CV op afstand
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
- Locatie: Maarssen
CV op afstand
HELP!
ik ben bezig geweest met cv inbouwen op afstandbediening.
ik heb gehoord dat de opels een min-systeem hebben
ik de min systeem schema aangehouden maar deze wil niet werken!
als ikde kabels aansluit zoals de standaard ook zit dus met de deurslot mee dan gaat het ook mis :S waar kanhet aan liggen
als ik op opslot druk gaat ie op slot en als ik wil openen gebeurt er niks
en draai ik de contacten om
dan gaat ie via open op slot en bij opslot doet ie niks..:S
hoe kan dit!!
plz help me:P
ik ben bezig geweest met cv inbouwen op afstandbediening.
ik heb gehoord dat de opels een min-systeem hebben
ik de min systeem schema aangehouden maar deze wil niet werken!
als ikde kabels aansluit zoals de standaard ook zit dus met de deurslot mee dan gaat het ook mis :S waar kanhet aan liggen
als ik op opslot druk gaat ie op slot en als ik wil openen gebeurt er niks
en draai ik de contacten om
dan gaat ie via open op slot en bij opslot doet ie niks..:S
hoe kan dit!!
plz help me:P
Don't be scared it's only a GSI
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
je meot OP En en DICHT LOS schakelen
Opel heeft voor OPEN een massa draad (ZWART BRUIN volgens mij) en Voor DICHT een Massa draad (ZWART WIT)
je moet dus TWEE LOSSE draden aansluiten. 1 draad voor een OPEN pulse op de open draad en 1 draad voro de SLUIT puls op de sluitdraad.
Je kunt dit niet schakelen met 1 draad (zoals ik uit je verhaal begrijp)
Opel heeft voor OPEN een massa draad (ZWART BRUIN volgens mij) en Voor DICHT een Massa draad (ZWART WIT)
je moet dus TWEE LOSSE draden aansluiten. 1 draad voor een OPEN pulse op de open draad en 1 draad voro de SLUIT puls op de sluitdraad.
Je kunt dit niet schakelen met 1 draad (zoals ik uit je verhaal begrijp)
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
- Locatie: Maarssen
hehehe het zijn ook 2 draadjes..Marty schreef:je meot OP En en DICHT LOS schakelen
Opel heeft voor OPEN een massa draad (ZWART BRUIN volgens mij) en Voor DICHT een Massa draad (ZWART WIT)
je moet dus TWEE LOSSE draden aansluiten. 1 draad voor een OPEN pulse op de open draad en 1 draad voro de SLUIT puls op de sluitdraad.
Je kunt dit niet schakelen met 1 draad (zoals ik uit je verhaal begrijp)
dat is het m juist..
hij dorst niet ik word er een beetje leip van!
en wat betreft die link..
wow het lijkt net of er 1 of andere vreemde taal staat...
daar snap ik helemaaaaal niks van..
Don't be scared it's only a GSI
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
- Locatie: Maarssen
dat doe ik ook ..Marty schreef:Dan sluit je dus de SLUITEN draad op de slutidraad aan
en de OPEN draad op de opendraad aan.
Meer is het niet..
ik heb het 10 x nagemeten .. zowel met een multie meter als met een spanning zoeker/ controlelampje
ik heb 3 draden
orgineel GM is 1 bruin 2 bruingeel 3 zwartblauw
de draden die ik heb is geel (massa) Geelzwart(massa) Wit (sluitsignaal) zwartwit (opensignaal)
ik heb ze echt goed aangesloten!!!
het wil gewoon niet !
als ik de draden omdraai dan gaat iegewoon met een andere knop op slot maar open, ho maar!
Don't be scared it's only a GSI
kweet niet of je er wat aan heb maar bij deze link hebben ze het er ook over...kmot erbij zeggen dat ik niet alles gelezen heb.. veel stof.... succes ermee..
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=69050
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=69050
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.