Bak in de soep
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Bak in de soep
Het regent problemen deze week. Gisteren is mijn bak in de soep gelopen.
In z'n vrij staat ie nu in een (onbekende zware) versnelling, in z'n 3 en 4 wil ie niet meer. In z'n 1, 2 en vijf slaat de motor af zodra ik de koppeling te ver op laat komen.
Verder geen geratel uit de bak of niks, hij wil gewoon niet meer. Pokken dus. Maandag gaat de wagen naar Niels. Andere F20 eronder. Het zit me niet mee de laatste tijd.
In z'n vrij staat ie nu in een (onbekende zware) versnelling, in z'n 3 en 4 wil ie niet meer. In z'n 1, 2 en vijf slaat de motor af zodra ik de koppeling te ver op laat komen.
Verder geen geratel uit de bak of niks, hij wil gewoon niet meer. Pokken dus. Maandag gaat de wagen naar Niels. Andere F20 eronder. Het zit me niet mee de laatste tijd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Mechaniek is nog goed, zo lijkt het. Heb de pook nog los gehad van de bak. Met de hand op de bak in de versnellingen gezet. Zelfde effect, koppeling op laten komen, motor daalt in toeren, en als ik de koppeling niet weer intrap zou ie afslaan.
Ik kwam gisteren van de snelweg af bij Apeldoorn Noord, nog twee rotondes gehad, kon gewoon op- en terugschakelen. Na de 2e rotonde ging het mis.
Ik kwam gisteren van de snelweg af bij Apeldoorn Noord, nog twee rotondes gehad, kon gewoon op- en terugschakelen. Na de 2e rotonde ging het mis.
Laatst gewijzigd door RedBill op 26 mei 2007 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Denk het idd. Ik moet wel zeggen dat deze bak al helderweg zwaarder schakelde dan mijn F16. Ik had het gevoel dat de synchromeshringen al aardig versleten waren.Laagvlieger schreef:Gruis van binnen dus
Geen tijd om er ééntje te reviseren hoor. Erwin heeft er nog 1 liggen, die moet er gewoon z.s.m. onder. Afhankelijk van hoe die aanvoelt bepaal ik of ik deze die er nu onder zit ga reviseren en later terugswap.Delax80 schreef:idd beetje minder
maarja een verse versnellingsbak is natuurlijk ook weer fijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
De auto staat intussen in vriezenveen. Vriend van me was zo aardig om mij de hele 101 km te slepen.
Ik heb nog nooit zo zuinig gereden. 1,4 liter / 100 km gemiddeld. (Motor liep stationair voor de stuur- en rembekrachtiging).
Ik heb nog een interessante theorie over wat er in de bak aan de hand is.
Ik denk dat de schakelvork van de 3e / 4e versnelling kapot is (verbogen, gebroken). Waarom denk ik dat?
- Ik schakelde op het moment van dienstweigering van z'n 3 naar z'n vier. De auto staat in de derde versnelling als de pook in z'n vrij staat.
- Wanneer ik 1, 2, 5 of R schakel blokkeert de bak, wat mij erop wijst dat er dan 2 versnellingen tegelijk ingeschakeld zijn. Dit zou alleen moeten kunnen als de vork(en) niet meer goed functione(e)rt(en).
Zou dat mogelijk kunnen zijn?
Ik heb nog nooit zo zuinig gereden. 1,4 liter / 100 km gemiddeld. (Motor liep stationair voor de stuur- en rembekrachtiging).
Ik heb nog een interessante theorie over wat er in de bak aan de hand is.
Ik denk dat de schakelvork van de 3e / 4e versnelling kapot is (verbogen, gebroken). Waarom denk ik dat?
- Ik schakelde op het moment van dienstweigering van z'n 3 naar z'n vier. De auto staat in de derde versnelling als de pook in z'n vrij staat.
- Wanneer ik 1, 2, 5 of R schakel blokkeert de bak, wat mij erop wijst dat er dan 2 versnellingen tegelijk ingeschakeld zijn. Dit zou alleen moeten kunnen als de vork(en) niet meer goed functione(e)rt(en).
Zou dat mogelijk kunnen zijn?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Die bak gaat dus zeker voor een kijkje binnenin uit elkaar.
Wil wel eens weten wat er mee aan de hand is.
Dat is ook het grootste probleem met zulke dingen, staat v.d. bakken (wanneer je er zelf niet mee gereden hebt) is vaak onbekend.
Gezien beide bakken van motoren afkomen welke ik ooit eens gekocht heb, kun je er weinig aan na vertellen.
Wil wel eens weten wat er mee aan de hand is.
Dat is ook het grootste probleem met zulke dingen, staat v.d. bakken (wanneer je er zelf niet mee gereden hebt) is vaak onbekend.
Gezien beide bakken van motoren afkomen welke ik ooit eens gekocht heb, kun je er weinig aan na vertellen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
jaaa OK dat weet ik ook wel
maree spaghettie spruitstuk+sportdemper+ goed onderhoud doen wonderen...
Nee hoor snap ook wel dat die stukkie harder zal trekken..
maar is best kut op de top....bij de 210 zit ik al op de 6d toeren.
en ja veel meer kan ik niet.
maar die 2l zal natuurlijk tot de 7d toeren gaan. scheelt weer.
maree spaghettie spruitstuk+sportdemper+ goed onderhoud doen wonderen...
Nee hoor snap ook wel dat die stukkie harder zal trekken..
maar is best kut op de top....bij de 210 zit ik al op de 6d toeren.
en ja veel meer kan ik niet.
maar die 2l zal natuurlijk tot de 7d toeren gaan. scheelt weer.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
C20XE heeft standaard al een spaghettie en een sportdemper geeft geen extra peekaas...Mad Driver schreef: maree spaghettie spruitstuk+sportdemper+ goed onderhoud doen wonderen...
Nee hoor, hij zal vast lekker lopen. We zullen het wel zien als we die Club Chiptune Dag nog eens hebben he! Zal er binnenkort trouwens nog eens achter bellen, want heb nog steeds geen reactie van Dennis!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik hoop wel dat de F16 op lange termijn het geweld van de C20XE aan kan. Ik zal toch in de toekomst wel weer overgaan naar een F20. Eerst deze klap maar weer te boven komen.
Ennuh, Mad Driver, je mag em er nog wel eens naast zetten hoor... Eens kijken wat 30 Nm minder doet...
Ennuh, Mad Driver, je mag em er nog wel eens naast zetten hoor... Eens kijken wat 30 Nm minder doet...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
- Locatie: Maarssen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
- Locatie: Maarssen
ow ok..GSi Twente schreef:Er zijn tig verschillende versies van F20 en F16 bakken.
Eindreducties maken vaak het verschil.
Close ratio, Long ratio, enz.
Mooi dat ie weer rijd WJ!
close ratio is voor snellere acceleratie en long ratio is voor hogere top...
toch ?
wat is nou de beste bak als je een standaard c20xe hebt en je wilt lekkere acceleratie en een gemiddelde top maar niet een bak die snel aan gort getrokken wordt..
Don't be scared it's only a GSI
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht