Na me 1.8 16v iets meer als een jaar gehad te hebben wil ik natuurlijk wel keer het echte GSI blok gister dus me auto weg gebracht naar Niels voor de motorombouw.
in dit topic komen alle foto's en de voortgang...
Hier me oude blok.....
En het nieuwe blok met DIS ontsteking en 180.000 gelope
Laatst gewijzigd door Delax80 op 31 jan 2008 22:40, 8 keer totaal gewijzigd.
Auto is idd een 95
Blok nokkenassen zijn uit 1987 (wat vaak kan, latere zijn soms weer cosscastkoppen bv, dus vroeg gebouwde)
kop heeft (denk ik) revisie gehad want er zit geen kop op met de 2 zijgaten voor de DIS.
Diem schreef:Je zal het verschil goed voelen tussen 1.8 en c20xe
ben erg benieuwd vind me c18xe altijd al best pittig dus geen idee hoe een c20xe gaat
1x lang geleden meegereden met Marcel, maar toen had ik zelf nog een 1.8 8v 90 pk. toen kon ik dus nog niet vergelijken
en van die kop geen idee. hij komt uit een astra zonder dikke gsi bumpers. dus na 94. of hij ooit andere kop heeft gekregen, dacht het niet. er zit een KS700 kop op.
zijn er hier eigenlijk mensen die veel c18xe en veel c20xe hebben gereden?? kzal het zelf volgende week wel merken maar ben erg benieuwd hoeveel het nou eigenlijk scheelt
word lekker veel komende tijd aan me auto gedaan.
- motor ombouw
- nieuwe remmen voor (brembo + ferodo)
- heb al inlegfiltertje liggen voor de c20xe
- veerpootbrug
en wil direct meedoen aan die chipdag bij DDV. wil uiteindelijk ook een SFI vervanger. maar geen idee of ik beter eerst die SFI vervanger kan doen zodat de chip op die verandering ook aangepast is(?????????????????)
Delax80 schreef:en wil direct meedoen aan die chipdag bij DDV. wil uiteindelijk ook een SFI vervanger. maar geen idee of ik beter eerst die SFI vervanger kan doen zodat de chip op die verandering ook aangepast is(?????????????????)
Denk dat het wel verstandig is om eerste je SFI-vervanger te doen ja...
Om het verschil even in gemeten(!) cijfers neer te zetten:
Opel Astra GSi 16V 1.8 - 1994 (Serie)
Test in sport auto 01/1994
Gewicht 1166 kg
0 - 80 km/h 6,3 s
0 - 100 km/h 9,3 s
0 - 120 km/h 12,5 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 17,5 s
0 - 160 km/h 23,9 s
0 - 180 km/h 38,9 s
0 - 200 km/h - s
Opel Astra GSi 16V 2.0 - 1994 (Serie)
Test in sport auto 10/1994
Gewicht 1193 kg
0 - 80 km/h 5,6 s
0 - 100 km/h 7,9 s
0 - 120 km/h 11,2 s
0 - 140 km/h 15,1 s
0 - 160 km/h 20,7 s
0 - 180 km/h 30,2 s
0 - 200 km/h - s
Scheelt nog best behoorlijk als je kijkt hoeveel het scheelt van 0-160 en 0-180 eigenlijk!!
dat scheelt idd nogal!! op autoweek staat dat de tijd naar de 100, 8.0 tegenover 9.0 sec is. maar volgens die site van jou scheelt het alweer 1.4, en das best wat
en 8 seconde verschil naar de 180 hij is pas paar dagen weg en kan nu al niet meer wachten haha
en dat chippen moet ik maar even kijken. zit deze maand met nogal veel kosten. dus even vlot direct een SFI vervanger kopen zit er denk ik niet in. of iemand moet er een hebben voor 75-100 euro.
las ook ergens dat SFI vervanger met (bepaalde) veerpootbrug soorten niet gaat passen....
Dat was volgens mij bij Maartje! Ik zou zelf nu een Wiechers kopen...die lopen bovenlangs je SFI-bak/vervanger en daardoor heb je geen gezeik met je LMM(slangen) enzovoorts, wat wel het geval is als hij onderlangs loopt...