Klep krom, weer gemaakt :) HIJ RIJD WEER
Klep krom, weer gemaakt :) HIJ RIJD WEER
zoals sommige weten had ik de dag voor Zandvoort pech. toen ik aankwam op me werk liep hij nog maar op 3 cilinders. Marcel had de compressie gemeten en deze was van cil.3 0.0
het bleek dat er een stukje bougie tegen de uitlaatklep was gegaan waardoor hier een hoekje uit was. cilinderwand en alles wat verder gewoon goed. de vader van degene die het maakt (Brian, was ook mee met mij naar de Nurburgring) heeft een revisiebedrijf dus direct wat extra's gedaan.
- nieuwe klep
- andere 15 kleppen slijpen
- kop vlakken
- klepzittingen weer netjes gemaakt (hoe wee tik nie precies )
- hele kop super schoon in een of andere vaatwasser
- nieuwe distributieriem
- nieuwe spanrollen
- nieuwe multiriem
heb zo direct dus weer een lekker fris blok maar die gaat misschien binnenkort plaats maken voor een c20xe. maar das allemaal nog toekomst.
hier de foto's van vandaag (kop zat er al op toen ik aankwam en kop en dergelijke was al gedaan)
Blok van bovenaf
De kromme klep, gewoon hele hoek eruit getikt:S is flink hard gegaan:P
De monteur
De klepstoters en nog paar halve maan dingen
nogmaals het blok
auto van achterkant
het bleek dat er een stukje bougie tegen de uitlaatklep was gegaan waardoor hier een hoekje uit was. cilinderwand en alles wat verder gewoon goed. de vader van degene die het maakt (Brian, was ook mee met mij naar de Nurburgring) heeft een revisiebedrijf dus direct wat extra's gedaan.
- nieuwe klep
- andere 15 kleppen slijpen
- kop vlakken
- klepzittingen weer netjes gemaakt (hoe wee tik nie precies )
- hele kop super schoon in een of andere vaatwasser
- nieuwe distributieriem
- nieuwe spanrollen
- nieuwe multiriem
heb zo direct dus weer een lekker fris blok maar die gaat misschien binnenkort plaats maken voor een c20xe. maar das allemaal nog toekomst.
hier de foto's van vandaag (kop zat er al op toen ik aankwam en kop en dergelijke was al gedaan)
Blok van bovenaf
De kromme klep, gewoon hele hoek eruit getikt:S is flink hard gegaan:P
De monteur
De klepstoters en nog paar halve maan dingen
nogmaals het blok
auto van achterkant
Laatst gewijzigd door Delax80 op 05 mei 2007 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
fdsf
haha denk datt meevalt alleen met kop monteren en demonteren idd
morge gaat de kleppendeksel er weer op, en disriem enz fixen. in principe zoudie morge dus kunnen rijden. maar ik reken op overmorge valt het altijd mee
morge gaat de kleppendeksel er weer op, en disriem enz fixen. in principe zoudie morge dus kunnen rijden. maar ik reken op overmorge valt het altijd mee
fds
haha nogmaals je 1e vraag maar dan anders gesteld de kop klaarmake koste me 300 euro. de disriem,spanrollen en multiriem 88, en dan nog laten we zeggen 100 voor die maat die de boel ujit elkaar heeft gehaald en in elkaar zet.Diem schreef:Voor het geld dat je nu kwijt ben zal je wel een c20xe van kunnen kopen denk ik zo,of heb ik het mis
zat eerlijk gezegt ook nog iets over me van te vore gestelde grens heen hoor maarja dan kan ik weer een frisse c18xe verkope strax.
Re: fds
Daar heb je ook wel gelijk in ja,c18xe verkopen en dan bijleggen voor een goede c20xeDelax80 schreef:haha nogmaals je 1e vraag maar dan anders gesteld de kop klaarmake koste me 300 euro. de disriem,spanrollen en multiriem 88, en dan nog laten we zeggen 100 voor die maat die de boel ujit elkaar heeft gehaald en in elkaar zet.Diem schreef:Voor het geld dat je nu kwijt ben zal je wel een c20xe van kunnen kopen denk ik zo,of heb ik het mis
zat eerlijk gezegt ook nog iets over me van te vore gestelde grens heen hoor maarja dan kan ik weer een frisse c18xe verkope strax.
Astra Station GSi 16v
Re: fds
Kosten die je neerzet zijn peanuts voor het werk.Delax80 schreef: zat eerlijk gezegt ook nog iets over me van te vore gestelde grens heen hoor maarja dan kan ik weer een frisse c18xe verkope strax.
tZijn geen cosmetische spiegeltjes, verbrande lak of hippe wieltjes. Tis je blok. NIE ZEUN !
(vast ook ermeloords). Goed gedaan mien jong.
dsad
als er ergens ABN word gesproken is het wel in de polder dus die verdraaide woorden is nergens voor nodig
maar ben idd blij dattie het weer bijna doet. daarnet paar nieuwe bougies gehaald, en wat filtertjes. kan hij direct weer fris rijden
vanavond gaat de kleppedeksel en de riemen erop. dan wer nieuwe foto's dus
maar ben idd blij dattie het weer bijna doet. daarnet paar nieuwe bougies gehaald, en wat filtertjes. kan hij direct weer fris rijden
vanavond gaat de kleppedeksel en de riemen erop. dan wer nieuwe foto's dus
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Netjes, van zulke vrienden moet je het hebben!
Uurloon is idd een schijntje.
Kopvervangen + wat bijgelegen werkzaamheden bij een C20XE zit ook tussen de 12 en 15 uurtjes werk (incl. montage van nieuwe onderdelen)!
Uurloon is idd een schijntje.
Kopvervangen + wat bijgelegen werkzaamheden bij een C20XE zit ook tussen de 12 en 15 uurtjes werk (incl. montage van nieuwe onderdelen)!
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht