Dat misten we hier nog, gewoon 1 topic waar iedereen dus vraagjes gaat neerknallen die voor anderen vaak simpel te beantwoorden zijn.
Nu zie je elke dag weer 5 nieuwe topics die binnen een uur gesloten kunnen worden.
- past dit op mijnes.
- hoe werkt dit
- zal dat kapot zijn
- welke bandenspanning
- wat kost dat
- hoe vervang ik die
en meer van die bladiebla
Om het overzichtelijk te houden is het handig om je vragen te nummeren, anders moet je alle paginas doorspitten en lezen als je een dagje niet hebt gekeken.
Het kan gebeuren dat er soms 2 tegelijk een vraagje hebben, jammer dan, dom zijn we niet dus dat heeft dan gewoon dezelfde nummering
1. ik heb een c20xe met motronic 2.5, nou kan ik aan onderdelen komen van een c20xe met dis, dus 2.8.
zijn onderdelen zoals LFR, LMM, katalysator hetzelfde?
lfr en kat. dacht ik zelf van wel.
lmm, ander verhaal want de aanzuigbuis is al anders, en heeft een extra sensor net na de luchtfilterbak. maar de lmm zelf, kan ik die gebruiken of totaal nutteloos?
2. als ik mijn voorstoelen naar voren haal voor een passagier, dan moet ik de knop omhooghouden als ik de stoel weer wil laten terugklappen. dit ligt aan de uitgerekte staaldraadjes in het mechanisme.
inkorten of een knoopje erin was de oplossing, maar als ik de draden wil vervangen moet zeker de bekleding eraf om erbij te komen?
3. Bij een vriend van me is een benzineslang lek/poreus, kwamen we gister achter toen ik de sfibak even had weggehaald. zn auto stonk al een tijdje naar benzine, vandaar.
vanmiddag ga ik voor hem 2 nieuwe halen bij de dealer,
Nou zijn de laatste stukken slang, die dus lek zijn, op de lange en dunnere blauwe slang geperst, is het een kwestie van nieuwe slangstukken halen, de oude afknippen op de blauwe slang en nieuwe vastzetten met slangeklemmen?
4. Hoe vervang je een contactslot? dingen waar je rekening mee moet houden of wat is er tricky aan. zit er een stekker aan of moet je draden solderen. stuurombouw weg, dan nog mischien enkele schroeven, en dan ?
5. Zijn er gsi's standaard van de fabriek gekomen met een teller tot 260 km/uur ? ? dit zag ik bij die maat van me, maar ik had nog nooit platen tot 260 gezien, alleen tot 220 of 240. is dat origineel of niet?
Ik heb iig wel antwoord op 5 voor je. Tellerplaten tot 260 zijn origineel! Ik heb ze zelf ook. Zijn ook zonder kilometerkabel dacht ik en zijn voornamelijk (al dan niet alleen) geleverd icm met een M2.8
En voor 3. Laat die vriend dan ook is effe lid worden
Roy 2.0 16v schreef:ik trap em af:
3. Bij een vriend van me is een benzineslang lek/poreus, kwamen we gister achter toen ik de sfibak even had weggehaald. zn auto stonk al een tijdje naar benzine, vandaar.
vanmiddag ga ik voor hem 2 nieuwe halen bij de dealer,
Nou zijn de laatste stukken slang, die dus lek zijn, op de lange en dunnere blauwe slang geperst, is het een kwestie van nieuwe slangstukken halen, de oude afknippen op de blauwe slang en nieuwe vastzetten met slangeklemmen?
stukkie slang kopen op maat knippen en goed over de blauwe slang heen schuiven.k heb het ook gehad. zo gedaan!!
Slang van de nippels afzagen. De kraag dus doorzagen en dan tik je zo de koppeling los.
Dan heb je de koppelign over waar gewoon universele slang opkan.
aangezien ik nu een aparte sleutel heb van mn kofferbak (ander slot overgezet) en sleutel te gebruiken in nood als cv kapot is,
dacht ik eraan om ook het contactslot van die auto over te zetten, zodat het dezelfde sleutel heeft
Roy 2.0 16v schreef:2. als ik mijn voorstoelen naar voren haal voor een passagier, dan moet ik de knop omhooghouden als ik de stoel weer wil laten terugklappen. dit ligt aan de uitgerekte staaldraadjes in het mechanisme.
inkorten of een knoopje erin was de oplossing, maar als ik de draden wil vervangen moet zeker de bekleding eraf om erbij te komen?
In principe kun je met je handen wel bij de aanhechting van de knoppen komen wanneer je de bekleding van de rugleuning alleen aan de onderkant los maakt. Ik denk alleen niet dat je genoeg ruimte hebt om de kabel los te maken en te vervangen. Ik kan me ook niet zo goed herinneren hoe dat ook al weer vast zat.
Ik heb de foto's nog eens bekeken, maar daar kun je het ook niet echt goed op zien. Wel dat het een enorme klus is om die hele handel los te halen. Ik vraag me dus ook af waarom je de kabeltjes wilt vervangen als de beproefde knoopmethode perfect werkt.
Het was ooit in een ander topic dat RedBill schreef:Ik begon met het loshalen van de bekleding van de stoel die toch al beschadigd was, zodat ik niet bij een foutje gelijk iets goeds beschadigen zou. Hier moest het verwarmingselement uit.
De stoel hoes zit met allemaal krammetjes vast aan een metalen staafje.
Er stonden dus vier stoelen buiten...
De rugleuning kan vrij gemakkelijk van de zitting losgekoppeld worden. Twee klemmetjes verwijderen is alles dat noodzakelijk is. Voor het gemak is het beter de andere twee van de kantelvergrendeling ook even los te halen, maar dat is dus geen must.
Deze zitting hoefde niet aan te gebeuren, hij is in goede staat en het verwarmingselement was aanwezig.
De rugleuning daarentegen werd uit educatief oogpunt volledig gestript.
En ja hoor, het zijn echte RECARO sportstoelen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
7.
nou heb ik een lfr van de sloop, volgens mij moet ie van een c20ne komen, hij lag los in de auto
maar die ziet er precies hetzelfde uit als de lfr van mn 20xe, dus kan ik die zo uitwisselen ?