De nieuwe échte GSi!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24 feb 2007 13:08
- Locatie: Lemmer / Driebergen
- Contacteer:
De nieuwe échte GSi!
Opel heeft de roep om meer vermogen voor de Corsa ter harte genomen: naast de heftige OPC komt er nu een tweede snelle variant. Opel plakt er meteen maar een legendarisch typeplaatje op: GSI.
De GSI krijgt een gedowntunede versie van de 1,6-liter turbomotor uit de OPC onder de kap. De motor levert in de iets minder gepeperde Corsa 150 pk. De acceleratiecijfers zijn dik voor elkaar: de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 8,1 seconden. De topsnelheid ligt op 210 kilometer per uur.
Het gemiddeld verbruik is met 7,9 liter per 100 kilometer gelijk aan dat van de Corsa OPC. In tegenstelling tot de top-Corsa is de GSI ook als vijfdeurs te bestellen. De auto onderscheidt zich van zijn mindere broeders door een voorspoiler en 17 inch lichtmetalen wielen en aluminium pedalen. In de herfst komt de Opel Corsa GSI naar ons land.
De GSI krijgt een gedowntunede versie van de 1,6-liter turbomotor uit de OPC onder de kap. De motor levert in de iets minder gepeperde Corsa 150 pk. De acceleratiecijfers zijn dik voor elkaar: de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 8,1 seconden. De topsnelheid ligt op 210 kilometer per uur.
Het gemiddeld verbruik is met 7,9 liter per 100 kilometer gelijk aan dat van de Corsa OPC. In tegenstelling tot de top-Corsa is de GSI ook als vijfdeurs te bestellen. De auto onderscheidt zich van zijn mindere broeders door een voorspoiler en 17 inch lichtmetalen wielen en aluminium pedalen. In de herfst komt de Opel Corsa GSI naar ons land.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
indd jah2.nullutje schreef:en de astra?
maar denk dat die alleen maar in de OPC versie blijft
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24 feb 2007 13:08
- Locatie: Lemmer / Driebergen
- Contacteer:
astra gsi zou ckers zijn..
mja.. we hebn nu ook de 1.6 Turbo met 180pk en de OPC met 240pk..
denk niet dat er een tussenmodel komt met iets van 210 pk ofzo..
eigenlijk moest de 1.6 Turbo de GSi genoemd worden mja..
snap ook niet dat de 1.6 Turbo in de Corsa OPC 192pk heeft..
de 1.6 Turbo in de (nieuwe) Corsa GSi 150pk heeft, en in de Astra 180pk :S volgens mij is dit allemaal hetzelfde blok alleen met andere setup.. toch?
mja.. we hebn nu ook de 1.6 Turbo met 180pk en de OPC met 240pk..
denk niet dat er een tussenmodel komt met iets van 210 pk ofzo..
eigenlijk moest de 1.6 Turbo de GSi genoemd worden mja..
snap ook niet dat de 1.6 Turbo in de Corsa OPC 192pk heeft..
de 1.6 Turbo in de (nieuwe) Corsa GSi 150pk heeft, en in de Astra 180pk :S volgens mij is dit allemaal hetzelfde blok alleen met andere setup.. toch?
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Tuurlijk wel, alleen de turbo meestal niet, maar dat ligt niet aan de turbo, maar aan de lomperds die er mee rijden.... als je netjes je onderhoud doet, je rijdt hem normaal warm en laat hem nadraaien elke keer voor je hem uitzet, kan dat heel lang meegaan... probleem is vaak dat die blokjes in de loop der jaren hier en daar getuned worden, en dus ook op hun donder getrapt, door diverse eigenaren...
Ik durf te wedden dat een standaard LET makkelijk 2 ton kan halen als je normaal doet en het onderhoud (lees olieverversen) bijhoudt... zéker de nieuwere LET's
Ik durf te wedden dat een standaard LET makkelijk 2 ton kan halen als je normaal doet en het onderhoud (lees olieverversen) bijhoudt... zéker de nieuwere LET's
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dat hóeft niet per se, maar grotere IC's, sjippies en hogere drukken e.d. kunnen wel hun tol eisen na verloop van tijd...
Ik zei ook STANDAARD he
Vergelijk het maar eens met een turbodiesel, lekkere lage druk, en veel snelweg km's.
Ik zei ook STANDAARD he
Vergelijk het maar eens met een turbodiesel, lekkere lage druk, en veel snelweg km's.
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 07 jun 2007 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Zie vaker soebjes Turbo met meer als 3 ton op de klok...Zelfs ene met 440k!Mad Driver schreef:hmm ok sound als jij het zegt geloof ik je....
moet wel zeggen heb nooit een turbo benzine motor gezien, die meer dan 2ton heeft gelopen.
maar zoals jij zegt zullen ze wel slecht behandelt zijn.
Het kan wel, maar net zoals sound zegt is het nog gevoeliger voor lomperikken die hem wel even lekker warm stampen en op de watertemp meter gaan rijden...
Zal mij geen ruk boeien, ik hoef het niet te betalen maar turbootjes worden zooo mishandeld Vandaar de slechte naam...Zelfde verhaal met de g-laders....
Maar ach, NA blijft vetter Liever dikke v6/v8/v10 als een 4 cil turbo...
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Tegen de tijd dat ik hem zou kunnen betalen, mócht ik er eentje willen, zijn er al plenty geimporteerd uit duitsland
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
- Locatie: Maarssen
hmm leuk gedaan..
ik vind het een beetj everwaarlozing van het GSI embleem...
1.6 ???
waar is de 2.0 dan..
beter komt er een dikke ASTRA 2.0 16v of wellicht 20v Turbo GSI
met standaard 220-260pk en een koppel rond de 300nm OE OE OE
Als die komt MOET MOET ik er 1 hebben..
ik ben namelijk laatst eruit gereden door een 2006/7 GOLF V GTI met eenkerel achter het stuur over de 40 pffff
dus daarom
ik vind het een beetj everwaarlozing van het GSI embleem...
1.6 ???
waar is de 2.0 dan..
beter komt er een dikke ASTRA 2.0 16v of wellicht 20v Turbo GSI
met standaard 220-260pk en een koppel rond de 300nm OE OE OE
Als die komt MOET MOET ik er 1 hebben..
ik ben namelijk laatst eruit gereden door een 2006/7 GOLF V GTI met eenkerel achter het stuur over de 40 pffff
dus daarom
Don't be scared it's only a GSI
Opel Astra GTC OPC 4 cilinderSmoothWriter schreef:hmm leuk gedaan..
ik vind het een beetj everwaarlozing van het GSI embleem...
1.6 ???
waar is de 2.0 dan..
beter komt er een dikke ASTRA 2.0 16v of wellicht 20v Turbo GSI
met standaard 220-260pk en een koppel rond de 300nm OE OE OE
Als die komt MOET MOET ik er 1 hebben..
ik ben namelijk laatst eruit gereden door een 2006/7 GOLF V GTI met eenkerel achter het stuur over de 40 pffff
dus daarom
177 kW (240 pk)
244 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,4 s
max. koppel 320 Nm
Dit is ook niet verkeerd hoor
Als je naar het blok van en Vectra Opc 6 cilinder kijkt,en die komt heus wel in een Astra ofzo
206 kW (280 pk)
250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,3 s
max. koppel 355 Nm
Moet je kijken naar het koppel verschil
Astra Station GSi 16v
Re: fd
Duidelijk!!! Beetje een afdankertje zo...GSi is altijd het snelste model geweest, toen vervangen door OPC en nu een tussenmodelletje...gaar!Delax80 schreef:vind dat de GSI het snelste model moet zijn niet "ook een sportieveling "
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
De Corsa OPC moet €29.500,- euro kosten,de GSi zou rond de €26.000,- euro moeten kosten heb ik gehoord.
Komt dus waarschijnlijk niet naar NL omdat ze bang zijn dat ie toch niet word verkocht ..
Wij hebben dus een OPC staan op het werk en heb er al mee gereden,hier de pics:
En hier een filmpje: http://youtube.com/watch?v=vqFvOqZOXkI
Komt dus waarschijnlijk niet naar NL omdat ze bang zijn dat ie toch niet word verkocht ..
Wij hebben dus een OPC staan op het werk en heb er al mee gereden,hier de pics:
En hier een filmpje: http://youtube.com/watch?v=vqFvOqZOXkI
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-