monteren van een Lexmaul RAM inductie
monteren van een Lexmaul RAM inductie
bij deze ga ik uitleggen hoe we een lexmaul inlaatspruitstuk gaan monteren. ( joepie met foto's )
het belangrijkste bij het monteren van een lexmaul is natuurlijk:
Een spruitstuk ( want zonder een kan er niets gemonteerd worden )
Injectoren
ook niet geheel onbelangrijk is een auto, ( want op je fiets heb je er niets aan)
En we gaan het monteren bij de moter ipv van dat gekke blinkende ding bovenaan.
dit ding dus....
Om beschadigingen tegen te gaan van vallende sleutels en schroevendraaiers is het niet geheel onbelangrijk om alles netjes in te pakken.
vervolgens zoekt men wat gereedschap bij elkaar.
en begint een aantal dingen los te maken.
de electra voor de injectoren en andere sensoren gaat ook los, dit door middel van klemmetjes log te maken.
en het hele gedoe kan verwijderd worden.
Ook gaat de luchtfilter met toebehoren even aan de kant.
Vervolgens houden we dit over na het verwijderen van een hoop slangen.
het gasklephuis gaat eraf.
Vervolgens komen we bij de benzine slangen en retour slang.
Als deze los moet is het niet onverstandig op een paar dikke bouten bij de hand te hebben om vervolgens in de slangen te stoppen om zo benzine verlies tegen te gaan.
Vervolgens kunnen allebouten rondom het spruikstuk worden losgemaakt om het spruitstuk te verwijderen van het moterblok.
even een verschil foto van het oude en nieuwe
vervolgens wordt het lexmaul spruikstuk weer vastgebout op het blok.
en worden de onderdelen er weer opgzet die op dezelfde manier verwijderd zijn.
En het geheel zit erop....
Nog even een foto van de nieuwe luchtroosters.
en de nieuwe sticker
hopende hiermee een goede uitleg geplaatst te hebben.
mvgr smatse
het belangrijkste bij het monteren van een lexmaul is natuurlijk:
Een spruitstuk ( want zonder een kan er niets gemonteerd worden )
Injectoren
ook niet geheel onbelangrijk is een auto, ( want op je fiets heb je er niets aan)
En we gaan het monteren bij de moter ipv van dat gekke blinkende ding bovenaan.
dit ding dus....
Om beschadigingen tegen te gaan van vallende sleutels en schroevendraaiers is het niet geheel onbelangrijk om alles netjes in te pakken.
vervolgens zoekt men wat gereedschap bij elkaar.
en begint een aantal dingen los te maken.
de electra voor de injectoren en andere sensoren gaat ook los, dit door middel van klemmetjes log te maken.
en het hele gedoe kan verwijderd worden.
Ook gaat de luchtfilter met toebehoren even aan de kant.
Vervolgens houden we dit over na het verwijderen van een hoop slangen.
het gasklephuis gaat eraf.
Vervolgens komen we bij de benzine slangen en retour slang.
Als deze los moet is het niet onverstandig op een paar dikke bouten bij de hand te hebben om vervolgens in de slangen te stoppen om zo benzine verlies tegen te gaan.
Vervolgens kunnen allebouten rondom het spruikstuk worden losgemaakt om het spruitstuk te verwijderen van het moterblok.
even een verschil foto van het oude en nieuwe
vervolgens wordt het lexmaul spruikstuk weer vastgebout op het blok.
en worden de onderdelen er weer opgzet die op dezelfde manier verwijderd zijn.
En het geheel zit erop....
Nog even een foto van de nieuwe luchtroosters.
en de nieuwe sticker
hopende hiermee een goede uitleg geplaatst te hebben.
mvgr smatse
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Netjuhs...alleen volgende keer even een digicam regelen voor de foto's
Mooi man heb ik meteen een preview van hoe het er straks uit gaat zien
mijne ligt nog braaf te wachten op vervolg van het projekt, mijn uitlaat spruitstuk is van de week gelast en voorzien van een dikke metalen plaat aan de onderkant om herhaling van het stukrijden te voorkomen. Spruitstukkie bleek trouwens ook van Lexmaul te zijn, dus straks gaan we in- én uit via Lexmaul
Volgende projekt wordt : even sparen voor een lekkere nokkenas voor in de bewerkte kop, stralen en spuiten van kop en kleppen deksel, en dan gaat het hele zaakie er in één keer op
Mooi man heb ik meteen een preview van hoe het er straks uit gaat zien
mijne ligt nog braaf te wachten op vervolg van het projekt, mijn uitlaat spruitstuk is van de week gelast en voorzien van een dikke metalen plaat aan de onderkant om herhaling van het stukrijden te voorkomen. Spruitstukkie bleek trouwens ook van Lexmaul te zijn, dus straks gaan we in- én uit via Lexmaul
Volgende projekt wordt : even sparen voor een lekkere nokkenas voor in de bewerkte kop, stralen en spuiten van kop en kleppen deksel, en dan gaat het hele zaakie er in één keer op
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
ziet er goed uit nice!!
hoeveel vermogen heb je nou en wat is standaard??
135 pk?? en nu 140??
en geluid??
hoeveel vermogen heb je nou en wat is standaard??
135 pk?? en nu 140??
en geluid??
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
zuipen mot ie
power moet ergens vandaan komen he!!
ik he 3 x getankt van huis naar de ring en terug
wel steeds hard gereden hoor
power moet ergens vandaan komen he!!
ik he 3 x getankt van huis naar de ring en terug
wel steeds hard gereden hoor
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Jah, is leuk Fred maar een Lexmaul spruitstukkie is netuurluk niet te vergelijken met die raffinaderij van jou he
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Of... je vist even een oud topic uit de sloot op pagina 5 ofzo
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Delax, heb jij net als ik een slopende stage met niks te doen?
je bent smorgens aan het haasten om er 8,30 te zijn, en vervolgens doe je de hele dag bijna niks anders dan voor jezelf internetten ??
zeer herkenbaar
ik moet tot eind juni. dan zijn mn 20 weekkies eindelijk om en heb ik weer vrije dagen voor auto-klusjes. Ook beter werk en veel beter loon dan stagevergoeding grrr
je bent smorgens aan het haasten om er 8,30 te zijn, en vervolgens doe je de hele dag bijna niks anders dan voor jezelf internetten ??
zeer herkenbaar
ik moet tot eind juni. dan zijn mn 20 weekkies eindelijk om en heb ik weer vrije dagen voor auto-klusjes. Ook beter werk en veel beter loon dan stagevergoeding grrr
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
fds
ik moet niet klage met me stage hoor
krijg best goed betaald voor stage (hoef trouwens maar 2 dage p/w en doe er 3 dus ook wel beetje logisch). en het hele bedrijf bestaat uit 3 personen (bedrijfsleider, de poetser en ik). maandag benk altijd in me 1tje (vink juist super want kan je bewijzen dat je auto's kan verkopen:P) en vrijdag en zaterdag met ze 2e.
maar zoals nu ist idd rustig:S is 1 iemand langs geweest maar die deal gaat waarschijnlijk wel door. (bmw 316 touring uit 2002)
hebbe ook welles om beetje "Opel gerelateerd" te babbele leuke Opels staan....tijdje geleden hadde we een 3.2 v6 vectra staan....maar meeste is toch audi/bmw/vw
krijg best goed betaald voor stage (hoef trouwens maar 2 dage p/w en doe er 3 dus ook wel beetje logisch). en het hele bedrijf bestaat uit 3 personen (bedrijfsleider, de poetser en ik). maandag benk altijd in me 1tje (vink juist super want kan je bewijzen dat je auto's kan verkopen:P) en vrijdag en zaterdag met ze 2e.
maar zoals nu ist idd rustig:S is 1 iemand langs geweest maar die deal gaat waarschijnlijk wel door. (bmw 316 touring uit 2002)
hebbe ook welles om beetje "Opel gerelateerd" te babbele leuke Opels staan....tijdje geleden hadde we een 3.2 v6 vectra staan....maar meeste is toch audi/bmw/vw
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
das geen stage, das vrijwilligerswerk!
paar dagen per week lekker autogerelateerd werk willen doen en nog betaald krijgen ook. zeurkous. ik ben panklaar met jou hahahaha
probeer je astra daar te verkopen, dan lees ik hopelijk ook geen jaloursmakende verhalen meer
ik doe 5 dagen nutteloos saai ''werk'' ala puur uitzitten
en op zaterdag leuker werk.
maar t houd me van de straat
paar dagen per week lekker autogerelateerd werk willen doen en nog betaald krijgen ook. zeurkous. ik ben panklaar met jou hahahaha
probeer je astra daar te verkopen, dan lees ik hopelijk ook geen jaloursmakende verhalen meer
ik doe 5 dagen nutteloos saai ''werk'' ala puur uitzitten
en op zaterdag leuker werk.
maar t houd me van de straat
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Bij ons zijn stagelopers meestal ook blij als de dag om is, maar dan meer omdat ze dan kuisverrot zijn
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)