
















































Zoals je kunt zien, alles geheel kaal gemaakt en rotte plekken vast weggehaald, en daarna in de menie.
Onderhuids ook, was volgens de plaatwerker een goeie oplossing zodat roest niet terug keert.
Verder is de gehele binnenbodem met de staalborstel gedaan, en daarna in de menie.





Donor GSi


afscheid v.d donor



Check de raamband, met dank aan een melig moment














Reeds gedaan:
- Nieuwe binnenschermen.
- Nieuwe buitenschermen.
- Nieuwe dorpels.
- Nieuwe kofferbakbodem (deel).
- Nieuwe achterplaat.
- Achterklep ruitewissergat dicht gemaakt.
- Nieuw voorfront erop.
En de motorruimte wordt nog verstevigd.
Achterzijde van de carrosserie is dus nu klaar.
Wat betreft de motor:
Dry sump carter en drysump pomp zijn binnen
Lexmaul groep A uitlaatspruitstuk moet nog wel hiervoor aangepast worden ivm de lengte.
De drijfstangen aan het polijsten/schuren geweest.
Volgende week eens uitwegen op de exacte weegschaal.
Inlaatspruistuk is al klaar.
Komt van SBDEV af.
Trechters, injectoren en klein materiaal is al binnen.
Verstelbare nokkenastandwielen zit ik eveneens nog op te wachten.
Nu enkel nog de gasklephuizen, DTA en een kabelboom.
Maar voordat dit aangeschaft wordt, eerst de carrosserie afmaken.
Oja, voordat ik het vergeet, de nieuwe remmenset is afgelopen week ook binnen gekomen! (big brakes

De Corsa is weer opgehaald bij de plaatwerker, en staat nu even thuis.
Nu nog bezig met een aantal punten, maar het grote laswerk is aan z'n eind.
De verstevingskit gaat in de maak, en zal dus tzt erin worden gelast.
Met dank aan Doncarbon voor het beschikbaar stellen van de tekeningen.





Verstelbare nokkenastandwielen zijn binnen.
Drysump set ligt bij Zomer voor het compleet maken met de rest onderdelen.
Hopelijk krijg ik binnenkort mijn set Cosworth zuigers, met diepere kleppockets.
En er moet nog een setje dubbele klepveren binnen komen.
Heb contact gehad met Cooperdude (van het combo diesel project) die werkt in de metaalbranche, en die gaat regelen me een verstevigingsset te laten maken.
Voor de rest eerst het casco verder afwerken, en de laswerkzaamheden in de epoxy zetten
Tot zo ver!!