C18XE >>> C20XE Update 31-1-2008 Gele koni's
C18XE >>> C20XE Update 31-1-2008 Gele koni's
Na me 1.8 16v iets meer als een jaar gehad te hebben wil ik natuurlijk wel keer het echte GSI blok gister dus me auto weg gebracht naar Niels voor de motorombouw.
in dit topic komen alle foto's en de voortgang...
Hier me oude blok.....
En het nieuwe blok met DIS ontsteking en 180.000 gelope
in dit topic komen alle foto's en de voortgang...
Hier me oude blok.....
En het nieuwe blok met DIS ontsteking en 180.000 gelope
Laatst gewijzigd door Delax80 op 31 jan 2008 22:40, 8 keer totaal gewijzigd.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
fds
daar heb ik alle vertrouwen in zag er erg goed uit allemaal!!!!Rallyastra schreef:Blok is er in 3 uur uit, inbouwen iets meer werk omdat alles netjes ingebouwd moet worden.
trouwens ter info....me veerpootrubbers worden ook direct vervangen ware flink aan het uitscheuren
goed bezig man
dat blok komt zeker uit een nieuwe type GSI na 95 ofniet?
namelijk preseis de zelfde als die van mij
dat blok komt zeker uit een nieuwe type GSI na 95 ofniet?
namelijk preseis de zelfde als die van mij
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
hgf
ben erg benieuwd vind me c18xe altijd al best pittig dus geen idee hoe een c20xe gaatDiem schreef:Je zal het verschil goed voelen tussen 1.8 en c20xe
1x lang geleden meegereden met Marcel, maar toen had ik zelf nog een 1.8 8v 90 pk. toen kon ik dus nog niet vergelijken
en van die kop geen idee. hij komt uit een astra zonder dikke gsi bumpers. dus na 94. of hij ooit andere kop heeft gekregen, dacht het niet. er zit een KS700 kop op.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ijg
zijn er hier eigenlijk mensen die veel c18xe en veel c20xe hebben gereden?? kzal het zelf volgende week wel merken maar ben erg benieuwd hoeveel het nou eigenlijk scheelt
word lekker veel komende tijd aan me auto gedaan.
- motor ombouw
- nieuwe remmen voor (brembo + ferodo)
- heb al inlegfiltertje liggen voor de c20xe
- veerpootbrug
en wil direct meedoen aan die chipdag bij DDV. wil uiteindelijk ook een SFI vervanger. maar geen idee of ik beter eerst die SFI vervanger kan doen zodat de chip op die verandering ook aangepast is(?????????????????)
oftewel na deze maand ben ik erg blut
word lekker veel komende tijd aan me auto gedaan.
- motor ombouw
- nieuwe remmen voor (brembo + ferodo)
- heb al inlegfiltertje liggen voor de c20xe
- veerpootbrug
en wil direct meedoen aan die chipdag bij DDV. wil uiteindelijk ook een SFI vervanger. maar geen idee of ik beter eerst die SFI vervanger kan doen zodat de chip op die verandering ook aangepast is(?????????????????)
oftewel na deze maand ben ik erg blut
Re: ijg
Denk dat het wel verstandig is om eerste je SFI-vervanger te doen ja...Delax80 schreef:en wil direct meedoen aan die chipdag bij DDV. wil uiteindelijk ook een SFI vervanger. maar geen idee of ik beter eerst die SFI vervanger kan doen zodat de chip op die verandering ook aangepast is(?????????????????)
Om het verschil even in gemeten(!) cijfers neer te zetten:
Opel Astra GSi 16V 1.8 - 1994 (Serie)
Test in sport auto 01/1994
Gewicht 1166 kg
0 - 80 km/h 6,3 s
0 - 100 km/h 9,3 s
0 - 120 km/h 12,5 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 17,5 s
0 - 160 km/h 23,9 s
0 - 180 km/h 38,9 s
0 - 200 km/h - s
Opel Astra GSi 16V 2.0 - 1994 (Serie)
Test in sport auto 10/1994
Gewicht 1193 kg
0 - 80 km/h 5,6 s
0 - 100 km/h 7,9 s
0 - 120 km/h 11,2 s
0 - 140 km/h 15,1 s
0 - 160 km/h 20,7 s
0 - 180 km/h 30,2 s
0 - 200 km/h - s
Scheelt nog best behoorlijk als je kijkt hoeveel het scheelt van 0-160 en 0-180 eigenlijk!!
gfd
dat scheelt idd nogal!! op autoweek staat dat de tijd naar de 100, 8.0 tegenover 9.0 sec is. maar volgens die site van jou scheelt het alweer 1.4, en das best wat
en 8 seconde verschil naar de 180 hij is pas paar dagen weg en kan nu al niet meer wachten haha
en dat chippen moet ik maar even kijken. zit deze maand met nogal veel kosten. dus even vlot direct een SFI vervanger kopen zit er denk ik niet in. of iemand moet er een hebben voor 75-100 euro.
en 8 seconde verschil naar de 180 hij is pas paar dagen weg en kan nu al niet meer wachten haha
en dat chippen moet ik maar even kijken. zit deze maand met nogal veel kosten. dus even vlot direct een SFI vervanger kopen zit er denk ik niet in. of iemand moet er een hebben voor 75-100 euro.
Re: fds
Dat was volgens mij bij Maartje! Ik zou zelf nu een Wiechers kopen...die lopen bovenlangs je SFI-bak/vervanger en daardoor heb je geen gezeik met je LMM(slangen) enzovoorts, wat wel het geval is als hij onderlangs loopt...Delax80 schreef:ik ga zoek doen
las ook ergens dat SFI vervanger met (bepaalde) veerpootbrug soorten niet gaat passen....