C20NE knijpt m
C20NE knijpt m
Hoi mijnC20Ne is een beetje ziek geworden...
De motor start vlot en er brand geen lampje, ik krijg de motor met half gas tot hoog in toeren (Deellast) Als ik vol gas wil geven ( Vol last) houd de motor in en wordt het toerental afgeregeld naar onder, tot afslaan toe.
Heb al een andere Luchtmassa meter geprobeert die ik had liggen, geen resultaat.
Uitlezen kom ik op DTC 31, krukas sensor, maar zit deze foutcode er niet altijd in?
Als het de krukas sensor is, is het dan niet vreemd dat ie alleen bij vol gas problemen krijgt ongeacht het toerental?
Ik zit zelf eigenlijk aan onsteking ofzo te denken....
Ramon
De motor start vlot en er brand geen lampje, ik krijg de motor met half gas tot hoog in toeren (Deellast) Als ik vol gas wil geven ( Vol last) houd de motor in en wordt het toerental afgeregeld naar onder, tot afslaan toe.
Heb al een andere Luchtmassa meter geprobeert die ik had liggen, geen resultaat.
Uitlezen kom ik op DTC 31, krukas sensor, maar zit deze foutcode er niet altijd in?
Als het de krukas sensor is, is het dan niet vreemd dat ie alleen bij vol gas problemen krijgt ongeacht het toerental?
Ik zit zelf eigenlijk aan onsteking ofzo te denken....
Ramon
Electronica... De beste puzzels!
C20XE met Digi-Dash...
C20XE met Digi-Dash...
het is mogelijk dat deze kapot, je hebt een krukas sensor en een nokkenas sensor. de motor kan er op 1 lopen, als er 1 kapot is neemt de andere het over.
je moet even kijken naar het volgende:
auto starten.
dan haal de krukas sensor los, onder je onsteking, als de auto uitslaat, is de nokkenas sensor kapot.
wanneer de auto blijft lopen dan is de krukassensor kapot.
je kan het nog extra controleren door de stekker er weer op te doen, en dan de Nokkenas Sensor los halen, als het goed is slaat de auto dan ook uit omdat de kruksas sensor kapot is en het niet over kan nemen.
suc6
correct me if i am wrong
je moet even kijken naar het volgende:
auto starten.
dan haal de krukas sensor los, onder je onsteking, als de auto uitslaat, is de nokkenas sensor kapot.
wanneer de auto blijft lopen dan is de krukassensor kapot.
je kan het nog extra controleren door de stekker er weer op te doen, en dan de Nokkenas Sensor los halen, als het goed is slaat de auto dan ook uit omdat de kruksas sensor kapot is en het niet over kan nemen.
suc6
correct me if i am wrong
BOHICA!!!
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Lampje brand wel op contact...
Die bobine op een C20Ne wordt volgens mij al gevoed door de ecu met massa, maar bepaald deze ook ontstekings tijdstip? Ik ga straks even mn rotor en onstekingshuis loshalen als ik thuis ben. Ik heb geen storingen als ik uitlees, ook niet met lopende motor.
Ramon
Die bobine op een C20Ne wordt volgens mij al gevoed door de ecu met massa, maar bepaald deze ook ontstekings tijdstip? Ik ga straks even mn rotor en onstekingshuis loshalen als ik thuis ben. Ik heb geen storingen als ik uitlees, ook niet met lopende motor.
Ramon
Electronica... De beste puzzels!
C20XE met Digi-Dash...
C20XE met Digi-Dash...
Net Brandstof druk gemeten, was goed.
Bobine krijgt voldoende stroom
Andere verdelerkap geprobeerd
Andere Luchtmassa meter geprobeerd
Andere stationair regelklep geprobeerd
Bougie's + Kabels zijn goed
Geen Defect code's
ga morge met de uitlees apperatuur maar even data bekijken met lopende motor en evt paar scoop beeldjes maken...
En dan wat sensoren doormeten...
Weet t ook niet meer
Dan ga ik ma in onze Rallye Kadett rijde , maja met n verbruik van 1 op 2 ist ook nie meer leuk
Bobine krijgt voldoende stroom
Andere verdelerkap geprobeerd
Andere Luchtmassa meter geprobeerd
Andere stationair regelklep geprobeerd
Bougie's + Kabels zijn goed
Geen Defect code's
ga morge met de uitlees apperatuur maar even data bekijken met lopende motor en evt paar scoop beeldjes maken...
En dan wat sensoren doormeten...
Weet t ook niet meer
Dan ga ik ma in onze Rallye Kadett rijde , maja met n verbruik van 1 op 2 ist ook nie meer leuk
Electronica... De beste puzzels!
C20XE met Digi-Dash...
C20XE met Digi-Dash...
Ja en ze zijn 1 week oud volgens mij... Heb de oude ook nog geprobeerd ma blijft het zelfde..
Met half gas niks aan de hand, als je rijd alleen beetje inhouden.
Bij vol gas, met optrekken of invoegen ofzo valt ie helemaal terug tot afslaan toe...
Met half gas niks aan de hand, als je rijd alleen beetje inhouden.
Bij vol gas, met optrekken of invoegen ofzo valt ie helemaal terug tot afslaan toe...
Electronica... De beste puzzels!
C20XE met Digi-Dash...
C20XE met Digi-Dash...
ik zou hem toch eens voor de gein laten uitlezen...
misschien dat er toch wat naar boven komt.
je leest nog weleens dat het Motronixlampje niet brand maar als deze wordt uitgelezen wordt dat er wel foutcodes naar voren komt.
kost je wel 2 tientjes maar achh dan weetje (misschien) wel waar je moet zoeken!
en zo niet.. nouja niet geschoten is altijd mis
misschien dat er toch wat naar boven komt.
je leest nog weleens dat het Motronixlampje niet brand maar als deze wordt uitgelezen wordt dat er wel foutcodes naar voren komt.
kost je wel 2 tientjes maar achh dan weetje (misschien) wel waar je moet zoeken!
en zo niet.. nouja niet geschoten is altijd mis
Ja klopt, ma ik ben zelf ook auto monteur (leer nog) dus aan uitlees apperatuur geen gebrek, ma ik moet nu toch echt dieper gaan zoeken als de data goed blijkt te zijn met lopende motor...
Dit is dus de rede waarom ik op hoger niveau verder ben gaan leren!!
Keer middagje voor uittrekken Ma heb het nogal druk..
Werk ook een "klein" beetje thuis
Dit is dus de rede waarom ik op hoger niveau verder ben gaan leren!!
Keer middagje voor uittrekken Ma heb het nogal druk..
Werk ook een "klein" beetje thuis
Electronica... De beste puzzels!
C20XE met Digi-Dash...
C20XE met Digi-Dash...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Staan gassen of echt GEREDEN????
Kun je in de TECH 1 datalijst ook zien he!!!
Ga eens vol gas rijden, dus dat het probleem zich voordoet en kijk naarf de O2 intergrator (Block Learn Module).
Blijft die roond de 128, gaat ie omlaag richting 0 of gaat ie omhoog richting de 256?
Kun je in de TECH 1 datalijst ook zien he!!!
Ga eens vol gas rijden, dus dat het probleem zich voordoet en kijk naarf de O2 intergrator (Block Learn Module).
Blijft die roond de 128, gaat ie omlaag richting 0 of gaat ie omhoog richting de 256?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠