Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Bericht door SmoothWriter »

Hallo luitjes ik heb aantal vragen misschien kunnen jullie mij eruit helpen!
ik geef de vragen wel een nummer dan weet ik ook waar je op antwoord!!!


1) Als ik mijn GSI 2.0XE niet in 1 keer doorstart bij het invoeren vande sleutel maar zoals elke andere auto eerst contact aanzet en daarna doorstart gaat mijn motorlampje branden! rara hoe kan dat?

2) Ik heb laatst mijn olie en koel vloeistof ververst en mijn Carterontluchting slang weer aangesloten, die had de vorige eigenaar eraf gehaald en een filter erop gezet, nu loopt de auto niet meer helemaal lekker! Waarom? de Bougies zijn ook nieuw ( NGK BKR6EK )

3) Als ik op de gas trap zodat ik weg wil, liefst met een bloedvaart, houd deze 1 tel in!!! kan dat komen door mijn openlucht filter die eventueel te klein is?

4) Wanneer ik op hoge toeren over een iets hobbelig wegdek rijd lijkt het alsof mijn auto bij de oneven heden inhoudt... je voelt hem iets afremmen!! is dat normaal?

5) Als ik vol optrek en ik wil van 1e naar 2e versnelling op 7000 -7500 toeren klapt mijn motor enorm! dat blijft ie doen tot aan de 4e versnelling!! hoort dat of is er iets mis???

6) Mijn handrem komt niet helemaal op !!! pffff moet als een idioot eraan sjorren!!! hoe kan dat? vriend van mij heeft exact hetzelfde probleem!

7) Mijn stoelverwarming doet het niet meer!!!!! nu heb ik 's morgen koude billen :(

8)Ik heb een schakelaar of iets dergelijks gevonden bij mijn koelvloeistof reservoir er staat A en B op!! Wat is dat nou weer.. hahah :P

Nou het zijn er dus 8 geworden!!!
ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen!!

Alvast Thanks
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

6) handremkabel waarschijnlijk vastgeroest / gaar.

Blokken kunnen vesleten zijn of de gaffel kan vastzitten "in" je achterremschijf.

7) kwestie van kabels even nalopen, zekeringen bekijken en aansluitingen.

8)Dat is volgens mij je octaanschakelaar... hoef je normaliter niks mee te doen.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Bericht door SmoothWriter »

Baas J. schreef:6) handremkabel waarschijnlijk vastgeroest / gaar.

Blokken kunnen vesleten zijn of de gaffel kan vastzitten "in" je achterremschijf.

7) kwestie van kabels even nalopen, zekeringen bekijken en aansluitingen.

8)Dat is volgens mij je octaanschakelaar... hoef je normaliter niks mee te doen.
Thnx...
wat doet een octaan sckakelaar dan?
Don't be scared it's only a GSI
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Kan je 95 of 98 mee tanken :wink: A is volgens mij 95
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Bericht door SmoothWriter »

Matt schreef:Kan je 95 of 98 mee tanken :wink: A is volgens mij 95
ja ok ! totzover begreep ik het wel ;)
maar waarom zou iemand 98 tanken?
is duurder toch..:P
en is v-power ook 98?
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

omdat 98 in de regel "hoger explosief" is en dus theoretisch meer waar voor zn geld zou moeten leveren, vandaar dat t ook duurder is.

Af en toe tank ik 77 98 tussendoor... schijnt je motor lekker schoon te branden... ik hoef echter niks om te zetten... regelt ie zelf geloof ik.. (C18XE).
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik heb d8 ik een keer in het astra standaard onderhoudsboekje gelezen dat je die A-B sensor zowieso bij een c20xe nooit hoeft te draaien want de motor regelt het zaakje zelf af.

ik tank trouwens altijd 98.
( dan denk ik dat ie net even beter reageert wat voor het grootste deel tussen de oren zit )
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Matt schreef:Kan je 95 of 98 mee tanken :wink: A is volgens mij 95
Volgens mij regelt hij 95 of 98 automatisch middels de klopsensor?

Die stekker was ergens anders voor hoor, maar dat kan Marcel vast heel goed uitleggen! 8) :lol:
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Bericht door SmoothWriter »

Roy 2.0 16v schreef:ik heb d8 ik een keer in het astra standaard onderhoudsboekje gelezen dat je die A-B sensor zowieso bij een c20xe nooit hoeft te draaien want de motor regelt het zaakje zelf af.

ik tank trouwens altijd 98.
( dan denk ik dat ie net even beter reageert wat voor het grootste deel tussen de oren zit )
hmm ik heb 98 erin gepleurd en de schakelaar omgezet maar dat hoeft dus niet..
ok dan ze ik het zo weer om..:P
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Die stekker is Octaan stekker en moet je NIET omzetten in NL. Die stekker is bedoeld voor Landen waar de benzine van zeer slechte kwaliteit is, en daardoor de wagen beroerd gaat lopen. In dat geval kun je hem op B zetten.

In NL gewoon lekker laten zitten zoals hij hoord, motor heeft zelf door als hij een duurdere versnapering voor zijn kiezen krijgt.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Bericht door SmoothWriter »

Marty schreef:Die stekker is Octaan stekker en moet je NIET omzetten in NL. Die stekker is bedoeld voor Landen waar de benzine van zeer slechte kwaliteit is, en daardoor de wagen beroerd gaat lopen. In dat geval kun je hem op B zetten.

In NL gewoon lekker laten zitten zoals hij hoord, motor heeft zelf door als hij een duurdere versnapering voor zijn kiezen krijgt.
owwwwww dus geen slimme zet van mij om het op B te zetten !
nu komt er logica in!!

A kwaliteit en B kwaliteit!!!
Don't be scared it's only a GSI
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Bericht door Diem »

(1)Je auto is zeker gechipt ,ik moet ook in 1 keer door starten anders gaat mijn lampje ook branden
Astra Station GSi 16v
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Bericht door SmoothWriter »

Diem schreef:(1)Je auto is zeker gechipt ,ik moet ook in 1 keer door starten anders gaat mijn lampje ook branden
Ow...
hij heeft helemaal geen extra power ofzo geloof ik !!
een vriend heeft exact dezelfde en wij gaan kop aan kop..
naja ik ietsie sneller! inde hooge toeren dan bedoel ik dus 7500
maar dat is toch niet de bedoeling van chippen!
er zat wel een M-tech sticker op die hebik eraf gehaald!
want de SFI vervanger had ie niet erop zitten!
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

mtech heeft ook een standaard chip voor je gsi, misschien zat daar de sticker bij.. en heeft ie nooit een sfivervanger gehad

ik heb n sfi vervanger van mtech en daar zat geen stickertje bij..

maarja om het cker te weten, zul je denk ik al je chip moeten bekijken, zit in een kastje, ergens achter het paneel van de passagierskant.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Bericht door SmoothWriter »

Roy 2.0 16v schreef:mtech heeft ook een standaard chip voor je gsi, misschien zat daar de sticker bij.. en heeft ie nooit een sfivervanger gehad

ik heb n sfi vervanger van mtech en daar zat geen stickertje bij..

maarja om het cker te weten, zul je denk ik al je chip moeten bekijken, zit in een kastje, ergens achter het paneel van de passagierskant.
ow ok ...
het is namelijk zo degene van wie ik deze heb gekocht had nog 1 exact dezelfde staan!!!
bij mij zater er stickers op van recaro interieur en m-tach tuning en ik keek in zijn auto..
ja hoor
Recaro interieur en SFI vervanger!

weet aleen niet of de chip er nog in zit zal wel toch als deze lampje gaat branden wanneer ik niet ineen keer doorstart!
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Bericht door Peter_89 »

SmoothWriter schreef:en is v-power ook 98?
Als je Shell V-Power bedoelt, Neen dat is 97
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Bericht door SmoothWriter »

Peter_89 schreef:
SmoothWriter schreef:en is v-power ook 98?
Als je Shell V-Power bedoelt, Neen dat is 97
ow ja die bedoelde ik!
heeft iemand wel eens octaan verhogen geprobeerd?
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

volgens mij is shell vpower euro95 met toevoegingen, en in duitsland wel met hoger octaangetal.

boeiend. ik heb t weleens getankt en leek juist raarder te lopen.

octaanverhogen, bijvoorbeeld forte ''octaanbooster''
nee nooit geprobeerd. zal misschien wel merkbaar zijn, maar dat spul is volgens mij erg schraal en agressief
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Bericht door Delax80 »

SmoothWriter schreef:
3) Als ik op de gas trap zodat ik weg wil, liefst met een bloedvaart, houd deze 1 tel in!!! kan dat komen door mijn openlucht filter die eventueel te klein is?


5) Als ik vol optrek en ik wil van 1e naar 2e versnelling op 7000 -7500 toeren klapt mijn motor enorm! dat blijft ie doen tot aan de 4e versnelling!! hoort dat of is er iets mis???


]
3. dat had die van mij ook. iuk denk eerder dat het komt omdat je een uberhaupt een open luchtfilter hebt. probeer het eens met de orginele filterbak.

5. doet die van mij ook als ik vlot overschakel. maar ik heb het gevoel dat het iets in me versnellingsbak is. maar binnenkort word er van alles aan me auto gedaan dus dan gaak het es nakijken.
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Bericht door SmoothWriter »

Delax80 schreef:
SmoothWriter schreef:
3) Als ik op de gas trap zodat ik weg wil, liefst met een bloedvaart, houd deze 1 tel in!!! kan dat komen door mijn openlucht filter die eventueel te klein is?


5) Als ik vol optrek en ik wil van 1e naar 2e versnelling op 7000 -7500 toeren klapt mijn motor enorm! dat blijft ie doen tot aan de 4e versnelling!! hoort dat of is er iets mis???


]
3. dat had die van mij ook. iuk denk eerder dat het komt omdat je een uberhaupt een open luchtfilter hebt. probeer het eens met de orginele filterbak.

5. doet die van mij ook als ik vlot overschakel. maar ik heb het gevoel dat het iets in me versnellingsbak is. maar binnenkort word er van alles aan me auto gedaan dus dan gaak het es nakijken.
ik heb de orginele filterbak nooit gezien...
pfff hoe kom ik daar aan!

en euhm dat klappen
zegt men dat het een motorsteun kan zijn..
hoeveel motorsteunen zit er op de c20XE?
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Bericht door Theo Gsi »

SmoothWriter schreef:
2) Ik heb laatst mijn olie en koel vloeistof ververst en mijn Carterontluchting slang weer aangesloten, die had de vorige eigenaar eraf gehaald en een filter erop gezet, nu loopt de auto niet meer helemaal lekker! Waarom? de Bougies zijn ook nieuw ( NGK BKR6EK )

Ik zou ik nieuwe van opel orgineel erin gezet, kost je 32 euro maja dan heb je ook iets fatsoenlijks
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
SmoothWriter
forum-gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:06
Locatie: Maarssen

Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Bericht door SmoothWriter »

Theo Gsi schreef:
SmoothWriter schreef:
2) Ik heb laatst mijn olie en koel vloeistof ververst en mijn Carterontluchting slang weer aangesloten, die had de vorige eigenaar eraf gehaald en een filter erop gezet, nu loopt de auto niet meer helemaal lekker! Waarom? de Bougies zijn ook nieuw ( NGK BKR6EK )

Ik zou ik nieuwe van opel orgineel erin gezet, kost je 32 euro maja dan heb je ook iets fatsoenlijks
ow wat is er mis met ngk dan?
orginele opel zegt niets.. alleen de verpakking is anders! als je goedkijkt zal er ergens ook een merkje staan!!
Don't be scared it's only a GSI
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

dan vraag maar is aan de mensen hier wat de orginele doen en ngk ;) ik denk dat je nu op je vingers getikt gaat worden ;)

Het is niet alleen een doosje en een logo ;)
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:twisted: op die van opel looptie het beste en krijgje minder vaak klachten is mijn ervaring...
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

7: gaat het lampje van je knopje wel branden als je de verwarming inschakelt? Zo niet: Zekering even checken.
Laatst gewijzigd door RedBill op 24 mei 2007 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie