fel schokken(inhouden) c20ne
fel schokken(inhouden) c20ne
hoi jongens,
ik was gisteren fijn aant het rijden, opeens kom ik rond de 2500 a 3000 toeren en de auto schokt 1keer heel hard en het motorstoringlampje brande heel effe,
telkens als ik rond toerental van 3000 kwam had de auto dit, ben toen op heel laag toeren naar huis gereden
weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit al meegemaakt?
vriendelijke groeten wim,
ik was gisteren fijn aant het rijden, opeens kom ik rond de 2500 a 3000 toeren en de auto schokt 1keer heel hard en het motorstoringlampje brande heel effe,
telkens als ik rond toerental van 3000 kwam had de auto dit, ben toen op heel laag toeren naar huis gereden
weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit al meegemaakt?
vriendelijke groeten wim,
tuning is not a crime
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
heb ik ook gehad, bij mij was het valse lucht toen...
misschien ergens scheur in je aanzuigslang ofzo...
je kan hem zelf uitlezen...staat hier ergens op het forum geloof ik hoe je dat moet doen.
maar als je naar de opel dealer gaat lezen ze hem met de Tech, kunnen ze gelijk alles zien. kost 28 euro ofzo...
misschien ergens scheur in je aanzuigslang ofzo...
je kan hem zelf uitlezen...staat hier ergens op het forum geloof ik hoe je dat moet doen.
maar als je naar de opel dealer gaat lezen ze hem met de Tech, kunnen ze gelijk alles zien. kost 28 euro ofzo...
BOHICA!!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
in je zekeringenkast zie je het volgende blokje zitten:
die twee rode connectortjes verbind je dus gewoon met elkaar m.b.v. een paperclip o.i.d.
Vervolgens draai je je contact aan en gaat je MM lampje oplichten... iedere foutode wordt drie maal achtereenvolgens herhaald.
een foutcode wordt aangegeven door knipperen. Bijv. een keer knipperen, even pauze en vervolgens weer drie maal knipperen is de code 13.
Let even op dat je als eerst altijd code 12 krijgt, omdat de motor niet draait, dat is normaal.
Let dus wel op, alle codes worden drie maal achtereenvolgens herhaald.
hier kun je de foutcodes bepalen:
http://www.astragsi.cwc.net/faultcode.htm
die twee rode connectortjes verbind je dus gewoon met elkaar m.b.v. een paperclip o.i.d.
Vervolgens draai je je contact aan en gaat je MM lampje oplichten... iedere foutode wordt drie maal achtereenvolgens herhaald.
een foutcode wordt aangegeven door knipperen. Bijv. een keer knipperen, even pauze en vervolgens weer drie maal knipperen is de code 13.
Let even op dat je als eerst altijd code 12 krijgt, omdat de motor niet draait, dat is normaal.
Let dus wel op, alle codes worden drie maal achtereenvolgens herhaald.
hier kun je de foutcodes bepalen:
http://www.astragsi.cwc.net/faultcode.htm
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
dank je voor de fijne reacties, ik ga morgen de foutcodes proberen uit te lezen, aanzuigslang heb ik nog niet zo lang geleden vervangen, ik denk meer aan een brandstof tekort ofzo.
daarjuist draaide hij stationair ook anders dan ervoor.
en hield in met gas geven.
de motor is deze winter gereviseerd, er zit een 283graden nokkenas in, met nokkenas tandwiel, regelb brandstofdruk, lexmaul inlaat, supersprint uitlaatcollector, katvervanger,orig mid demper, supersprinteinddemper heb ik vorige week pas gezet.
de computer is nog niet opnieuw gemapt, dit gebeurt over 2 weken pas
maar heb de motor zo ingereden en heb nooit problemen gehad. (alleen dat ie onregelmatig draait stationair. maar is normaal met de nokkenas
vriendelijke groeten wim
daarjuist draaide hij stationair ook anders dan ervoor.
en hield in met gas geven.
de motor is deze winter gereviseerd, er zit een 283graden nokkenas in, met nokkenas tandwiel, regelb brandstofdruk, lexmaul inlaat, supersprint uitlaatcollector, katvervanger,orig mid demper, supersprinteinddemper heb ik vorige week pas gezet.
de computer is nog niet opnieuw gemapt, dit gebeurt over 2 weken pas
maar heb de motor zo ingereden en heb nooit problemen gehad. (alleen dat ie onregelmatig draait stationair. maar is normaal met de nokkenas
vriendelijke groeten wim
tuning is not a crime
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Dat gaat ook zo helemaal niet werken, want je krijgt wel foutcode, alleen de diagnose ga je zelf niet kunnen stellen.
En dat klinkt lomp, maar veel opel dealers gaan die diagnose ook niet stellen, die denken dan, oh ja dat voltage low, dan is die het.
Die is het dan helemaal niet, dus:
stap 1: de juiste foutcode
stap 2: de juiste diagnose
stap 3: oplossen, stap 3 is vaak vrij simpel, stap 2 is vaak het probleem.
Maar begin bij stap 1. Stap 1, laat je ook geen oor aannaaien qua 2.
Helemaal OGC hoeft ook weer niet. Maar dit heb je nu al zo lang.....
En dat klinkt lomp, maar veel opel dealers gaan die diagnose ook niet stellen, die denken dan, oh ja dat voltage low, dan is die het.
Die is het dan helemaal niet, dus:
stap 1: de juiste foutcode
stap 2: de juiste diagnose
stap 3: oplossen, stap 3 is vaak vrij simpel, stap 2 is vaak het probleem.
Maar begin bij stap 1. Stap 1, laat je ook geen oor aannaaien qua 2.
Helemaal OGC hoeft ook weer niet. Maar dit heb je nu al zo lang.....
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
(1 keer knipperen, pauze en drie keer knipperen is code 13.)Theo Gsi schreef:Hmm maar hoe weet je dat het dus 13 of 18 of wat dan ook mag zijn, hij knippert en dan pauze en dan knippert hij 3 keer
maar hoe zit dat dan met een ander getal want ik snap het niet zo goed
wat hierboven tussen haakjes staat wordt dus drie keer herhaald. daarna krijg je een eventuele andere foutcode te zien, bijv. 5 keer knipperen, pauze en twee keer knipperen, dit is dan 52. Deze wordt ook drie keer herhaald.
en wat plug zegt klopt ook, maar het helpt je wel degelijk hoor. Kijk nou maar eerst wat ie aangeeft.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
hij geeft alleen code 12 en code 31,
12 is fault download started
31 is dat de motor niet draait.
en als de motor draait geeft gij alleen code 12.
het is echt precies een brandstofprobleem, want meestal draait hij normaal en als ik effe beetje gas geef en rond de 3000 toeren kom schokt hij weer 1keer hard met een lichte plof. de motor slaat niet af of zo.
kan het zijn dat de brandstof filter verstopt is door de benzinetank volledig leeg te rijden, heb het een paar weken geleden aan de hand gehad.
groeten wim
12 is fault download started
31 is dat de motor niet draait.
en als de motor draait geeft gij alleen code 12.
het is echt precies een brandstofprobleem, want meestal draait hij normaal en als ik effe beetje gas geef en rond de 3000 toeren kom schokt hij weer 1keer hard met een lichte plof. de motor slaat niet af of zo.
kan het zijn dat de brandstof filter verstopt is door de benzinetank volledig leeg te rijden, heb het een paar weken geleden aan de hand gehad.
groeten wim
tuning is not a crime
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
zou mieschien wel kunnen...het is zowiezo verstandig je benzinefilter te vervangen, als het al een tijdje opzit.
heb ik ook laatst gedaan en er kwam veel zwarte benzine uit, wat aangeeft dat die heel oud was dus veel rotzooi heeft opgevangen.
heb ik ook laatst gedaan en er kwam veel zwarte benzine uit, wat aangeeft dat die heel oud was dus veel rotzooi heeft opgevangen.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
waxweazle schreef:het is eindelijk opgelost
het was de +kabel van de dynamo, waarvan de isolatie beetje was weggeschuurt. en deze kwam met het kantelen van de motor bij het optrekken tegen de startmotor. gaf dus effe kortstluiting.
groeten wim
Same here.... als nood reparatie heb ik deze moeten vervangen.... maar de kabel was daarna zo heet geworden dat de mantel er af is gegaan.. en inderdaad tegen de behuizing van de dynamo komt.... maar het is een massakabel dus dacht ik dat dat geen probleem hoefte te geven...
C20XE '94