fel schokken(inhouden) c20ne

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
waxweazle
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2004 05:13
Locatie: Heusden-Zolder

fel schokken(inhouden) c20ne

Bericht door waxweazle »

hoi jongens,

ik was gisteren fijn aant het rijden, opeens kom ik rond de 2500 a 3000 toeren en de auto schokt 1keer heel hard en het motorstoringlampje brande heel effe, :cry:

telkens als ik rond toerental van 3000 kwam had de auto dit, ben toen op heel laag toeren naar huis gereden :(

weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit al meegemaakt?


vriendelijke groeten wim,
tuning is not a crime
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

eerst even uitlezen, dan weet je waar je moet zoeken...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
waxweazle
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2004 05:13
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door waxweazle »

dan moet ik naar de opeldealer voor uit te lezen? of kan ik dit zelf?

heb juist effe gereden en hij had het niet meer, ma ben er toch niet gerust in.
gisteren op het moment da het gebeurde, was de motor wel redelijk warm.

groeten wim
tuning is not a crime
waxweazle
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2004 05:13
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door waxweazle »

het gaat om een c20ne (was ik vergeten te vermelden)
tuning is not a crime
Gebruikersavatar
Army Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 mar 2007 15:41
Locatie: spijkenisse

Bericht door Army Gsi »

heb ik ook gehad, bij mij was het valse lucht toen...
misschien ergens scheur in je aanzuigslang ofzo...

je kan hem zelf uitlezen...staat hier ergens op het forum geloof ik hoe je dat moet doen.

maar als je naar de opel dealer gaat lezen ze hem met de Tech, kunnen ze gelijk alles zien. kost 28 euro ofzo...
BOHICA!!!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

in je zekeringenkast zie je het volgende blokje zitten:

Afbeelding

die twee rode connectortjes verbind je dus gewoon met elkaar m.b.v. een paperclip o.i.d.

Vervolgens draai je je contact aan en gaat je MM lampje oplichten... iedere foutode wordt drie maal achtereenvolgens herhaald.

een foutcode wordt aangegeven door knipperen. Bijv. een keer knipperen, even pauze en vervolgens weer drie maal knipperen is de code 13.

Let even op dat je als eerst altijd code 12 krijgt, omdat de motor niet draait, dat is normaal.

Let dus wel op, alle codes worden drie maal achtereenvolgens herhaald.

hier kun je de foutcodes bepalen:

http://www.astragsi.cwc.net/faultcode.htm
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
waxweazle
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2004 05:13
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door waxweazle »

dank je voor de fijne reacties, ik ga morgen de foutcodes proberen uit te lezen, aanzuigslang heb ik nog niet zo lang geleden vervangen, ik denk meer aan een brandstof tekort ofzo.

daarjuist draaide hij stationair ook anders dan ervoor.
en hield in met gas geven.

de motor is deze winter gereviseerd, er zit een 283graden nokkenas in, met nokkenas tandwiel, regelb brandstofdruk, lexmaul inlaat, supersprint uitlaatcollector, katvervanger,orig mid demper, supersprinteinddemper heb ik vorige week pas gezet.

de computer is nog niet opnieuw gemapt, dit gebeurt over 2 weken pas
maar heb de motor zo ingereden en heb nooit problemen gehad. (alleen dat ie onregelmatig draait stationair. maar is normaal met de nokkenas

vriendelijke groeten wim
tuning is not a crime
waxweazle
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2004 05:13
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door waxweazle »

die foutcodes op de link, zijn deze ook voor c20ne
tuning is not a crime
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

waxweazle schreef:die foutcodes op de link, zijn deze ook voor c20ne
jep
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Hmm maar hoe weet je dat het dus 13 of 18 of wat dan ook mag zijn, hij knippert en dan pauze en dan knippert hij 3 keer
maar hoe zit dat dan met een ander getal want ik snap het niet zo goed :oops:
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Dat gaat ook zo helemaal niet werken, want je krijgt wel foutcode, alleen de diagnose ga je zelf niet kunnen stellen.

En dat klinkt lomp, maar veel opel dealers gaan die diagnose ook niet stellen, die denken dan, oh ja dat voltage low, dan is die het.

Die is het dan helemaal niet, dus:

stap 1: de juiste foutcode
stap 2: de juiste diagnose
stap 3: oplossen, stap 3 is vaak vrij simpel, stap 2 is vaak het probleem.

Maar begin bij stap 1. Stap 1, laat je ook geen oor aannaaien qua 2.
Helemaal OGC hoeft ook weer niet. Maar dit heb je nu al zo lang.....
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Theo Gsi schreef:Hmm maar hoe weet je dat het dus 13 of 18 of wat dan ook mag zijn, hij knippert en dan pauze en dan knippert hij 3 keer
maar hoe zit dat dan met een ander getal want ik snap het niet zo goed :oops:
(1 keer knipperen, pauze en drie keer knipperen is code 13.)

wat hierboven tussen haakjes staat wordt dus drie keer herhaald. daarna krijg je een eventuele andere foutcode te zien, bijv. 5 keer knipperen, pauze en twee keer knipperen, dit is dan 52. Deze wordt ook drie keer herhaald.

en wat plug zegt klopt ook, maar het helpt je wel degelijk hoor. Kijk nou maar eerst wat ie aangeeft.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
waxweazle
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2004 05:13
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door waxweazle »

hij geeft alleen code 12 en code 31,
12 is fault download started
31 is dat de motor niet draait.

en als de motor draait geeft gij alleen code 12.

het is echt precies een brandstofprobleem, want meestal draait hij normaal en als ik effe beetje gas geef en rond de 3000 toeren kom schokt hij weer 1keer hard met een lichte plof. de motor slaat niet af of zo.

kan het zijn dat de brandstof filter verstopt is door de benzinetank volledig leeg te rijden, heb het een paar weken geleden aan de hand gehad.


groeten wim
tuning is not a crime
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

zou mieschien wel kunnen...het is zowiezo verstandig je benzinefilter te vervangen, als het al een tijdje opzit.
heb ik ook laatst gedaan en er kwam veel zwarte benzine uit, wat aangeeft dat die heel oud was dus veel rotzooi heeft opgevangen.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
waxweazle
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 feb 2004 05:13
Locatie: Heusden-Zolder

Bericht door waxweazle »

het is eindelijk opgelost :D

het was de +kabel van de dynamo, waarvan de isolatie beetje was weggeschuurt. en deze kwam met het kantelen van de motor bij het optrekken tegen de startmotor. gaf dus effe kortstluiting.

groeten wim
tuning is not a crime
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

ahh kijk weer wat geleerd..
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

waxweazle schreef:het is eindelijk opgelost :D

het was de +kabel van de dynamo, waarvan de isolatie beetje was weggeschuurt. en deze kwam met het kantelen van de motor bij het optrekken tegen de startmotor. gaf dus effe kortstluiting.

groeten wim
:o

Same here.... als nood reparatie heb ik deze moeten vervangen.... maar de kabel was daarna zo heet geworden dat de mantel er af is gegaan.. en inderdaad tegen de behuizing van de dynamo komt.... maar het is een massakabel dus dacht ik dat dat geen probleem hoefte te geven...
C20XE '94
Plaats reactie