probleem met de elec. raam stangen/ schaar
probleem met de elec. raam stangen/ schaar
hallo,
ik was net even elec. ramen aan het inbouwen. ben bij de bijrijderskant begonnen.
zat er zonder problemen in. nu de andere kant.
eerst werkte het al niet mar na hert aanpassen van de kabelboom was dat vrij snel opgelost.
dus dan de schaar erin zetten. eerst even vergeleken met de oude schaar. maar nu blijkt al dat de oude schaar veel langer is dan die nieuwe.
dus na even proberen kwam ik tot de conclusie dat ik hem er ook echt niet in ga krijgen.
moet ik idd andere stangen/schaar hebben of doe ik zelf iets niet goed.
begin eigenlijk het vermoeden te krijgen dat iemand mij een half setje van een gsi verkocht heeft en een half setje uit een nieuwere astra/een station.
iemand eventueel nog wel een goede liggen??
GReetz
ik was net even elec. ramen aan het inbouwen. ben bij de bijrijderskant begonnen.
zat er zonder problemen in. nu de andere kant.
eerst werkte het al niet mar na hert aanpassen van de kabelboom was dat vrij snel opgelost.
dus dan de schaar erin zetten. eerst even vergeleken met de oude schaar. maar nu blijkt al dat de oude schaar veel langer is dan die nieuwe.
dus na even proberen kwam ik tot de conclusie dat ik hem er ook echt niet in ga krijgen.
moet ik idd andere stangen/schaar hebben of doe ik zelf iets niet goed.
begin eigenlijk het vermoeden te krijgen dat iemand mij een half setje van een gsi verkocht heeft en een half setje uit een nieuwere astra/een station.
iemand eventueel nog wel een goede liggen??
GReetz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
zag het motortje en schaar van de passagierskant er wel hetzelfde uit als de bestuurderskant die je er nog in moet krijgen ?
doe anders even fotos van je electrische scharen want je hebt je panelen er toch nog af en je mechanismes in het zicht
inbouwen is opzich een eitje, als de ene kant gelukt is gaat meestal de andere kant nog makkelijker en sneller
doe anders even fotos van je electrische scharen want je hebt je panelen er toch nog af en je mechanismes in het zicht
inbouwen is opzich een eitje, als de ene kant gelukt is gaat meestal de andere kant nog makkelijker en sneller
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
en vergeet je niet om handschoenen aan te doen terwijl je aan het kloten bent met de scharen en de scharen in de raamgleuf te proppen?
ik had een paar mooie sneeen door de vrij scherpe scharen en armen die klem zaten..
maar als je eerst 1 kant van de schaar op je raamgleuf doet, bijvoorbeeld de linkerschaar, en dan het hele mechanisme beweegt naar rechts, zou je de rechterschaar ook vrij makkelijk in de raamgleuf moeten krijgen.
dan je mechanisme naar het midden, en ophangen met popnagels, en de geleiders afstellen
( fotooooos)
ik had een paar mooie sneeen door de vrij scherpe scharen en armen die klem zaten..
maar als je eerst 1 kant van de schaar op je raamgleuf doet, bijvoorbeeld de linkerschaar, en dan het hele mechanisme beweegt naar rechts, zou je de rechterschaar ook vrij makkelijk in de raamgleuf moeten krijgen.
dan je mechanisme naar het midden, en ophangen met popnagels, en de geleiders afstellen
( fotooooos)
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
inmiddels heb ik de panelen er weer voor iten kan dus even geenfoto maken nu. heb ook geen tijd om ze er vandaag nog af te halen.
maar als ik weer thuis ben zal ik wel een foto schieten.
het inbouwen lukte ook wel totdat bleek dat ik je schroefgaten niet voor de gaten in de deur kreeg.
toen heb ik de schaar naast de handbediende schaar gelegd en blijkt de vaste stang (die aan de motor zit) een 10 cm korter zijn dan de handbediende.
ben dus bang dat het idd niet de goede is.
wat betreft de handschoenen: die heb ik niet nodig gehad maar mijn armen zaten wel een paar keer klem ja
maar als ik weer thuis ben zal ik wel een foto schieten.
het inbouwen lukte ook wel totdat bleek dat ik je schroefgaten niet voor de gaten in de deur kreeg.
toen heb ik de schaar naast de handbediende schaar gelegd en blijkt de vaste stang (die aan de motor zit) een 10 cm korter zijn dan de handbediende.
ben dus bang dat het idd niet de goede is.
wat betreft de handschoenen: die heb ik niet nodig gehad maar mijn armen zaten wel een paar keer klem ja
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
inmeddels heb ik weer een nieuw mechanisme, er is me verzekerd dat het uit een 3 deurs astra kwam.
toch lijkt mij weer hetzelfde probleem, (of ik doe iets nie goed)
[img][img]http://img502.imageshack.us/img502/2408/dsc01889ff9.jpg[/img][/img]
debovenste is mijn slingermechanisme. de twee daar onder zijn allebij te kort en schroef gaten komen niet overeen. en de onderste komen de schroefgaten we overeen maar is wederom te kort.
begin nu erg het idee te krijgen dat ik iets niet goed doe ofzo.
HELP
toch lijkt mij weer hetzelfde probleem, (of ik doe iets nie goed)
[img][img]http://img502.imageshack.us/img502/2408/dsc01889ff9.jpg[/img][/img]
debovenste is mijn slingermechanisme. de twee daar onder zijn allebij te kort en schroef gaten komen niet overeen. en de onderste komen de schroefgaten we overeen maar is wederom te kort.
begin nu erg het idee te krijgen dat ik iets niet goed doe ofzo.
HELP
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Zijn de scharen even lang? De schroefgaten horen niet overeen te komen. Er zitten nog extra gaten in je deur voor de elektrische, die zitten verder uit elkaar.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
gaat idd niet passen!!
ik heb destijds dus exact hetzelfde gehad, dat die zak patat uit limburg mij tot 3x de verkeerde raammechanismes opstuurde... uiteindelijk was ik het zat en heb ik ze in de schuur gezet en hij krijgt ze mooi niet meer terug!!! zelfs geen excuus aanbieden of wat dan ook heh.
geef even het gm nummer dat erop staat. Kijk ik even of ze overeenkomen met die ik heb liggen...
edit
ow wacht... bedenk me nu dat ik ze heb weggedonderd uit frustratie!
maar geef even het gm nummer door, misschien dat iemand even kan kijken...
ik heb destijds dus exact hetzelfde gehad, dat die zak patat uit limburg mij tot 3x de verkeerde raammechanismes opstuurde... uiteindelijk was ik het zat en heb ik ze in de schuur gezet en hij krijgt ze mooi niet meer terug!!! zelfs geen excuus aanbieden of wat dan ook heh.
geef even het gm nummer dat erop staat. Kijk ik even of ze overeenkomen met die ik heb liggen...
edit
ow wacht... bedenk me nu dat ik ze heb weggedonderd uit frustratie!
maar geef even het gm nummer door, misschien dat iemand even kan kijken...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
je hebt dus gewoon weer een verkeerd setje.
ook al heb je het nog nooit overgezet enzo, als je bezig bent is het simpel, dan zie je meteen waar alles moet. bij jou komen de gaten niet overeen en scharen te kort. duidelijk dan toch? zal dan wel een 4deurs set zijn zoals marty al zei.
Probeer die lompe ezel die weer de verkeerde heeft gestuurd maar eens duidelijk te maken dat hij de goede set moet sturen, en een beetje heel snel ( voordat we het zelf komen ophalen met een gsi colonne)
ook al heb je het nog nooit overgezet enzo, als je bezig bent is het simpel, dan zie je meteen waar alles moet. bij jou komen de gaten niet overeen en scharen te kort. duidelijk dan toch? zal dan wel een 4deurs set zijn zoals marty al zei.
Probeer die lompe ezel die weer de verkeerde heeft gestuurd maar eens duidelijk te maken dat hij de goede set moet sturen, en een beetje heel snel ( voordat we het zelf komen ophalen met een gsi colonne)
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
nou heren, na de opmerking van red bill begon er bij een lampje te branden. ik had dus de verkeerde gaatjes en was al weer te vroegen iemand de schuld aan het geven
ik heb hem er nu wel inzitten, en werkt perfect.
MAAR (altijd die maar er achter aan) alles zit erin, werkt, spulen opgeruimd denk aah nog 1 keer even naar beneden en naar boven. bestuurders kant ging goed, bijrijders kant ging mooi naar beneden maar met geen mogenlijkheid meer omhoog te krijgen.
heb nu alles aan die kant er weer af, naar beneden gaan doet hij wel maar naar boven doet hij het niet, (terwijl dat al een paar maanden wel gewerkt heeft)
ik had namelijk de bijrijderskant al een tijdje electrisch
begin er nu echt genoeg van te krijgen en sta echt op het punt de hele rotzooi in de container te pleuren en dan maar gewoon de slingers erin. dat werkt tenminste
ik heb hem er nu wel inzitten, en werkt perfect.
MAAR (altijd die maar er achter aan) alles zit erin, werkt, spulen opgeruimd denk aah nog 1 keer even naar beneden en naar boven. bestuurders kant ging goed, bijrijders kant ging mooi naar beneden maar met geen mogenlijkheid meer omhoog te krijgen.
heb nu alles aan die kant er weer af, naar beneden gaan doet hij wel maar naar boven doet hij het niet, (terwijl dat al een paar maanden wel gewerkt heeft)
ik had namelijk de bijrijderskant al een tijdje electrisch
begin er nu echt genoeg van te krijgen en sta echt op het punt de hele rotzooi in de container te pleuren en dan maar gewoon de slingers erin. dat werkt tenminste
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Kan het aan de geleiders liggen?
Je mag van mij wel een keer langskomen, dan help ik je met plezier... Heb het vaker gedaan (meer dan 1x) dus weet wel redelijk waar ik over praat...
Je mag van mij wel een keer langskomen, dan help ik je met plezier... Heb het vaker gedaan (meer dan 1x) dus weet wel redelijk waar ik over praat...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
net zo wazig als dat gister het probleem opkwam is het nu verdwenen.
kwam vanavond thuis van mijn werk en was benieuwd. had het gister al ingespoten met wd 40 etc en nu werkt alles weer gewoon.
ik weet dat het wazig klinkt, snap er zelf ook niks van maar ben wel blij dat het weer werkt.
Morgen even alles inbouwen. Thanks allen.
Greetz
kwam vanavond thuis van mijn werk en was benieuwd. had het gister al ingespoten met wd 40 etc en nu werkt alles weer gewoon.
ik weet dat het wazig klinkt, snap er zelf ook niks van maar ben wel blij dat het weer werkt.
Morgen even alles inbouwen. Thanks allen.
Greetz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer: