch gezien zeker niet noodzakelijk!!! (Ik heb ook gewoon mijn 8V bak er nog in zitten)
Gaskabel moet vervangen etc. etc. Check dus gewoon even: Klikkie doen
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)