C20XE startprobleem
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
C20XE startprobleem
Ik heb nu momenteel het probleem wanneer ik sochtends de motor start dat het stationair toerental meteen richting 2000 gaat en soms een beetje schommelt. Wanneer ik in het begin met het rijden de koppeling intrap sloeg hij één keer af maar daarna bleef hij gewoon rijden en is op een gegeven moment het stationair toerental weer normaal. De volgende morgen begon het verhaal weer precies zo opnieuw.
Ik heb gezocht in het technisch archief en met de zoekoptie want ik neem aan dat het hier om de LFR gaat? Valse lucht trekt hij niet en alle leidingen hebben nagenoeg geen scheurtjes.
Voor zover ik me dus nog kan herinneren van het forum kan ik dus de LFR demonteren en deze zeer goed ontvetten met remmenreiniger (klopt dit?) Ook meende ik me te herinneren dat Marcel destijds zei dat je de LFR even kon laten klapperen op 12 volt (hoe werkt dit precies?).
Ik hoop dat de LFR het probleem is maar misschien dat jullie denken dat iets anders het euvel is?
Ik heb gezocht in het technisch archief en met de zoekoptie want ik neem aan dat het hier om de LFR gaat? Valse lucht trekt hij niet en alle leidingen hebben nagenoeg geen scheurtjes.
Voor zover ik me dus nog kan herinneren van het forum kan ik dus de LFR demonteren en deze zeer goed ontvetten met remmenreiniger (klopt dit?) Ook meende ik me te herinneren dat Marcel destijds zei dat je de LFR even kon laten klapperen op 12 volt (hoe werkt dit precies?).
Ik hoop dat de LFR het probleem is maar misschien dat jullie denken dat iets anders het euvel is?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Reinigen het liefst met Carburateurreiniger.
Das veel agresiever dan remmenreiniger.
Dat klapperen, gewoon op de aansluitstekkers 2 draadjes klemmen en dan steeds even tegen de accupolen tikken.
Terwijl je dat doet even flink spuiten met carbreinger in de LFR en pas op voor vonkvorming!!! Carb.reinger fikt goed.
Das veel agresiever dan remmenreiniger.
Dat klapperen, gewoon op de aansluitstekkers 2 draadjes klemmen en dan steeds even tegen de accupolen tikken.
Terwijl je dat doet even flink spuiten met carbreinger in de LFR en pas op voor vonkvorming!!! Carb.reinger fikt goed.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
OK bedankt voor de snelle reactie
Dan moet dit wel goed komen en dan binnenkort de rest van de auto eens vervangen want de distributieriem, de spanrollen en de waterpomp en de carterpakking moeten ook nog (preventief hoor!)
Dit heb ik destijds even laten wachten omdat ik toen bij die OPC blauwe astra ben wezen kijken van marktplaats. Qua uiterlijk en spuitwerk was hij gewoon 100% alleen motorisch was iets anders.
Hij heeft namelijk de C20XE van een kadett erin en dan zonder oliekoeler want dat was standaard bij de kadetts volgens hem maar dat leek mij toch sterk. Verder liep de motor wel uitstekend moet ik zeggen. Hij had drie dagen stilgestaan en dat was te zien want de spinnenwebben van de straat zaten aan de auto! Hij tikte totaal niet. Alleen zonde dat de eigenaar na de motor 3 minuten te hebben laten lopen hem daarna bij de testrit meteen doortrok tot de toerenbegrenzer dan hoeft t wat mij betreft al niet meer
Dan moet dit wel goed komen en dan binnenkort de rest van de auto eens vervangen want de distributieriem, de spanrollen en de waterpomp en de carterpakking moeten ook nog (preventief hoor!)
Dit heb ik destijds even laten wachten omdat ik toen bij die OPC blauwe astra ben wezen kijken van marktplaats. Qua uiterlijk en spuitwerk was hij gewoon 100% alleen motorisch was iets anders.
Hij heeft namelijk de C20XE van een kadett erin en dan zonder oliekoeler want dat was standaard bij de kadetts volgens hem maar dat leek mij toch sterk. Verder liep de motor wel uitstekend moet ik zeggen. Hij had drie dagen stilgestaan en dat was te zien want de spinnenwebben van de straat zaten aan de auto! Hij tikte totaal niet. Alleen zonde dat de eigenaar na de motor 3 minuten te hebben laten lopen hem daarna bij de testrit meteen doortrok tot de toerenbegrenzer dan hoeft t wat mij betreft al niet meer
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
LFR bij c20xe heeft geen pakking nodig, zit aan beide kanten een slang op.
Bij een c20xe zit ie aan de achter/onder het inlaatspruitstuk, makkelijkst bij te komen via de onderkant vd auto.
Bij een c20ne zit ie bovenop het spruitstuk. Slang van voor de gasklep, dan LFR en dan slang naar inlaatspruitstuk.
Bij een c20xe zit ie aan de achter/onder het inlaatspruitstuk, makkelijkst bij te komen via de onderkant vd auto.
Bij een c20ne zit ie bovenop het spruitstuk. Slang van voor de gasklep, dan LFR en dan slang naar inlaatspruitstuk.
Astra GSi 2.0 16V
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ìdd geen pakking, d8 ik eerst ook, ook gehaald maar niet nodig
is zo goed als alleen van onder bij te komen, 2 slangklemmen waar je klote bij kan, en een stekkertje los
bekijk ook meteen de slangen waar ie op aangesloten zit of ze iets poreus zijn of oud uitzien, en zorg dat de slangeklemmen weer muurvast worden gedraaid, dit is best klote omdat je er vrij ruk bijkan.
ik redde het met een krik en op me rug, maar dan kan je er vrij moeilijk bij met 2 handen, beste zou een brug zijn maar zonder is ook te redden
is zo goed als alleen van onder bij te komen, 2 slangklemmen waar je klote bij kan, en een stekkertje los
bekijk ook meteen de slangen waar ie op aangesloten zit of ze iets poreus zijn of oud uitzien, en zorg dat de slangeklemmen weer muurvast worden gedraaid, dit is best klote omdat je er vrij ruk bijkan.
ik redde het met een krik en op me rug, maar dan kan je er vrij moeilijk bij met 2 handen, beste zou een brug zijn maar zonder is ook te redden
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi