Update problemen...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Update problemen...

Bericht door Baas J. »

Zoals jullie weten ben ik al een poosje bezig om mn Astra goed te krijgen..

Al verschillende vage problemen gehad die overal en nergens in afgelopen topics voorbij komen.

Anyway, een korte samenvatting..

Het gaat om een C18XE 1994, die "helemaal terug naar het begin" als een gek aan het galopperen was, dit noemen ze ook wel "zagen" van de motor.

Al veel zelf geprobeerd en vervangen en nu in totaal 4 dagen bij de dealer geweest. Dit heeft veel geld gekost maar het einde is waarschijnlijk (hopelijk!) in zicht.

Wat is/was er aan de hand / hebben ze gevonden.

Een half verotte draad tussen de lambdasonde en stuurapparaat.
Na deze vervangen te hebben is het al 80% verbeterd. Motor reageert weer normaal maar blijft toch af en toe weer even hangen. Enfin, ik was al behoorlijk gelukkig.. maar t kan beter..

Vanmiddag weer bij de dealer geweest omdat het nog niet helemaal ok was..

Ding aan de TECH1.. weer vol met foutcodes..oa o2 sensor en voltage low van t een of ander...terwijl t MM lampje niet aan was geweest..

En opeens vielen bij mij wat puzzlestukkies op de plaats;

- jullie methode van paperclip uitlezen werkt bij mij niet.
- het MM lampje brand wel bij de "zelfcheck", echter, dan pakt t stroom van de accu..

Op hetzelfde moment dachten de monteur en ik hetzelfde.. er is iets met de verbinding storingslampje - motorstuurapparaat. Het viel hem nu pas op en zei meteen dat dat niet klopte. Hij zei echter wel dat het "misschien" kan komen door de startonderbreker die loopt te klieren, maar zeker wist hij t niet. (Iemand ervaring? Marcel?)

Het MM lampje is n.l nog nooit aangeweest. (buiten de zelfcheck)

Ik heb een tijd lang een gescheurde voorruit gehad. en het water kwam daar naar binnen bleek onlangs. (auto was van voor naar achter zeiknat).

Precies op de plek waar het water naar binnen kwam zit ook het stuurapparaat(=computer), deze is dus langdurig vochtig geweest.

Kan het zijn dat de computer gewoon een beetje naar de klote is? Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt?

Alle ideeen zijn welkom :)
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Startblokkering KAN er iets mee te maken hebben.
Das kwestie van draden nalopen.
HEEL toevallig vandaa gnog een Simtec motorstuurpparaat als defect opgegeven. lambdastoring. maar dat was geen astra en zeker geen oude.

Als ie nat is geweest is er een goeie kans dattie niet fijn meer is.
Bij sommige risicomodellen zijn ze zelfs ingepakt in plastic. Bij de Astra-F helaas niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Even verplaatst naar "problemen"... :wink:
Plaats reactie