distributieriem geknapt
distributieriem geknapt
Hallo dit weekend is mijn distributieriem geknapt.
Wat raden jullie aan repareren of onder blok erin en wat zullem hier de kosten van zijn.
Het gaat om een astra f c18xel.
Wat raden jullie aan repareren of onder blok erin en wat zullem hier de kosten van zijn.
Het gaat om een astra f c18xel.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Auw
ligt aan je budget, kopschade heb je zowieso, en hoevéél precies weet je alleen als de kop eraf is.. ook dan pas kun je een klein beetje inschatten wat de kosten gaan zijn... reken op een 600 €, en voor dat bedrag kan je ook wel een C20XE op de kop tikken...
Rellie heeft HIER een C18XE te koop staan, misschien kan je daar wat mee regelen
ligt aan je budget, kopschade heb je zowieso, en hoevéél precies weet je alleen als de kop eraf is.. ook dan pas kun je een klein beetje inschatten wat de kosten gaan zijn... reken op een 600 €, en voor dat bedrag kan je ook wel een C20XE op de kop tikken...
Rellie heeft HIER een C18XE te koop staan, misschien kan je daar wat mee regelen
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
fds
ik had een klep krom (niet door disriem geknapt overigens) en was ook +- 500 kwijt (zwart, maar wel met aantal dingen gereviceerd)
zou als ik jou was lekker een ander blok erin zetten. c18xe of c20xe ofzo. binnenkort gaat mijn c18xe met 205.000 en gereviceerde kop in de verkoop. maar denk niet dat je nog aantal weken wil wachten?
zou als ik jou was lekker een ander blok erin zetten. c18xe of c20xe ofzo. binnenkort gaat mijn c18xe met 205.000 en gereviceerde kop in de verkoop. maar denk niet dat je nog aantal weken wil wachten?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ik zei ook, eerst openmaken en de schade bekijken, daarna kan je pas zeggen of het slimmer is om te swappenLaagvlieger schreef:riem geknapt en gelijk ander blok kopen.
Lekker omslachtig.
Ook beetje kut advies trouwens van de heren....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ht
ok misschien beetje een "kut advies" maar als de riem knapt bij 16v heb je toch (zeer) grote kans dat je de kleppen krom hebt?? en mochten er veel daarvan krom zijn lijkt mij het goedkoper om ander blok erin te zetten
maar idd misschien moe je nie direct hard roepen dat je beter ander blok kan neme!
maar idd misschien moe je nie direct hard roepen dat je beter ander blok kan neme!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ja dus einde verhaal?
Ok laat ie hem fixen.
Kost het hem misschien 8 klepjes en koprevisie en distributieriem.
ander blok erin:
1) wie hangt hem erin (kost geld),
2) Bij een vreemd blok, altijd distributieriem vervangen (kost geld),
3) uitlaatlijn is te kleine diameter, andere uitlaat,
4) RDW keuring kentekenaanpassing
Normale gang van zaken is dta je gewoon het oude blok laat repareren.
TENZIJ er behoorlijke schade aan het onderblok is maar die kans is niet zo groot.
Ok laat ie hem fixen.
Kost het hem misschien 8 klepjes en koprevisie en distributieriem.
ander blok erin:
1) wie hangt hem erin (kost geld),
2) Bij een vreemd blok, altijd distributieriem vervangen (kost geld),
3) uitlaatlijn is te kleine diameter, andere uitlaat,
4) RDW keuring kentekenaanpassing
Normale gang van zaken is dta je gewoon het oude blok laat repareren.
TENZIJ er behoorlijke schade aan het onderblok is maar die kans is niet zo groot.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Ja, de helft zo als mediaan. Kan ook mazzel hebben.
Snelheid maakt niet uit.
Wie gaat dan 'even' de kop eraf halen ? Ja dat lukt nog wel.
Wie gaat dan 'even' de diagnose stellen ?
Of wie gaat dan 'dat maken' of 'even' dat nieuwe blok erin hangen ?
Magoed, dat ga jij zelf niet maken dit. Da's wel duidelijk.
En eerst idd diagnose maar eens bekijken. Misschien heb je mazzel.
-> DHZ Twente promo team ?
Snelheid maakt niet uit.
Wie gaat dan 'even' de kop eraf halen ? Ja dat lukt nog wel.
Wie gaat dan 'even' de diagnose stellen ?
Of wie gaat dan 'dat maken' of 'even' dat nieuwe blok erin hangen ?
Magoed, dat ga jij zelf niet maken dit. Da's wel duidelijk.
En eerst idd diagnose maar eens bekijken. Misschien heb je mazzel.
-> DHZ Twente promo team ?
NEEE, een gelijkpost !Laagvlieger schreef:ja
Laatst gewijzigd door pluggie op 21 mei 2007 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop