aanloop geluid+knikje
aanloop geluid+knikje
k heb afgelopen vrijdag em veerpoot eronder vandaan gehad om me wiellagers te vervangen. daarna het hele zooitje weer terug gezet.alles goed vast gezet. toen ik ging rijden voor een proefrondje en ik maakte een bocht naar links dan hoorde ik een soort geluid alof er iets aan liep.stuur ik naar rechts hoor ik nix. met optrekken trekt hij niet naar een kant toe en met remmen ook niet.vandaag alles nagetrokken maar dat was nauwlijks iets. ik dacht ik kijk even naar de andere kant. en daar zag ik dat me ashoes en aandrijf hoes geschuerd waren. zou dat de reden kunnen zijn van het schurend geluid??
foto bij het praatje
de gescheurde aandrijfhoes:
de ashoes(alleen bevestiging gescheurd)
en het bekende knikje zou dat hierdoor komen?
gr Rainier
foto bij het praatje
de gescheurde aandrijfhoes:
de ashoes(alleen bevestiging gescheurd)
en het bekende knikje zou dat hierdoor komen?
gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Verdikke, die veerpootrubbers zijn helemaal naar z'n gootje man...
Wel even slim om te vervangen, en gezien ik nog de veerpootrubbers heb liggen waar ik niets meer mee doe (nieuwe 2 stuks) mag je die wel van me overnemen als je wilt.
Wel even slim om te vervangen, en gezien ik nog de veerpootrubbers heb liggen waar ik niets meer mee doe (nieuwe 2 stuks) mag je die wel van me overnemen als je wilt.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Mad Driver
- forum-gebruiker
-
- forum-gebruiker
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Zou Opel nu werkelijk rubbers in een auto zetten die geen werking hebben?Mad Driver schreef:die rubbers hebben geen werking toch?
of vergis ik me.. geen idee namelijk
Natuurlijk hebben deze een werking. Rubbers vangen schokken op. En specifiek deze rubbers hebben veel te verduren, dat zie je ook aan het feit dat deze na een bepaalde levensduur toch echt naar hun grootje zijn.
Zowiezo staat de wagen van 2.0 freak nu een stukje lager aan de kant waar het rubber gescheurd is. Tevens zit er een toplager in dit rubber, welke er voor zorgt dat je veerpoot met goed fatsoen kan draaien. Ik denk zelfs dat dit APK afkeur is, omdat het je wegligging en je stuurgedrag beïnvloed.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
of het nou nut heef of niet, apk afkeur of niet
alles wat oud/rot/geroest/gescheurd is wil je toch vervangen, en die rubbers zijn goedkoop ( alleen een werkje om te vervangen)
mijnes zijn ook iets drooggescheurd en die spuit ik soms in met iets vettigs, veel andere astra's hebben ook rotte rubbers, mag wel na 15 jaar
alles wat oud/rot/geroest/gescheurd is wil je toch vervangen, en die rubbers zijn goedkoop ( alleen een werkje om te vervangen)
mijnes zijn ook iets drooggescheurd en die spuit ik soms in met iets vettigs, veel andere astra's hebben ook rotte rubbers, mag wel na 15 jaar
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
hoe meer handjes hoe beter en gezelliger
rechterveerpoot is er vrijdag onderuit geweest dus dat gaat wel lukken.linker kant zal moeilijker gaan zal lekker vast zitten. en anders ga ik vrijdag of zaterdag even naar matt naar de kwikfit.
gooien we gelijk nieuwe aandrijfhoesjes links erop
het weer is er ook niet egt naar om het voor de deur te doen
matt??
rechterveerpoot is er vrijdag onderuit geweest dus dat gaat wel lukken.linker kant zal moeilijker gaan zal lekker vast zitten. en anders ga ik vrijdag of zaterdag even naar matt naar de kwikfit.
gooien we gelijk nieuwe aandrijfhoesjes links erop
het weer is er ook niet egt naar om het voor de deur te doen
matt??
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
als ik naar links stuur hoor ik een soort van aanloopgeluid van 2 metalen. zou het kunnen zijn dat de koppeling die onder de aandrijfhoes zit droog draaid omdat ie gescheurd is. dan loopt er geen vet tussen. het is alleen als ik naar links stuur naar rechts geen gehoord of problemen. heb ook al gekeken of me velg ergens aanloop. het is wel pas gekomen toen ik de wiellagers vervanger heb. toen heeft de auto 3 dagen op zn linker kantje gestaan.
iemand een id???
iemand een id???
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dat geluid zo zomaar eens heel veel met dat rubber te maken kunnen hebben, zo te zien is hij aardig doorgezakt (omhoog gekomen) en kan er daaronder wel eens ruimte die er eerst wél was, niet meer zijn...
gewoon even vervangen die veerpootrubbers (is de complete bovenplaat trouwens, niet alleen het rubber) en dan nog eens luisteren....
Ik heb om verschillende redenen al 4 van die setjes weg, dus het komt wel vaker voor.. alleen ws niet zo vaak als bij mij
gewoon even vervangen die veerpootrubbers (is de complete bovenplaat trouwens, niet alleen het rubber) en dan nog eens luisteren....
Ik heb om verschillende redenen al 4 van die setjes weg, dus het komt wel vaker voor.. alleen ws niet zo vaak als bij mij
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 14 mei 2007 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)