deuren demonteren + kortsluiting!!!

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

deuren demonteren + kortsluiting!!!

Bericht door 2.nullutje »

Ik krijg die pennen waarmee de portieren vastzitten niet los. Waterpomptang en hamer idee werkt niet, er komt geen beweging in.

Helpp!!!!
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 29 mei 2007 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

klj

Bericht door Delax80 »

he je een krik onder je deur gezet zodat het gewicht er niet meer teveel opleunt??? zoja....dan weet ik het ook niet.........zoniet....dat is het probleem :)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

krik er ook onder gezet, werkte ook niet :(
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

voor die pennen is speciaal gereedschap.

als je dat ergens kan lenen of even kan gebruiken heb je ze er zo uit.

zal eens kijken of ik ergens een foto kan vinden want herinner me dat dit al eerder ter sprake is geweest.

greetz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Toen ik mijn pinnen heb vervangen heb ik ze eerst een klein stukje van inderuit getikt, daarna met een metalen staaf met een U vormige inkeping onder de kraag van de pin getikt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

probleem verholpen... met de krik moet je hem telkens een stukkie omhoog krikken, dan gaat het steeds makkelijker en tik je em er zo uit.

Maar nu is er een ander probleem. beide deuren aangesloten. in eerste instantie werkte (na plaatsing linkerdeur) het linkerraam perfect.

Nadat ik de rechterdeur aansloot, sloegen (na contact aan) de stoppen door.

Cockpitverlichting sloeg uit en motor wilde niet meer aanslaan :?
De rest werkt wel (koplampen, radio etc.) maar cockpitverlichting en starten werken niet meer.

Alle zekeringen in orde, geen vonk op de bougies en elektrische ramen werken ook niet meer. Rechterdeur eraf en proberen levert zelfde resultaat :?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Heb je deuren MET elec. ramen erin gezet en HAD je handbediende?

Zo ja, dan kan de kortsluiting in de rechterdeur veroorzaakt worden als je >94 deuren / ramen erin hebt gezet en je een <94er hebt.

Anders heb je gewoon kortsluiting in de rechterdeur.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

ja, maar dan zouden de zekeringen toch door zijn?

waar kan ik zoeken om dit probleem weer te verhelpen?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

ZEKER WETEN dat de zekeringen goed zijn?
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

ja, heb ze drie keer nagelopen, eruit gehaald, microscopisch bekeken en allemaal goed
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Meten is meten...

als je die rechterdeur (stekker) weer los haalt?

even alle stroom / accu eraf halen en weer erop zetten als echt al je zekeringen goed zijn?
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Anders even een ritje Simonshaven...Martin is de electrische ramen specialist!! :lol:
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ik soldeer echter ALLEEN in de regen.. anders werkt het niet.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Marty schreef:Ik soldeer echter ALLEEN in de regen.. anders werkt het niet.
Bzzzzt!! AHHHH, MIJN ARM!!


Hahahaha... :lol: :lol: :lol:
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

oke oke... maar wat zijn nou mijn volgende stappen die ik kan ondernemen?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

de 2 dikke groene hoofdzekeringen zijn ook nog goed?
nog een zekering onder de motorkap? dat bakje bij je schutbord bv
(zal je ook al 5x hebben nagekeken waarschijnlijk)

draad doorgefikt ergens ?
even acrobatische toeren uithalen om te kijken achter je zekeringkast. en de draden vanaf je deur proberen te volgen, voetpaneeltje en dashkastje er even uit.

deurstekkers zou ik voorlopig even loslaten, blijkbaar hebben je electrische deuren ergens een gigafout veroorzaakt.

succes met zoeken!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

fuck it, ik kan dus echt gewoon niks vinden heh :?

ik ben radeloos!!


CV naar die deur werkt trouwens wel gewoon.

nog 1 x voor de duidelijkheid dus:

- Cv werkt gewoon WEL over alle deuren
- Elektr. ramen doen het NIET (eerst links wel perfect, na plaatsen rechterdeur niks meer)
- Binnenelektronica werkt WEL, zoals radio, licht etc.
- Cockpitverlichting (lampjes etc.) werkt NIET
- Motor slaat NIET aan en krijgt GEEN vonk
- Koplampen werken WEL
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Bericht door SmoothWriter »

2.nullutje schreef:fuck it, ik kan dus echt gewoon niks vinden heh :?

ik ben radeloos!!


CV naar die deur werkt trouwens wel gewoon.

Startonderbreking naar de klote?
hoofdschakelaar/Relais doorgebrand?

Of je hebt kortsluiting veroorzaakt op je chassis en als ik het goed hebt zit aan je rechterkant ook je motronic toch..??
heb je die niet naar de knoppe geholpen?
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

begin eerst eens met je zekeringen door te METEN.

meten is weten. al heb je ze microscopisch bekeken er kan ergens iets niet goed zitten.

neem aan dat je de bijrijders deur er wel weer afgehaald hebt??stap voor stap gaan meten.

vanaf de accu naar de zekering kast vanaf de zekering kast naar de deur etc.
1 voor 1 dingen uit gaan sluiten.

(misschien heb je het al gedaan maar dat ka ni kniet zien vanaf hier :P )
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

oke, heb de zekeringen doorgemeten, die zijn goed. Heb ook gemeten of de contacten in de zekeringenkast spanning krijgen.

de contactjes in de zekeringenkast krijgen allemaal stroom, behalve de zekering (rechtsboven) van de elektrische ramen. Is het normaal dat daar geen spanning op staat, of staat daar pas spanning op zodra je de ramen gebruikt?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Ik heb het er met Rainier nog effe over gehad. Zit er geen kortsluiting in je knopje van de ramen? Heb ik namelijk ook gehad!

Je nieuwe knopje ligt al klaar
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

volgens mij staat daar gewoon altijd spanning op, en als je een raamknopje indrukt is de cirkel rond en werkt je raam.

bij mij is weleens een zekering van de ramen gepoeft als ik het contact aandeed. ( maar dat kwam door overvloedig gesprayed in de knopjes denk ik)

ik kan het wel even voor je doormeten, maar pas om een uur of 5
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Rich, check je zekering KL15 even! Die klapte er bij mij ook steeds uit en bij mij was het hetzelfde probleem bij m'n tellerbak
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

16v klepsymbolen:
Afbeelding

8v klepsymbolen:
Afbeelding

8v zekeringenkast:
Afbeelding

8v en 16v blijken een andere indeling te hebben.
Ik heb een Bosch motronic.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

hou die 16v maar aan
je raamzekering is de groene in het midden, bovenste rij nummer 7,
die kl 15 idd.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Plaats reactie