schakelen
schakelen
aloha gsi luitjes
ik heb een vaag schakel problempje en zou graag weten wat dit presies is.
vaak heb ik als ik in de 2 schakel dat dit soms echt zwaar moelijk gaat, dat ik dus even stevig moet doordrukken voordat ie er in zit, dit heb ik ook wel es als ik m in de achteruit zet, of in de 1.
wat zou eventueel t probleem kunnen wezen?
alvast bedankt
ik heb een vaag schakel problempje en zou graag weten wat dit presies is.
vaak heb ik als ik in de 2 schakel dat dit soms echt zwaar moelijk gaat, dat ik dus even stevig moet doordrukken voordat ie er in zit, dit heb ik ook wel es als ik m in de achteruit zet, of in de 1.
wat zou eventueel t probleem kunnen wezen?
alvast bedankt
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
tr
ik heb welles dattie niet in ze achteruit wil. even in ze 2 zetten en hij schuift er zo weer in. zal ook wel dat pinnetje zijn.
en soooooooms als ik heel snel schakel van ze 1 naar ze 2 is het even KGGGGGG....achja....een versnellingsbak met meer als 2 ton gedraaid zal altijd zulke dinge wel krijge dnek ik
en soooooooms als ik heel snel schakel van ze 1 naar ze 2 is het even KGGGGGG....achja....een versnellingsbak met meer als 2 ton gedraaid zal altijd zulke dinge wel krijge dnek ik
Re: tr
die van mij staat nog maar op de 136.000Delax80 schreef:ik heb welles dattie niet in ze achteruit wil. even in ze 2 zetten en hij schuift er zo weer in. zal ook wel dat pinnetje zijn.
en soooooooms als ik heel snel schakel van ze 1 naar ze 2 is het even KGGGGGG....achja....een versnellingsbak met meer als 2 ton gedraaid zal altijd zulke dinge wel krijge dnek ik
maarja zal we even bij de dealer langs om te kijken
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: tr
Tja, je moet ook wel de koppeling intrappen als je wilt schakelen natuurlijk!Delax80 schreef:...en soooooooms als ik heel snel schakel van ze 1 naar ze 2 is het even KGGGGGG...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
dat heb ik ook een aantal keren gehad toen ik mn auto pas had gekocht.
Maar de laatste maanden niet meer gelukkig.
truk is om de versnelling de tijd te geven om op zn plaats te schuiven voorje de koppeling loslaat.
Bij opel duurt dat langer als bij andere merken heb ik gemerkt.
Maar de laatste maanden niet meer gelukkig.
truk is om de versnelling de tijd te geven om op zn plaats te schuiven voorje de koppeling loslaat.
Bij opel duurt dat langer als bij andere merken heb ik gemerkt.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ow ik was er meteen aan gewend en schakel als een malle, voelt vanaf de eerste rit al ''natuurlijk'' en vind mn auto het lekkerst rijden van allemaal ( omdat ik het gewend ben zal wel)
tandenpoetsen was 1malig en misschien een goed idee om de versnellingsbakolie eens te verversen. niet door de actie maar ook omdat die volgend mij nog nooit vervangen is
tandenpoetsen was 1malig en misschien een goed idee om de versnellingsbakolie eens te verversen. niet door de actie maar ook omdat die volgend mij nog nooit vervangen is
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
De garage zei tegen mij dat dat nooit nodig is olie verversen.
Toch wil ik het een keer doen.
Hij zei ook dat het schakelen met koude blok moeilijker gaat als datie warm word.
Maar bij mij gaat het in zn achteruit en en in zn 1 super makkelijk als die koud is.
ma zodra warm word begint de ellende pas.
Toch wil ik het een keer doen.
Hij zei ook dat het schakelen met koude blok moeilijker gaat als datie warm word.
Maar bij mij gaat het in zn achteruit en en in zn 1 super makkelijk als die koud is.
ma zodra warm word begint de ellende pas.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
alsje midden op een weg wilt keren en er komt een auto aan is het erg handig om eerst in zn 1, 2 en dan pas achteruit te doen.
dan wordje vanzelf omgedraaid door de komende auto of vrachtwagen.
maar wel een goeie tip zal ook proberen als ik moet parkeren
dan wordje vanzelf omgedraaid door de komende auto of vrachtwagen.
maar wel een goeie tip zal ook proberen als ik moet parkeren
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
dan zet je hem zeker in ze 1 als je nog aan het uitrollen bent? dat is dan nogal logischMad Driver schreef:ik heb dit ook vooral in de 1 en in zn achteruit.
de 1 gaat soms erg zwaar..
heb keer gehoord van een pinnetje dieje moet vervangen?
maargoed ook dat je hem niet in zijn 1 kunt zetten als je aan het rijden bent
als je hem eerst in zijn 1 en 2 moet zetten voor je hem in je achteruit kunt zetten is gewoon je koppeling/drukgroep gaar.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
En je synchromeshen slijten ook niet.Mad Driver schreef:De garage zei tegen mij dat dat nooit nodig is olie verversen.
En er zit ook nooit slijpsel van tanden poetsen in de olie.
En versnellingsbak kan ook niet verzuren en verslechteren.
OFWEL?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
hoeft inprinciepe nooit ververst te worden.GSi Twente schreef:En je synchromeshen slijten ook niet.Mad Driver schreef:De garage zei tegen mij dat dat nooit nodig is olie verversen.
En er zit ook nooit slijpsel van tanden poetsen in de olie.
En versnellingsbak kan ook niet verzuren en verslechteren.
OFWEL?
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht