Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!
Hallo luitjes ik heb aantal vragen misschien kunnen jullie mij eruit helpen!
ik geef de vragen wel een nummer dan weet ik ook waar je op antwoord!!!
1) Als ik mijn GSI 2.0XE niet in 1 keer doorstart bij het invoeren vande sleutel maar zoals elke andere auto eerst contact aanzet en daarna doorstart gaat mijn motorlampje branden! rara hoe kan dat?
2) Ik heb laatst mijn olie en koel vloeistof ververst en mijn Carterontluchting slang weer aangesloten, die had de vorige eigenaar eraf gehaald en een filter erop gezet, nu loopt de auto niet meer helemaal lekker! Waarom? de Bougies zijn ook nieuw ( NGK BKR6EK )
3) Als ik op de gas trap zodat ik weg wil, liefst met een bloedvaart, houd deze 1 tel in!!! kan dat komen door mijn openlucht filter die eventueel te klein is?
4) Wanneer ik op hoge toeren over een iets hobbelig wegdek rijd lijkt het alsof mijn auto bij de oneven heden inhoudt... je voelt hem iets afremmen!! is dat normaal?
5) Als ik vol optrek en ik wil van 1e naar 2e versnelling op 7000 -7500 toeren klapt mijn motor enorm! dat blijft ie doen tot aan de 4e versnelling!! hoort dat of is er iets mis???
6) Mijn handrem komt niet helemaal op !!! pffff moet als een idioot eraan sjorren!!! hoe kan dat? vriend van mij heeft exact hetzelfde probleem!
7) Mijn stoelverwarming doet het niet meer!!!!! nu heb ik 's morgen koude billen
8)Ik heb een schakelaar of iets dergelijks gevonden bij mijn koelvloeistof reservoir er staat A en B op!! Wat is dat nou weer.. hahah
Nou het zijn er dus 8 geworden!!!
ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen!!
Alvast Thanks
ik geef de vragen wel een nummer dan weet ik ook waar je op antwoord!!!
1) Als ik mijn GSI 2.0XE niet in 1 keer doorstart bij het invoeren vande sleutel maar zoals elke andere auto eerst contact aanzet en daarna doorstart gaat mijn motorlampje branden! rara hoe kan dat?
2) Ik heb laatst mijn olie en koel vloeistof ververst en mijn Carterontluchting slang weer aangesloten, die had de vorige eigenaar eraf gehaald en een filter erop gezet, nu loopt de auto niet meer helemaal lekker! Waarom? de Bougies zijn ook nieuw ( NGK BKR6EK )
3) Als ik op de gas trap zodat ik weg wil, liefst met een bloedvaart, houd deze 1 tel in!!! kan dat komen door mijn openlucht filter die eventueel te klein is?
4) Wanneer ik op hoge toeren over een iets hobbelig wegdek rijd lijkt het alsof mijn auto bij de oneven heden inhoudt... je voelt hem iets afremmen!! is dat normaal?
5) Als ik vol optrek en ik wil van 1e naar 2e versnelling op 7000 -7500 toeren klapt mijn motor enorm! dat blijft ie doen tot aan de 4e versnelling!! hoort dat of is er iets mis???
6) Mijn handrem komt niet helemaal op !!! pffff moet als een idioot eraan sjorren!!! hoe kan dat? vriend van mij heeft exact hetzelfde probleem!
7) Mijn stoelverwarming doet het niet meer!!!!! nu heb ik 's morgen koude billen
8)Ik heb een schakelaar of iets dergelijks gevonden bij mijn koelvloeistof reservoir er staat A en B op!! Wat is dat nou weer.. hahah
Nou het zijn er dus 8 geworden!!!
ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen!!
Alvast Thanks
Don't be scared it's only a GSI
6) handremkabel waarschijnlijk vastgeroest / gaar.
Blokken kunnen vesleten zijn of de gaffel kan vastzitten "in" je achterremschijf.
7) kwestie van kabels even nalopen, zekeringen bekijken en aansluitingen.
8)Dat is volgens mij je octaanschakelaar... hoef je normaliter niks mee te doen.
Blokken kunnen vesleten zijn of de gaffel kan vastzitten "in" je achterremschijf.
8)Dat is volgens mij je octaanschakelaar... hoef je normaliter niks mee te doen.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
Thnx...Baas J. schreef:6) handremkabel waarschijnlijk vastgeroest / gaar.
wat doet een octaan sckakelaar dan?
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
omdat 98 in de regel "hoger explosief" is en dus theoretisch meer waar voor zn geld zou moeten leveren, vandaar dat t ook duurder is.
Af en toe tank ik 77 98 tussendoor... schijnt je motor lekker schoon te branden... ik hoef echter niks om te zetten... regelt ie zelf geloof ik.. (C18XE).
Af en toe tank ik 77 98 tussendoor... schijnt je motor lekker schoon te branden... ik hoef echter niks om te zetten... regelt ie zelf geloof ik.. (C18XE).
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
ik heb d8 ik een keer in het astra standaard onderhoudsboekje gelezen dat je die A-B sensor zowieso bij een c20xe nooit hoeft te draaien want de motor regelt het zaakje zelf af.
ik tank trouwens altijd 98.
( dan denk ik dat ie net even beter reageert wat voor het grootste deel tussen de oren zit )
( dan denk ik dat ie net even beter reageert wat voor het grootste deel tussen de oren zit )
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
hmm ik heb 98 erin gepleurd en de schakelaar omgezet maar dat hoeft dus niet..Roy 2.0 16v schreef:ik heb d8 ik een keer in het astra standaard onderhoudsboekje gelezen dat je die A-B sensor zowieso bij een c20xe nooit hoeft te draaien want de motor regelt het zaakje zelf af.
ok dan ze ik het zo weer om..
- Marty
- Oud-Clublid
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Die stekker is Octaan stekker en moet je NIET omzetten in NL. Die stekker is bedoeld voor Landen waar de benzine van zeer slechte kwaliteit is, en daardoor de wagen beroerd gaat lopen. In dat geval kun je hem op B zetten.
In NL gewoon lekker laten zitten zoals hij hoord, motor heeft zelf door als hij een duurdere versnapering voor zijn kiezen krijgt.
In NL gewoon lekker laten zitten zoals hij hoord, motor heeft zelf door als hij een duurdere versnapering voor zijn kiezen krijgt.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
owwwwww dus geen slimme zet van mij om het op B te zetten !Marty schreef:Die stekker is Octaan stekker en moet je NIET omzetten in NL. Die stekker is bedoeld voor Landen waar de benzine van zeer slechte kwaliteit is, en daardoor de wagen beroerd gaat lopen. In dat geval kun je hem op B zetten.
nu komt er logica in!!
A kwaliteit en B kwaliteit!!!
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
Ow...Diem schreef:(1)Je auto is zeker gechipt ,ik moet ook in 1 keer door starten anders gaat mijn lampje ook branden
hij heeft helemaal geen extra power ofzo geloof ik !!
een vriend heeft exact dezelfde en wij gaan kop aan kop..
naja ik ietsie sneller! inde hooge toeren dan bedoel ik dus 7500
maar dat is toch niet de bedoeling van chippen!
er zat wel een M-tech sticker op die hebik eraf gehaald!
want de SFI vervanger had ie niet erop zitten!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
mtech heeft ook een standaard chip voor je gsi, misschien zat daar de sticker bij.. en heeft ie nooit een sfivervanger gehad
ik heb n sfi vervanger van mtech en daar zat geen stickertje bij..
maarja om het cker te weten, zul je denk ik al je chip moeten bekijken, zit in een kastje, ergens achter het paneel van de passagierskant.
maarja om het cker te weten, zul je denk ik al je chip moeten bekijken, zit in een kastje, ergens achter het paneel van de passagierskant.
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
ow ok ...Roy 2.0 16v schreef:mtech heeft ook een standaard chip voor je gsi, misschien zat daar de sticker bij.. en heeft ie nooit een sfivervanger gehad
het is namelijk zo degene van wie ik deze heb gekocht had nog 1 exact dezelfde staan!!!
bij mij zater er stickers op van recaro interieur en m-tach tuning en ik keek in zijn auto..
ja hoor
Recaro interieur en SFI vervanger!
weet aleen niet of de chip er nog in zit zal wel toch als deze lampje gaat branden wanneer ik niet ineen keer doorstart!
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
volgens mij is shell vpower euro95 met toevoegingen, en in duitsland wel met hoger octaangetal.
boeiend. ik heb t weleens getankt en leek juist raarder te lopen.
octaanverhogen, bijvoorbeeld forte ''octaanbooster''
nee nooit geprobeerd. zal misschien wel merkbaar zijn, maar dat spul is volgens mij erg schraal en agressief
boeiend. ik heb t weleens getankt en leek juist raarder te lopen.
octaanverhogen, bijvoorbeeld forte ''octaanbooster''
nee nooit geprobeerd. zal misschien wel merkbaar zijn, maar dat spul is volgens mij erg schraal en agressief
Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!
3. dat had die van mij ook. iuk denk eerder dat het komt omdat je een uberhaupt een open luchtfilter hebt. probeer het eens met de orginele filterbak.SmoothWriter schreef:
]
5. doet die van mij ook als ik vlot overschakel. maar ik heb het gevoel dat het iets in me versnellingsbak is. maar binnenkort word er van alles aan me auto gedaan dus dan gaak het es nakijken.
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
ik heb de orginele filterbak nooit gezien...Delax80 schreef:3. dat had die van mij ook. iuk denk eerder dat het komt omdat je een uberhaupt een open luchtfilter hebt. probeer het eens met de orginele filterbak.SmoothWriter schreef:
]
5. doet die van mij ook als ik vlot overschakel. maar ik heb het gevoel dat het iets in me versnellingsbak is. maar binnenkort word er van alles aan me auto gedaan dus dan gaak het es nakijken.
pfff hoe kom ik daar aan!
en euhm dat klappen
zegt men dat het een motorsteun kan zijn..
hoeveel motorsteunen zit er op de c20XE?
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
SmoothWriter schreef:
Ik zou ik nieuwe van opel orgineel erin gezet, kost je 32 euro maja dan heb je ook iets fatsoenlijks
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- SmoothWriter
- forum-gebruiker
ow wat is er mis met ngk dan?Theo Gsi schreef:SmoothWriter schreef:
Ik zou ik nieuwe van opel orgineel erin gezet, kost je 32 euro maja dan heb je ook iets fatsoenlijks
orginele opel zegt niets.. alleen de verpakking is anders! als je goedkijkt zal er ergens ook een merkje staan!!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
7: gaat het lampje van je knopje wel branden als je de verwarming inschakelt? Zo niet: Zekering even checken.
Laatst gewijzigd door RedBill op 24 mei 2007 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)