motorstoringlampje en batterijzuur
motorstoringlampje en batterijzuur
hoi astra lovers,
mijn motorstoringlampje ging tijdens het rijden aan. toen ik de motorkap open deed zag ik dat er batterijzuur langs de overloopgaatjes is uitgespoten.
weet iemand misschien raad of wat dit kan zijn?
groeten wim
mijn motorstoringlampje ging tijdens het rijden aan. toen ik de motorkap open deed zag ik dat er batterijzuur langs de overloopgaatjes is uitgespoten.
groeten wim
tuning is not a crime
Re: motorstoringlampje en batterijzuur
ik denk dat je regelaar van je dynamo is overleden, waardoor de dynamo teveel stroom en spanning opwekt.waxweazle schreef:hoi astra lovers,
groeten wim
moet je maar even je motor laten draaien en meten hoeveel stroom je op je accu polen krijgt, moet tussen de 12.5 en 14,4 volt zitten.
als die veel meer laadt dan moet je je dynamo vervangen, of je moet zelf de regelaar kunnen vervangen
SPOEL ALLES ONDER DE ACCU GOED SCHOON, WANT ACCU ZUUR VREET JE LAK COMPLEET WEG
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Overvoltage op de motronic, dan geeft ie een foutmelding, kan niet missen dit idd
En pas op bij die accu.. accuzuur is ook voor je ogen en huid niezzo fijn...
En pas op bij die accu.. accuzuur is ook voor je ogen en huid niezzo fijn...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
ja het was idd de dynamo die teveel spanning leverde, de spanningregelaar was overleden denk ik.
had nog een dynamo liggen en heb deze geplaats. alles is terug in orde nu.
kreeg motorstoring door te veel spanning.
de batterij was ook dood, gelukkig was er nog garantie op
bedankt voor de tips
grtz
had nog een dynamo liggen en heb deze geplaats. alles is terug in orde nu.
kreeg motorstoring door te veel spanning.
de batterij was ook dood, gelukkig was er nog garantie op
bedankt voor de tips
grtz
tuning is not a crime
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer: