Enorm piepende remmen!!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Enorm piepende remmen!!
hallo iedereen
De laatste weken heb ik enorm veel last van piepende remmen.
Volgens mij komt dit, omdat mijn schijven ingesleten zijn ( behalve de randen) waardoor de blokjes op de randen inslijten.
Ik hoopte dat dit na een paar dagen weg zou gaan, maar het wordt steeds erger.
Ik kan nergens remmen of iedereen kijkt om
ik ben wel van plan om de hele boel nieuw te kopen, maar heb nog effe de tijd nodig.
is hier een eventuele oplossing voor??
De laatste weken heb ik enorm veel last van piepende remmen.
Volgens mij komt dit, omdat mijn schijven ingesleten zijn ( behalve de randen) waardoor de blokjes op de randen inslijten.
Ik hoopte dat dit na een paar dagen weg zou gaan, maar het wordt steeds erger.
Ik kan nergens remmen of iedereen kijkt om
ik ben wel van plan om de hele boel nieuw te kopen, maar heb nog effe de tijd nodig.
is hier een eventuele oplossing voor??
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
schijven afdraaien als dat nog kan, en evt de remmen ontdoen van stof en voorzien van een likkie vet... Ferodo blokken piepen trouwens standaard
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
@waxweazle
maar heeft het zin om de blokken de vervangen als ze nog zo goed als nieuw zijn?
@sound
schijven afdraaien is een beetje teveel werk vind ik zo.
is het niet mogelijk om remmenreiniger op de schijf te spuiten en dan een paar rondjes draaien zodat het overal op komt>?
maar heeft het zin om de blokken de vervangen als ze nog zo goed als nieuw zijn?
@sound
schijven afdraaien is een beetje teveel werk vind ik zo.
is het niet mogelijk om remmenreiniger op de schijf te spuiten en dan een paar rondjes draaien zodat het overal op komt>?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
heeft geen nut.. vaak krijgen de blokken na verloop van tijd een wat afwijkend remvlak door het inslijten waardoor ze iets scheef willen trekken als je remt, en dan vooral het eerste en laatste stuk wat je remt, de enige manier is om te zorgen dat het remvlak weer mooi vlak is, en niet meer 'hol', en dat kan alleen door de schijven af te draaien in een draaibank... remmenreiniger helpt je niks...
Je kan proberen om ze uitelkaar te trekken, alles goed schoonmaken en met een likkie koper of remmenvet weer inelkaar te zetten... het vet gaat dan in een KLEINE hoeveelheid achterop de blokken, en evt waar er contakt met de beugels is.. en weinig is écht weinig, zo dun als je kan smeren is voldoende.
Hoe meer vet, hoe meer zooi en remmenstof eraan kan blijven kleven, en hoe sneller de boel weer ellende geeft
Je kan proberen om ze uitelkaar te trekken, alles goed schoonmaken en met een likkie koper of remmenvet weer inelkaar te zetten... het vet gaat dan in een KLEINE hoeveelheid achterop de blokken, en evt waar er contakt met de beugels is.. en weinig is écht weinig, zo dun als je kan smeren is voldoende.
Hoe meer vet, hoe meer zooi en remmenstof eraan kan blijven kleven, en hoe sneller de boel weer ellende geeft
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
maar sound kan het niet zo zijn dat de blokjes op de randen van de schijvjes komen waardoor het piept?
want heb de blokjes al een aantal malen goed bekeken maar die zijn tog echt recht ingesleten... althans niet hol ofzo.
wel kon ik zien dat de randen van de blokjes ingesleten waren..door de schijfranden dus....
en als ik gelijk heb dan zou ik de randen van de schijven weg moeten slijpen ofzo dan zou het geholpen moeten worden??
want heb de blokjes al een aantal malen goed bekeken maar die zijn tog echt recht ingesleten... althans niet hol ofzo.
wel kon ik zien dat de randen van de blokjes ingesleten waren..door de schijfranden dus....
en als ik gelijk heb dan zou ik de randen van de schijven weg moeten slijpen ofzo dan zou het geholpen moeten worden??
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
je moet absoluut NIET zelf aan je schijven gaan klooien, dan kan je ze wegflikkeren, die dingen moeten netjes rond en in balans zijn, als je eraan gaat kloten stuiter je je auto uit bij wijze van, gaat trillen, en dan kan je ze weggooien..
afdraaien is de enige manier....
Maar probeer ze dan eerst even goed schoon te maken wat ik al zei.. da's de enige kans op een low budget oplossing...
andere optie is de zijkanten van je blokken lichtjes schuin weg te vijlen/schuren, maar daar ben ik geen fan van...
afdraaien is de enige manier....
Maar probeer ze dan eerst even goed schoon te maken wat ik al zei.. da's de enige kans op een low budget oplossing...
andere optie is de zijkanten van je blokken lichtjes schuin weg te vijlen/schuren, maar daar ben ik geen fan van...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
key sound goed datje dat zegt voor ik gekke dingen zou doen.
ik zal dan eens met een maat afspreken zodat we de hele boel even kunnen opschonen zoals jij dat zegt.
heel erg bedankt voor alle hulp...
en mieschien zien we elkaar wel de 27ste..
ik zal dan eens met een maat afspreken zodat we de hele boel even kunnen opschonen zoals jij dat zegt.
heel erg bedankt voor alle hulp...
en mieschien zien we elkaar wel de 27ste..
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
als je voorzichtig met een schuurschijf/lamellenschijf (op de slijptol) het buitenste opstaande randje wegslijpt kan er weinig fout gaan.Sounddragon schreef:je moet absoluut NIET zelf aan je schijven gaan klooien, dan kan je ze wegflikkeren, die dingen moeten netjes rond en in balans zijn, als je eraan gaat kloten stuiter je je auto uit bij wijze van, gaat trillen, en dan kan je ze weggooien..
afdraaien is de enige manier....
ik doe het al jaren zo (maar ja ik ben monteur, ik weet wat ik een klein beetje doe)
hoezo ben je hier geen fan van/Sounddragon schreef: andere optie is de zijkanten van je blokken lichtjes schuin weg te vijlen/schuren, maar daar ben ik geen fan van...
nieuwe blokken hebben toch ook een schuine kant erop zitten, of ben je bang dat een ander het tever afschuint en schuurt dat je nog maar heel weinig remvoering overhoudt
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
De buitenrand van je blokken een klein beetje aanschuinen kan geen kwaad.
Blokken die tegen de rand van je (versleten) schijven aankomen gaan idd piepen.
Remmenvet smeer je aan de haken van de remblokken waar ze in aanraking komen met de "klauw" -> Nooit op de voering van het blok !!
Ferode ds2500 in combi met geboorde schijven piept - en blijft piepen
Schijnt cool te zijn, want dat hebben rallye-auto's ook
Mijne piept ook bijna altijd (helaas) , maar ze remmen er niet minder om !
Blokken die tegen de rand van je (versleten) schijven aankomen gaan idd piepen.
Remmenvet smeer je aan de haken van de remblokken waar ze in aanraking komen met de "klauw" -> Nooit op de voering van het blok !!
Ferode ds2500 in combi met geboorde schijven piept - en blijft piepen
Schijnt cool te zijn, want dat hebben rallye-auto's ook
Mijne piept ook bijna altijd (helaas) , maar ze remmen er niet minder om !
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Exact is exact, remmen moeten GOED zijn, kan best dat je dat al jaren doet, maar door de vraagstelling van TS meende ik een beetje te horen dat ie niet echt overdreven veel inzicht heeft in zulke dingen, en de kans dt het dan misgaat is best redelijk, en dus ga ik hem niet adviseren om de slijptol op zijn schijven te zetten.. als je weet wat je doet, en dat het onbalans kan veroorzaken, doe je het misschien wat preciezer, maar dan nog vind ik het een kutoplossing, ik zou ze lekker even in de bank gooien, zekerheid voor alles... (moet ik ook wel zeggen dat het erg easy roepen is als je zo'n orgel op je werk hebt staan, dat heeft niet iedereen natuurlijk )eddie gsi schreef:als je voorzichtig met een schuurschijf/lamellenschijf (op de slijptol) het buitenste opstaande randje wegslijpt kan er weinig fout gaan.Sounddragon schreef:je moet absoluut NIET zelf aan je schijven gaan klooien, dan kan je ze wegflikkeren, die dingen moeten netjes rond en in balans zijn, als je eraan gaat kloten stuiter je je auto uit bij wijze van, gaat trillen, en dan kan je ze weggooien..
afdraaien is de enige manier....
ik doe het al jaren zo (maar ja ik ben monteur, ik weet wat ik een klein beetje doe)
hoezo ben je hier geen fan van/Sounddragon schreef: andere optie is de zijkanten van je blokken lichtjes schuin weg te vijlen/schuren, maar daar ben ik geen fan van...
nieuwe blokken hebben toch ook een schuine kant erop zitten, of ben je bang dat een ander het tever afschuint en schuurt dat je nog maar heel weinig remvoering overhoudt
Met dat afschuinen van de blokken hetzelfde verhaal eigenlijk, je vermindert hoe dan ook het remoppervlak van je blokken, en als je de schijven gewoon afdraait, hóef je niks aan je blokken te doen
En zo is het verhaaltje rond... afdraaien lost het (meestal) gewoon op, sim-pol
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Als er al zo'n dikke rand aan de schijven zit, kan je er beter nieuwe op zetten. Minimale dikte is 21mm (nieuw is 24) even met een schuifmaat meten.
Meten is weten !
Wij hebben slechte ervaringen met afdraaien...
Tip. omdat je randen hebt aan de schijven leg je aan beide kanten een boortje van bv 5mm. Dan meten en de twee keer 5mm eraf trekken
Meten is weten !
Wij hebben slechte ervaringen met afdraaien...
Tip. omdat je randen hebt aan de schijven leg je aan beide kanten een boortje van bv 5mm. Dan meten en de twee keer 5mm eraf trekken
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Wat dan ???Bart(astra) schreef:
Wij hebben slechte ervaringen met afdraaien...
Die ga ik onthoudenBart(astra) schreef: Tip. omdat je randen hebt aan de schijven leg je aan beide kanten een boortje van bv 5mm. Dan meten en de twee keer 5mm eraf trekken
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)