schommelt nog steeds in toeren
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt nog steeds in toeren
mijn c20ne schommelt nog steeds in toeren bij stationair, er zit al een nieuwe lfr op en lmm heb ik ook vervangen, wat kan het nog meer zijn? en er branden ook geen storingslampjes iemand een idee? groeten jelle
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
nee heb ook al gedaan schijnbaar zitten we met het zelfde probleem, ik heb trouwens even mijn motorkap opengedaan en even gas gegeven maar het lijkt wel of hij een openluchtfilter heeft, komt zon geluid onder de filterbak uit!!! of is dat normaal lijkt me eigenlijk wel omdat hij zun lucht nodig heeft bij het gasgeven of vvertel ik nu iets heel raars?
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
nee ik weet het niet 100% zeker maarja , ik heb net even alle stekkers losgehad en allemaal ingespoten met contactspray!!! en een stekker tegenover mijn ventilator zat onder de olie die ook even goed schoongemaakt!!! nu loopt hij 900 toeren is dat goed?
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
precies. maar heeft toch weinig te maken met stationair?
ja schoonmaken is altijd goed. maar dit lijkt me meer een toevalstreffer
maar gsi driver, hoe is de algemene staat van onderhoud? alles al een keer vervangen aan filters, luchtslangen, ontsteking ? waardes al laten checken van je sensoren? temp.meter, lambda, sensoren van krukas, gasklep, enz. gasklep al een keer goed schoon gemaakt
en als ie raar blijft lopen, wie weet wat een vorige eigenaar er mee heeft gedaan, chippie?nokkenas? sluit niks uit na 15 jaar.
succes want ik weet hoe erg je aan zoiets kan storen
ja schoonmaken is altijd goed. maar dit lijkt me meer een toevalstreffer
maar gsi driver, hoe is de algemene staat van onderhoud? alles al een keer vervangen aan filters, luchtslangen, ontsteking ? waardes al laten checken van je sensoren? temp.meter, lambda, sensoren van krukas, gasklep, enz. gasklep al een keer goed schoon gemaakt
en als ie raar blijft lopen, wie weet wat een vorige eigenaar er mee heeft gedaan, chippie?nokkenas? sluit niks uit na 15 jaar.
succes want ik weet hoe erg je aan zoiets kan storen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
ahha ok!!! maar ik heb mijn ontsteking en rotor al vervangen kabels en bougies ook, luchtfilter benzinefilter slangen nog niet welke moet ik allemaal vervangen dan? en wat kost dat ongeveer? en hoe zit het dan met de lamda enzo moet ik die door laten meten? bij opel ofzo? gasklep heb ik nog niet schoongemaakt dan moet ik ook een nieuwe pakking hebben,moet ik nog even halen!!groeten jelle
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
slangen, alle slangen waar lucht doorgaat, rondom je blok. misschien is er 1 poreus, kan ook uit het zicht zijn ergens onder je blok bij je inlaat. carterontluchting, alles goed bekijken.
als je even naar je dealer gaat, waardes laat uitlezen, kost je rond de 20,-
dan haal je meteen die gaskleppakking
en een spuitbus carburateurreiniger
gasklep kan je er ook op laten zitten en alleen van bovenaf de boel schoonmaken
maar hoeveel schommelt je toerental dan? af en toe een paar 100, of gaat ie echt uit zichzelf naar de 1500 of 2000?
als je even naar je dealer gaat, waardes laat uitlezen, kost je rond de 20,-
dan haal je meteen die gaskleppakking
en een spuitbus carburateurreiniger
gasklep kan je er ook op laten zitten en alleen van bovenaf de boel schoonmaken
maar hoeveel schommelt je toerental dan? af en toe een paar 100, of gaat ie echt uit zichzelf naar de 1500 of 2000?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem. gasklephuis 2x schoon gemaakt. (zit overigens geen pakking tussen) dit heeft wel het terugval in toeren opgelost op het moment dat je terugschakeld. maar stationair loopt ie bagger.... erg wisselend, waardoor de uitlaat heel iets ploft en de auto nogal trilt.
slangen lijkt me een beetje duur om alles in 1 klap te vervangen en niet wetend of dit het probleem oplost.
Bougies waren al 2 maanden terug vervangen.
Verder merk ik ook dat hij terughoudt met vol gas... dat er mini-pauzes in zitten ipv 1 rechte vloeiende lijn.
Lastig probleem inderdaad... hopen dat de oorzaak gevonden kan worden...
slangen lijkt me een beetje duur om alles in 1 klap te vervangen en niet wetend of dit het probleem oplost.
Bougies waren al 2 maanden terug vervangen.
Verder merk ik ook dat hij terughoudt met vol gas... dat er mini-pauzes in zitten ipv 1 rechte vloeiende lijn.
Lastig probleem inderdaad... hopen dat de oorzaak gevonden kan worden...
C20XE '94
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
ja ik heb wel eens gehad dat hij naar de 1500 of 2000 toeren gaat!! het is ook als ik mijn wil parkeren en dan in zun achteruit zet,door de hogere toeren hoor je de tandjes over elkaar heen gaan, maar dat zal met de koppeling te maken hebben ofniet?
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
tja heleboel hebben iets van een krakje als je em in zn achteruit zet. soms moet je em eerst even met koppeling in, in zn 1 of 2 zetten en daarna in zn achteruit
in principe kan je met koppeling in volgas geven en in zn achteruit zetten
gaskabel heb ik al eens geopperd. maar jij hebt een vaag probleem dat weer van alles zou kunnen zijn.
succes met zoeken of niet meer irriteren aan je stationair
in principe kan je met koppeling in volgas geven en in zn achteruit zetten
gaskabel heb ik al eens geopperd. maar jij hebt een vaag probleem dat weer van alles zou kunnen zijn.
succes met zoeken of niet meer irriteren aan je stationair
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
ja dat kan ik ook doen!!! miss zit er wel een snelle nokkenas in of een chip hoe kan ik daar achter komen?
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
rollenbanktest bij ddv
paneel bij passagiersvoeten weghalen en motronic bekijken, daar zit er 1 in. nokkenas daarvoor moet je klepdeksel er af.
het lijkt me sterk dat het zoiets is en waarschijnlijk is het allemaal moeilijke overdreven moeite voor raar stationair. maarja dit blijft ook maar op de gok via forums
je moet het maar eens voorleggen bij een meeting, dan trommel je 20 gsi verslaafden op en laat je het horen.
( 24e, kartdag )
paneel bij passagiersvoeten weghalen en motronic bekijken, daar zit er 1 in. nokkenas daarvoor moet je klepdeksel er af.
het lijkt me sterk dat het zoiets is en waarschijnlijk is het allemaal moeilijke overdreven moeite voor raar stationair. maarja dit blijft ook maar op de gok via forums
je moet het maar eens voorleggen bij een meeting, dan trommel je 20 gsi verslaafden op en laat je het horen.
( 24e, kartdag )
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
ja dat zal ik eens doen want ik ben nog nooit meegegaan!!! maar ik heb nu even slick 50 gehaald voor het reinigen van mijn injectie enzo miss helpt dat, maarja nu moet ik daar weer mee wachten want mijn tank is nog half vol en moet bijna leeg zijn!!! dus dat duurt nog even voordat dat spul erin kan, of zal het nu al kunnen? of heeft dat geen nut? groeten jelle
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
ok miss werkt deze wel is van slick 50 petrol treatment deze moet met een bijna lege tank erin gieten en bijtanken!!! ik hoop dat het werkt!!!
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
hmmmmzzz
Er wordt hier bakken met geld besteed aan bougies/kabels/rotor/verdeler/slangen en noem maar op...
Maar gewoon even dat geld bewaren en bij de dealer neer zetten voor een diagnose, met een evt oplossing, lees ik nou nergens...
Niet dat het vervangen van al die dingen niet nuttig kan zijn hoor.
Maar als dadelijk alles vervangen is, kan je waarschijnlijk alweer opnieuw beginnen....(is gissen, en dat is niet de manier)
btw. Je kan bij een dealer ook afspreken, dat ze er bv maar een uur of x bedrag aan mogen werken, als ze niet snel iets vinden.
Deze reply mag je als algemeen beschouwen en niet betreffende 1 persoon
Er wordt hier bakken met geld besteed aan bougies/kabels/rotor/verdeler/slangen en noem maar op...
Maar gewoon even dat geld bewaren en bij de dealer neer zetten voor een diagnose, met een evt oplossing, lees ik nou nergens...
Niet dat het vervangen van al die dingen niet nuttig kan zijn hoor.
Maar als dadelijk alles vervangen is, kan je waarschijnlijk alweer opnieuw beginnen....(is gissen, en dat is niet de manier)
btw. Je kan bij een dealer ook afspreken, dat ze er bv maar een uur of x bedrag aan mogen werken, als ze niet snel iets vinden.
Deze reply mag je als algemeen beschouwen en niet betreffende 1 persoon
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
ik heb die onderdelen al een tijd geleden erop gezet kon ik heel goedkoop aan komen allemaal orgineel en nieuw in doos!! ik heb vandaag opel gebeld maar hij zei dat dat flink duur kon worden omdat er ook geen storingslampje brand kan varieren van de 29 euro tot een paar honderd euro ligt eraan of ze het zo vinden!!! ik ga het gewoon proberen!!! groeten jelle
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
Yeps, Bart heeft gelijk...
Jullie weten hoeveel problemen ik heb gehad met m'n auto met betrekking tot slecht stationair lopen en andere vage problemen etc.
Ik heb er bakken geld tegenaan gegooid en vrijwel niets hielp.
Uiteindelijk besloten hem maar naar de dealer te brengen omdat ik het gewoon hartstikke zat was.
Yeps, het heeft geld gekost.. maar m'n auto rijd weer super nu.
Al het geld dat ik had uitgegeven om de dealer te ontlopen was voor niks, er was namelijk niks met de LFR, er was niks met dit en dat... alleen de LFR was al 150e(!!). Compleet voor niks gekocht.
Uiteindelijk was het een (soms) defecte lambdasonde in combinatie met een gare stuurcomputer in combinatie met een draadbreuk tussen de stuurcomputer en lambdasonde in combinatie met een verstopte inlaatspruitstuknippel. Zie daar maar eens achter te komen
Met een nieuwe lambdasonde en 2e hands stuurcomputer is het opgelost, het had niet meer dan 150 + 25 + arbeid hoeven kosten in tegenstelling tot de paar honderd die ik er van te voren had ingestopt.
Wees dus wijs!
Jullie weten hoeveel problemen ik heb gehad met m'n auto met betrekking tot slecht stationair lopen en andere vage problemen etc.
Ik heb er bakken geld tegenaan gegooid en vrijwel niets hielp.
Uiteindelijk besloten hem maar naar de dealer te brengen omdat ik het gewoon hartstikke zat was.
Yeps, het heeft geld gekost.. maar m'n auto rijd weer super nu.
Al het geld dat ik had uitgegeven om de dealer te ontlopen was voor niks, er was namelijk niks met de LFR, er was niks met dit en dat... alleen de LFR was al 150e(!!). Compleet voor niks gekocht.
Uiteindelijk was het een (soms) defecte lambdasonde in combinatie met een gare stuurcomputer in combinatie met een draadbreuk tussen de stuurcomputer en lambdasonde in combinatie met een verstopte inlaatspruitstuknippel. Zie daar maar eens achter te komen
Met een nieuwe lambdasonde en 2e hands stuurcomputer is het opgelost, het had niet meer dan 150 + 25 + arbeid hoeven kosten in tegenstelling tot de paar honderd die ik er van te voren had ingestopt.
Wees dus wijs!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- gsi driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 apr 2005 11:04
- Locatie: Vught
schommelt
ahh ok!!! dan ga ik dat ook maar eens doen,hopen dat het dan snel gevonden is , maar in ieder geval bedankt!!! groeten jelle
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!