deuren demonteren + kortsluiting!!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
deuren demonteren + kortsluiting!!!
Ik krijg die pennen waarmee de portieren vastzitten niet los. Waterpomptang en hamer idee werkt niet, er komt geen beweging in.
Helpp!!!!
Helpp!!!!
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 29 mei 2007 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Toen ik mijn pinnen heb vervangen heb ik ze eerst een klein stukje van inderuit getikt, daarna met een metalen staaf met een U vormige inkeping onder de kraag van de pin getikt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
probleem verholpen... met de krik moet je hem telkens een stukkie omhoog krikken, dan gaat het steeds makkelijker en tik je em er zo uit.
Maar nu is er een ander probleem. beide deuren aangesloten. in eerste instantie werkte (na plaatsing linkerdeur) het linkerraam perfect.
Nadat ik de rechterdeur aansloot, sloegen (na contact aan) de stoppen door.
Cockpitverlichting sloeg uit en motor wilde niet meer aanslaan
De rest werkt wel (koplampen, radio etc.) maar cockpitverlichting en starten werken niet meer.
Alle zekeringen in orde, geen vonk op de bougies en elektrische ramen werken ook niet meer. Rechterdeur eraf en proberen levert zelfde resultaat
Maar nu is er een ander probleem. beide deuren aangesloten. in eerste instantie werkte (na plaatsing linkerdeur) het linkerraam perfect.
Nadat ik de rechterdeur aansloot, sloegen (na contact aan) de stoppen door.
Cockpitverlichting sloeg uit en motor wilde niet meer aanslaan
De rest werkt wel (koplampen, radio etc.) maar cockpitverlichting en starten werken niet meer.
Alle zekeringen in orde, geen vonk op de bougies en elektrische ramen werken ook niet meer. Rechterdeur eraf en proberen levert zelfde resultaat
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Heb je deuren MET elec. ramen erin gezet en HAD je handbediende?
Zo ja, dan kan de kortsluiting in de rechterdeur veroorzaakt worden als je >94 deuren / ramen erin hebt gezet en je een <94er hebt.
Anders heb je gewoon kortsluiting in de rechterdeur.
Zo ja, dan kan de kortsluiting in de rechterdeur veroorzaakt worden als je >94 deuren / ramen erin hebt gezet en je een <94er hebt.
Anders heb je gewoon kortsluiting in de rechterdeur.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
de 2 dikke groene hoofdzekeringen zijn ook nog goed?
nog een zekering onder de motorkap? dat bakje bij je schutbord bv
(zal je ook al 5x hebben nagekeken waarschijnlijk)
draad doorgefikt ergens ?
even acrobatische toeren uithalen om te kijken achter je zekeringkast. en de draden vanaf je deur proberen te volgen, voetpaneeltje en dashkastje er even uit.
deurstekkers zou ik voorlopig even loslaten, blijkbaar hebben je electrische deuren ergens een gigafout veroorzaakt.
succes met zoeken!
nog een zekering onder de motorkap? dat bakje bij je schutbord bv
(zal je ook al 5x hebben nagekeken waarschijnlijk)
draad doorgefikt ergens ?
even acrobatische toeren uithalen om te kijken achter je zekeringkast. en de draden vanaf je deur proberen te volgen, voetpaneeltje en dashkastje er even uit.
deurstekkers zou ik voorlopig even loslaten, blijkbaar hebben je electrische deuren ergens een gigafout veroorzaakt.
succes met zoeken!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
fuck it, ik kan dus echt gewoon niks vinden heh
ik ben radeloos!!
CV naar die deur werkt trouwens wel gewoon.
nog 1 x voor de duidelijkheid dus:
- Cv werkt gewoon WEL over alle deuren
- Elektr. ramen doen het NIET (eerst links wel perfect, na plaatsen rechterdeur niks meer)
- Binnenelektronica werkt WEL, zoals radio, licht etc.
- Cockpitverlichting (lampjes etc.) werkt NIET
- Motor slaat NIET aan en krijgt GEEN vonk
- Koplampen werken WEL
ik ben radeloos!!
CV naar die deur werkt trouwens wel gewoon.
nog 1 x voor de duidelijkheid dus:
- Cv werkt gewoon WEL over alle deuren
- Elektr. ramen doen het NIET (eerst links wel perfect, na plaatsen rechterdeur niks meer)
- Binnenelektronica werkt WEL, zoals radio, licht etc.
- Cockpitverlichting (lampjes etc.) werkt NIET
- Motor slaat NIET aan en krijgt GEEN vonk
- Koplampen werken WEL
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
- Locatie: Maarssen
2.nullutje schreef:fuck it, ik kan dus echt gewoon niks vinden heh
ik ben radeloos!!
CV naar die deur werkt trouwens wel gewoon.
Startonderbreking naar de klote?
hoofdschakelaar/Relais doorgebrand?
Of je hebt kortsluiting veroorzaakt op je chassis en als ik het goed hebt zit aan je rechterkant ook je motronic toch..??
heb je die niet naar de knoppe geholpen?
Don't be scared it's only a GSI
begin eerst eens met je zekeringen door te METEN.
meten is weten. al heb je ze microscopisch bekeken er kan ergens iets niet goed zitten.
neem aan dat je de bijrijders deur er wel weer afgehaald hebt??stap voor stap gaan meten.
vanaf de accu naar de zekering kast vanaf de zekering kast naar de deur etc.
1 voor 1 dingen uit gaan sluiten.
(misschien heb je het al gedaan maar dat ka ni kniet zien vanaf hier )
meten is weten. al heb je ze microscopisch bekeken er kan ergens iets niet goed zitten.
neem aan dat je de bijrijders deur er wel weer afgehaald hebt??stap voor stap gaan meten.
vanaf de accu naar de zekering kast vanaf de zekering kast naar de deur etc.
1 voor 1 dingen uit gaan sluiten.
(misschien heb je het al gedaan maar dat ka ni kniet zien vanaf hier )
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
oke, heb de zekeringen doorgemeten, die zijn goed. Heb ook gemeten of de contacten in de zekeringenkast spanning krijgen.
de contactjes in de zekeringenkast krijgen allemaal stroom, behalve de zekering (rechtsboven) van de elektrische ramen. Is het normaal dat daar geen spanning op staat, of staat daar pas spanning op zodra je de ramen gebruikt?
de contactjes in de zekeringenkast krijgen allemaal stroom, behalve de zekering (rechtsboven) van de elektrische ramen. Is het normaal dat daar geen spanning op staat, of staat daar pas spanning op zodra je de ramen gebruikt?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
volgens mij staat daar gewoon altijd spanning op, en als je een raamknopje indrukt is de cirkel rond en werkt je raam.
bij mij is weleens een zekering van de ramen gepoeft als ik het contact aandeed. ( maar dat kwam door overvloedig gesprayed in de knopjes denk ik)
ik kan het wel even voor je doormeten, maar pas om een uur of 5
bij mij is weleens een zekering van de ramen gepoeft als ik het contact aandeed. ( maar dat kwam door overvloedig gesprayed in de knopjes denk ik)
ik kan het wel even voor je doormeten, maar pas om een uur of 5
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn