Corsa A projectje
Corsa A projectje
Begin er nooit aan, het kost meer moeite dan lief is. Lees, kijk en huiver
Zoals je kunt zien, alles geheel kaal gemaakt en rotte plekken vast weggehaald, en daarna in de menie.
Onderhuids ook, was volgens de plaatwerker een goeie oplossing zodat roest niet terug keert.
Verder is de gehele binnenbodem met de staalborstel gedaan, en daarna in de menie.
Donor GSi
afscheid v.d donor
Check de raamband, met dank aan een melig moment
Reeds gedaan:
- Nieuwe binnenschermen.
- Nieuwe buitenschermen.
- Nieuwe dorpels.
- Nieuwe kofferbakbodem (deel).
- Nieuwe achterplaat.
- Achterklep ruitewissergat dicht gemaakt.
- Nieuw voorfront erop.
En de motorruimte wordt nog verstevigd.
Achterzijde van de carrosserie is dus nu klaar.
Wat betreft de motor:
Dry sump carter en drysump pomp zijn binnen
Lexmaul groep A uitlaatspruitstuk moet nog wel hiervoor aangepast worden ivm de lengte.
De drijfstangen aan het polijsten/schuren geweest.
Volgende week eens uitwegen op de exacte weegschaal.
Inlaatspruistuk is al klaar.
Komt van SBDEV af.
Trechters, injectoren en klein materiaal is al binnen.
Verstelbare nokkenastandwielen zit ik eveneens nog op te wachten.
Nu enkel nog de gasklephuizen, DTA en een kabelboom.
Maar voordat dit aangeschaft wordt, eerst de carrosserie afmaken.
Oja, voordat ik het vergeet, de nieuwe remmenset is afgelopen week ook binnen gekomen! (big brakes )
De Corsa is weer opgehaald bij de plaatwerker, en staat nu even thuis.
Nu nog bezig met een aantal punten, maar het grote laswerk is aan z'n eind.
De verstevingskit gaat in de maak, en zal dus tzt erin worden gelast.
Met dank aan Doncarbon voor het beschikbaar stellen van de tekeningen.
Verstelbare nokkenastandwielen zijn binnen.
Drysump set ligt bij Zomer voor het compleet maken met de rest onderdelen.
Hopelijk krijg ik binnenkort mijn set Cosworth zuigers, met diepere kleppockets.
En er moet nog een setje dubbele klepveren binnen komen.
Heb contact gehad met Cooperdude (van het combo diesel project) die werkt in de metaalbranche, en die gaat regelen me een verstevigingsset te laten maken.
Voor de rest eerst het casco verder afwerken, en de laswerkzaamheden in de epoxy zetten
Tot zo ver!!
Zoals je kunt zien, alles geheel kaal gemaakt en rotte plekken vast weggehaald, en daarna in de menie.
Onderhuids ook, was volgens de plaatwerker een goeie oplossing zodat roest niet terug keert.
Verder is de gehele binnenbodem met de staalborstel gedaan, en daarna in de menie.
Donor GSi
afscheid v.d donor
Check de raamband, met dank aan een melig moment
Reeds gedaan:
- Nieuwe binnenschermen.
- Nieuwe buitenschermen.
- Nieuwe dorpels.
- Nieuwe kofferbakbodem (deel).
- Nieuwe achterplaat.
- Achterklep ruitewissergat dicht gemaakt.
- Nieuw voorfront erop.
En de motorruimte wordt nog verstevigd.
Achterzijde van de carrosserie is dus nu klaar.
Wat betreft de motor:
Dry sump carter en drysump pomp zijn binnen
Lexmaul groep A uitlaatspruitstuk moet nog wel hiervoor aangepast worden ivm de lengte.
De drijfstangen aan het polijsten/schuren geweest.
Volgende week eens uitwegen op de exacte weegschaal.
Inlaatspruistuk is al klaar.
Komt van SBDEV af.
Trechters, injectoren en klein materiaal is al binnen.
Verstelbare nokkenastandwielen zit ik eveneens nog op te wachten.
Nu enkel nog de gasklephuizen, DTA en een kabelboom.
Maar voordat dit aangeschaft wordt, eerst de carrosserie afmaken.
Oja, voordat ik het vergeet, de nieuwe remmenset is afgelopen week ook binnen gekomen! (big brakes )
De Corsa is weer opgehaald bij de plaatwerker, en staat nu even thuis.
Nu nog bezig met een aantal punten, maar het grote laswerk is aan z'n eind.
De verstevingskit gaat in de maak, en zal dus tzt erin worden gelast.
Met dank aan Doncarbon voor het beschikbaar stellen van de tekeningen.
Verstelbare nokkenastandwielen zijn binnen.
Drysump set ligt bij Zomer voor het compleet maken met de rest onderdelen.
Hopelijk krijg ik binnenkort mijn set Cosworth zuigers, met diepere kleppockets.
En er moet nog een setje dubbele klepveren binnen komen.
Heb contact gehad met Cooperdude (van het combo diesel project) die werkt in de metaalbranche, en die gaat regelen me een verstevigingsset te laten maken.
Voor de rest eerst het casco verder afwerken, en de laswerkzaamheden in de epoxy zetten
Tot zo ver!!
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
We zijn nu nog bezig met de hal van m'n maat welke nog electra en inrichting behoeft.
Dan kan de Corsa er heen, en gaat de bodem kaal, in de expoy en dan afkitten en aflakken.
Motor staat daar ook al, maar gaat dus ook weer geheel uit elkaar.
Oftewel werk zat!
Dan kan de Corsa er heen, en gaat de bodem kaal, in de expoy en dan afkitten en aflakken.
Motor staat daar ook al, maar gaat dus ook weer geheel uit elkaar.
Oftewel werk zat!
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Met een a3 GSi pakket is het niet echt een oldschool type, meer Engels moet je dit zien, motorisch en technisch veel aan te pas, kenmerken van buitenaf bijna niet te zien, das het mooie van zoiets vinden wij.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente